Kan berätta min historia. Har två barn sedan innan, med samma pappa. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid. Haft två mf mellan barnen också och då blivit gravid direkt när vi testat, varje gång.
För 8 år sedan separerade vi och 5 år efter träffade jag min nuvarande man. Vi hade försökt i över 1 år då vi sökte oss till fertilitetsenheten. Han har inga barn sedan tidigare så vi visste ju inte om han kunde får barn. Visst, jag var äldre men hade ju haft så lätt förut så misstänkte att det låg "hos honom".
Vi fick komma på utredning och det visade sig att han hade få och väldigt slöa spermier. Pga av lite sjukdomar mm så fick vi vänta ytterligare ett år så vi hade försökt i 2 år. Vi gjorde vår första IVF i november. Fick ut endast 3 ägg varav 2 blev befruktade. De frös ett och förde tillbaka ett...tyvärr ledde det inte till nån graviditet.
Vi fick invänta nästa mens för återförande av det frysta embriot, men tyvärr hade de julstängt då..så tiden gick och jag fick invänta mensen i januari, men den kom aldrig.
Vi hade gett upp hoppet så bara av slumpen så "testade" vi att ha sex på äl...typ bara för att...vi hade börjat tröttna på att passa in äl...
Men som sagt, mensen kom aldrig och jag testade 3 dagar över tiden och med ett stort fett plus!! :)
Är nu i v 12 efter en spontan graviditet - mot alla odds, efter nästan 3 års försök!! Så ge inte upp. Nu är det ju andra saker som oroar en och stressar en och det är ju att jag är superrädd för missfall för tänker att "this is it" det blir liksom inte fler ggr nu... :(
Men jag hoppas och hoppas. Ska på KUB i v 14 och hoppas då att vi får se ett friskt och levande barn där inne!
Så alla, ge inte upp!! :) Det kan gå trots att tiden går!