• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Denna månaden ska vi lyckas pricka äl. Har inte gått så bra med det pga makens jobb under vintern och våren. Bara lyckats en gång på 5 månader. Suck!

Inte blir jag yngre heller men får hoppas på denna månaden nu :)

Tur att makens resande tar slut nu till midsommar. Då ska vi väl ha lite bättre chanser framöver.

Äter lite folsyra nu men inget annat. Borde man det?

• UndrandeSökare
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2019-04-27 01:13:59 följande:

Denna månaden ska vi lyckas pricka äl. Har inte gått så bra med det pga makens jobb under vintern och våren. Bara lyckats en gång på 5 månader. Suck!

Tur att makens resande tar slut nu till midsommar. Då ska vi väl ha lite bättre chanser framöver.

Folsyra 500mikrogram (eller högre), D-vitamin och Omega 3 dagligen rekommenderar min läkare i Grekland att alla kvinnor använder som är gravida eller vill bli gravida.

Dra ner på kaffet eller sluta helt. Ingen hård träning.

Använd Clearblue digitala ägglossningstester.

Om du kan tänka dig det, så kolla upp äggdonation på kliniker utomlands. I Sverige får man ej göra äggdonation när man är 43år eller äldre. I Riga får man göra det tills man fyller 50år och i Ryssland tills man fyller 51 år.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-26 22:54:13 följande:

Plussade nyss

Mawie-har du varit till Marie på Fertilitetplus och fått mediciner genom henne som du använder nu vid denna graviditet som Trombyl, Fragmin, kortison och intralipiddropp?
  • Mawie

Nej vi hann aldrig boka in något samtal hos Marie.

Fick trombyl utskrivet förra graviditeten som jag har kvar,

Men var inne och läste på FASS och blev lite orolig, när ska man börja med trombylen!?

Vi ska ringa läkare på soecmödravården så vi kan få ett tidigt ultraljud.

tre av mina missfall var nästan samtidigt i v 7-8, vet inte om jag ska vänta och boka tid till efter de veckorna.

Ängeldotter 6/9-18
  • Mawie

Men var inne och läste på FASS och blev lite orolig, när ska man börja med trombylen!?

tre av mina missfall var nästan samtidigt i v 7-8, vet inte om jag ska vänta och boka tid till efter de veckorna.

Ängeldotter 6/9-18
  • Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-04-26 22:54:13 följande:

Plussade nyss

Åh så roligt! Grattis!
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-27 11:29:33 följande:

Om det är specialmödravården du menar så måste du få en läkarremiss utskriven varje gång (varje ny graviditet) man ska få komma till dem. Jag har haft med dem att göra flera gånger.

Trombyl måste man senast börja med direkt när man plussar. Men har man haft propp i moderkakan tidigare (som du haft) måste man ha Fragmin också. Jätteviktigt!

Försök hitta nån läkare som vill skriva ut Fragmin 5000ie till dig eller kontakta Marie. Fragminsprutor ger man sig själv dagligen i magfettet hela graviditeten.

Trombyl och Fragmin samarbetar så därför behöver man båda. Trombyl kan bara förebygga men aldrig lösa upp en blodpropp, medan Fragmin löser upp blodproppar. Man måste börja med båda innan man plussar eller senast direkt när man plussar.
  • Mawie
    UndrandeSökare skrev 2019-04-27 12:53:40 följande:

Om det är specialmödravården du menar så måste du få en läkarremiss utskriven varje gång (varje ny graviditet) man ska få komma till dem. Jag har haft med dem att göra flera gånger.

Trombyl måste man senast börja med direkt när man plussar. Men har man haft propp i moderkakan tidigare (som du haft) måste man ha Fragmin också. Jätteviktigt!

Försök hitta nån läkare som vill skriva ut Fragmin 5000ie till dig eller kontakta Marie. Fragminsprutor ger man sig själv dagligen i magfettet hela graviditeten.

Trombyl och Fragmin samarbetar så därför behöver man båda. Trombyl kan bara förebygga men aldrig lösa upp en blodpropp, medan Fragmin löser upp blodproppar. Man måste börja med båda innan man plussar eller senast direkt när man plussar.

Eftersom vi förlorade våran tjej fem dagar innan bf, har vi redan blivit lovade hjälp om vi skulle bli gravida igen.

Vi har även blivit lovade att starta igång förlossning redan i v 37 om det nu skulle gå bra och vi inte får missfall.

Kan höra med den läkaren som skrev ut trombyl om Fragmin.
    Ängeldotter 6/9-18
  • Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-04-27 13:49:57 följande:

Eftersom vi förlorade våran tjej fem dagar innan bf, har vi redan blivit lovade hjälp om vi skulle bli gravida igen.

Vi har även blivit lovade att starta igång förlossning redan i v 37 om det nu skulle gå bra och vi inte får missfall.

Kan höra med den läkaren som skrev ut trombyl om Fragmin.

Det låter ut som en bra plan. Denna gång ska det gå vägen.

Nu är det lång väntan till bim (11 dagar) Förra månaden kom mensen två dagar innan. Det var första gången på länge som jag tog ett test (negativt) och en timme efter kom mensen.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2019-04-27 01:13:59 följande:

Jag äter multivitamin kvinna, d vitamin, folsyra, omega 3, Q10, e vitamin, magnesium. Kör även med munkpeppar och bisolvon. Har testat rosenrot i över ett år men inte nu längre.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.