Mawie skrev 2019-04-09 17:42:59 följande:
Tack snälla, det värmer!
Vi gjorde ingen obduktion men en läkare som vi träffade för en vecka sen att en liten propp hade blivit i moderkakan och att den slutat fungera.
Vi har gjort missfallsutredning kollat sjukdomar och kromosomer på mig och min partner.
Vi är friska och inga fel har hittats. Rmc har svarat oss att om vi ska göra ivf får vi vända oss till någon privat klinik andra prover kan de hjälpa till med.
Fick ett missfall till den sista december och ägglossning och mens har strulat sen dess, Jag har mått så dåligt och känner sådan stress att det har rubbat min menscykel.
Vet inte hur vi ska finansera eventuell ivf, men har hört att en del kliniker har avbetalningsplan.
Har inte satt mig in i så mycket än.
När ni gjorde utredningen nykär15, fick ni kolla ägg och spermier då med?vad ingick i eran utredning?
Kram!
Hej Mawie ! Jag har också tänkt på dig och undrat hur det går nu? Har ni varit hos Fertilitetplus? eller kontaktat ivfFalun? Eller Linnekliniken i Uppsala?
Beklagar verkligen att det var en propp i moderkakan som gjorde att din dotter dog i v.39.
Be din läkare att du får både Trombyl och Fragmin att börja med vid nästa graviditet.
Vid vår missfallsutredning i Sverige (Landstinget) togs för få prover så inga fel hittades. Inga prov togs på varken ägg (varken amh, fsh,lh) eller spermier. Inte tillräckligt många koagulationsprover togs heller
Så det var en riktigt dålig missfallsutredning.
Det var först när vi gjorde en bättre utredning på Life clinic i Aten som min koagulationssjukdom hittades (för där togs många fler prover än svenska utredningen) och senare i Riga när min man fick göra Sperm dina fragmentationtest som vi fick reda på hur hela situationen ser ut.
Jag hoppas det går bra för er !