• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-07 17:41:40 följande:
    Har du kunnat koppla av lite i helgen? Hoppas det.

Bim om en vecka. Känner ingenting. Vad hade du för symtom innan bim?
    Jo men lite avkoppling blev det

Ja ett symtom var att jag kände inte så mycket. Mina bröst brukar ömma på ett visst sätt innan mens, redan efter ÄL. Men så var det inte denna gång.

Denna gång så ömmade de på ett annorlunda sätt, men kommer inte ihåg när det började. 

Sen kring bim (kanske efter, har oregelbunden mens) hade jag lite molvärk och ont i ländryggen. 
  • Nykär15
    Mawie skrev 2019-03-02 12:53:30 följande:

Hej allihopa!

Behöver tips på bra privata kliniker i landet.

Har gjort missfalls utredning som inte visar på något fel utan vi är friska utan sjukdomar eller kromosom fel.

Vad blir nästa steg? Kolla ägg spermierna?

Får ingen hjälp där jag bor eftersom jag nyligen fyllt 40. Vad brukar det kosta?

Vet att jag har ägg men vet ju inte kvalitén.

Vi har fått en dotter i v 39+1 men som tyvärr dog.

Någon som vet de olika stegen och vart man vänder sig. Feltilitetsplus i Stockholm, finns det några fler?

Tänkt så mycket på dig <3

Vi gjorde vår utredning på Sokolova gynklinik i Göteborg, sen skulle vi gjort vår ivf på Carlanderska, hade bokat 3 försök men var ju gravid 4 dgr innan den tänkta uppstarten.

Gjordes det obduktion? Visade missfallsutredningen något?
  • Mawie
    Nykär15 skrev 2019-04-07 23:00:17 följande:

Tänkt så mycket på dig <3

Vi gjorde vår utredning på Sokolova gynklinik i Göteborg, sen skulle vi gjort vår ivf på Carlanderska, hade bokat 3 försök men var ju gravid 4 dgr innan den tänkta uppstarten.

Gjordes det obduktion? Visade missfallsutredningen något?

Tack snälla, det värmer!

Vi gjorde ingen obduktion men en läkare som vi träffade för en vecka sen att en liten propp hade blivit i moderkakan och att den slutat fungera.

Vi har gjort missfallsutredning kollat sjukdomar och kromosomer på mig och min partner.

Vi är friska och inga fel har hittats. Rmc har svarat oss att om vi ska göra ivf får vi vända oss till någon privat klinik andra prover kan de hjälpa till med.

Fick ett missfall till den sista december och ägglossning och mens har strulat sen dess, Jag har mått så dåligt och känner sådan stress att det har rubbat min menscykel.

Vet inte hur vi ska finansera eventuell ivf, men har hört att en del kliniker har avbetalningsplan.

Har inte satt mig in i så mycket än.

När ni gjorde utredningen nykär15, fick ni kolla ägg och spermier då med?vad ingick i eran utredning?

Kram!
    Ängeldotter 6/9-18
  • Nykär15
    Mawie skrev 2019-04-09 17:42:59 följande:

Tack snälla, det värmer!

Vi gjorde ingen obduktion men en läkare som vi träffade för en vecka sen att en liten propp hade blivit i moderkakan och att den slutat fungera.

Vi har gjort missfallsutredning kollat sjukdomar och kromosomer på mig och min partner.

Vi är friska och inga fel har hittats. Rmc har svarat oss att om vi ska göra ivf får vi vända oss till någon privat klinik andra prover kan de hjälpa till med.

Fick ett missfall till den sista december och ägglossning och mens har strulat sen dess, Jag har mått så dåligt och känner sådan stress att det har rubbat min menscykel.

Vet inte hur vi ska finansera eventuell ivf, men har hört att en del kliniker har avbetalningsplan.

När ni gjorde utredningen nykär15, fick ni kolla ägg och spermier då med?vad ingick i eran utredning?

Kram!

Kan bara föreställa mig hur dåligt du mår, vet vilket mörker som tog över mig i nästan ett år efter vårt MA...att falla så på slutet är helt orimligt jobbigt, får svårt andas av tanken. Styrkekramar!

Vi kollade ägg, spermier, alla hormonprover man kan ta med. Sen har min mamma haft infarkt på moderkakan när hon var gravid med mig och min första graviditet hade jag för liten moderkaka och barnet var litet pga detta. Det sammantaget med ett MF och vårt senare MA gjorde att jag fick Trombyl att starta med direkt när jag blev gravid, åt det, E-vitamin, järn, multivitaminer, magnesium och täta kontroller på mitt TSH då jag visade ha problem med sköldkörteln. Tog även Lutinus till v 14 vaginalt. Slutade med Trombyl v 37.
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-09 17:42:59 följande:

Tack snälla, det värmer!

Kram!

Hej Mawie ! Jag har också tänkt på dig och undrat hur det går nu? Har ni varit hos Fertilitetplus? eller kontaktat ivfFalun? Eller Linnekliniken i Uppsala?

Beklagar verkligen att det var en propp i moderkakan som gjorde att din dotter dog i v.39.

Be din läkare att du får både Trombyl och Fragmin att börja med vid nästa graviditet.

Vid vår missfallsutredning i Sverige (Landstinget) togs för få prover så inga fel hittades. Inga prov togs på varken ägg (varken amh, fsh,lh) eller spermier. Inte tillräckligt många koagulationsprover togs heller

Så det var en riktigt dålig missfallsutredning.

Det var först när vi gjorde en bättre utredning på Life clinic i Aten som min koagulationssjukdom hittades (för där togs många fler prover än svenska utredningen) och senare i Riga när min man fick göra Sperm dina fragmentationtest som vi fick reda på hur hela situationen ser ut.

Jag hoppas det går bra för er !
  • Anonym (Sanna)

Det börjar närma sig Bim. Jag har tyvärr inga känningar att det skulle ha tagit sig men jag försöker hålla humöret uppe så gott det går.

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-12 07:57:08 följande:

Det börjar närma sig Bim. Jag har tyvärr inga känningar att det skulle ha tagit sig men jag försöker hålla humöret uppe så gott det går.

Innan mensen kommit så finns det alltid en sannolikhet att det tagit sig!!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-12 19:17:10 följande:

Innan mensen kommit så finns det alltid en sannolikhet att det tagit sig!!

Jag tog ett test - negativt! Och sen kom mensen.
  • Anonym (stress)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-13 17:57:08 följande:
    Jag tog ett test - negativt! Och sen kom mensen.

Så ledsen!! Det hjälper ju inte vad man säger för man blir ju ändå lika ledsen och lite uppgiven varje gång!

jag har (än så länge) en solskenshistoria som sagt, men det tog några år och det var jobbigt under tiden.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2019-04-13 18:04:33 följande:

Så ledsen!! Det hjälper ju inte vad man säger för man blir ju ändå lika ledsen och lite uppgiven varje gång!

jag har (än så länge) en solskenshistoria som sagt, men det tog några år och det var jobbigt under tiden.

Tack!

Hur går det för dig?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.