• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-02-21 08:30:19 följande:

Hur går det för alla?

Jag hoppas mensen uteblir, bim-2 idag. Haft känning av mensvärk i ryggen för några dagar sen men vet inte om det är ett tecken. Hoppas det i alla fall.

Är på bim -5 så några dagar kvar innan det går att veta..

Hoppas hoppas!
  • Anonym (Sanna)

Här kom mensen - igen! Blev så ledsen, hade trott att februari var lyckomånaden. Försöker ladda om inför ny äl.

• Anonym (43+ önskar sladdis)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-02-25 21:58:26 följande:

Här kom mensen - igen! Blev så ledsen, hade trott att februari var lyckomånaden. Försöker ladda om inför ny äl.

Samma här -mens igår trots alla hållna tummar. Suck.

Och nästa månad missar vi pga maken jobb. Blä!

Kämpa på!
  • Mumin4

43 år. Två barn sedan tidigare relation. Nu försöker jag och min pv skaffa ett gemensamt barn. Längtan är stor!

ÄL+7 eller 8 idag. Väntar på att kunna testa.

Molvärk i över en vecka, rätt mycket. Men mindre nu i två dagar. Lite flytningar. Smått illamående och yr till och från.

Vet att chanserna att jag är gravid är små. Men hoppas så!

• Anonym (Sanna)
    Mumin4 skrev 2019-02-27 16:57:48 följande:

43 år. Två barn sedan tidigare relation. Nu försöker jag och min pv skaffa ett gemensamt barn. Längtan är stor!

ÄL+7 eller 8 idag. Väntar på att kunna testa.

Molvärk i över en vecka, rätt mycket. Men mindre nu i två dagar. Lite flytningar. Smått illamående och yr till och från.

Vet att chanserna att jag är gravid är små. Men hoppas så!

Håller tummarna!

Hur länge har ni försökt?
  • Mumin4

Tog ut min spiral i november.

Dock jobbar min pv på annan ort så ibland är det svårt att få till det runt ÄL.

Den här månaden hade vi sex några dagar innan ÄL. Eller ÄL sticka.

Gyn kunde se en stor tom ägg blåsa några dagar senare vid ultraljud. Var där av en annan anledning.

Har flera symtom tycker jag. Men ja, svårt att veta. Och är så rädd att bli besviken så vågar inte hoppas. Är på ÄL+8 nu så inget test kan tala om läget än...

Du då, anonym Sanna?

• Anonym (Sanna)

Vi har försökt i över 2,5 år. Ibland har vi nog missat äl men för det mesta prickat in. Jag får sällan utslag på äl test och cykeln har ändrat sig de sista åren. Jag har bokat tid till gyn i mars för att kolla upp bättre. Jag vill tex. spola äggledarna så det inte är något hinder där. Träffade en annan läkare i höst som inte tog mig på allvar.

• Mumin4

Innan jag fick min äldsta hade jag en del problem. Sjukvården tog inte mig på allvar.

Jag uppsökte en privat gykekolog och fick hjälp där. Körteln som producerar gulkroppshormonet funkade inte. Fick äta hormoner ett tag och blev sen gravid.

Hoppas du får rätt hjälp! Ge dig inte! Ibland får man tyvärr kriga lite.

• Anonym (stress)

Kan berätta min historia. Har två barn sedan innan, med samma pappa. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid. Haft två mf mellan barnen också och då blivit gravid direkt när vi testat, varje gång. 

För 8 år sedan separerade vi och 5 år efter träffade jag min nuvarande man. Vi hade försökt i över 1 år då vi sökte oss till fertilitetsenheten. Han har inga barn sedan tidigare så vi visste ju inte om han kunde får barn. Visst, jag var äldre men hade ju haft så lätt förut så misstänkte att det låg "hos honom". 

Vi fick komma på utredning och det visade sig att han hade få och väldigt slöa spermier. Pga av lite sjukdomar mm så fick vi vänta ytterligare ett år så vi hade försökt i 2 år. Vi gjorde vår första IVF i november. Fick ut endast 3 ägg varav 2 blev befruktade. De frös ett och förde tillbaka ett...tyvärr ledde det inte till nån graviditet.

Vi fick invänta nästa mens för återförande av det frysta embriot, men tyvärr hade de julstängt då..så tiden gick och jag fick invänta mensen i januari, men den kom aldrig. 

Vi hade gett upp hoppet så bara av slumpen så "testade" vi att ha sex på äl...typ bara för att...vi hade börjat tröttna på att passa in äl...

Men som sagt, mensen kom aldrig och jag testade 3 dagar över tiden och med ett stort fett plus!! :)

Är nu i v 12 efter en spontan graviditet - mot alla odds, efter nästan 3 års försök!! Så ge inte upp. Nu är det ju andra saker som oroar en och stressar en och det är ju att jag är superrädd för missfall för tänker att "this is it" det blir liksom inte fler ggr nu... :( 

Men jag hoppas och hoppas. Ska på KUB i v 14 och hoppas då att vi får se ett friskt och levande barn där inne!

Så alla, ge inte upp!! :) Det kan gå trots att tiden går!

• Anonym (Sanna)

Men åh så roligt anonym (stress). Grattis! Er historia ger mig förhoppningar för egen del.

Hur gammal är du?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.