• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (stress)

[quote=79381720][quote-nick]cilia81 skrev 2019-01-21 12:35:44 följande:[/quote-nick]Tack så mycket för svaret,, tog dem bort det el vad gjorde dem och blev det bättre efter det??[/

Jag opererade bort myomet och då slutade det helt.

• Anonym (Sanna)

Hur går det för alla?

Cilia81: Har du varit till gyn än?

Anonym (stress): Hur mår du?

Nykär15: så kul om ni bestämmer er försöka igen. Var ju här i tråden när det tog sig sist. Vi kämpar än fast vi har fått rekommendation köra ivf men mannen är inte så sugen på det. Så med andra ord hoppas jag på ett litet mirakel.

• Anonym (stress)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-01-23 08:13:13 följande:

Hur går det för alla?

Nykär15: så kul om ni bestämmer er försöka igen. Var ju här i tråden när det tog sig sist. Vi kämpar än fast vi har fått rekommendation köra ivf men mannen är inte så sugen på det. Så med andra ord hoppas jag på ett litet mirakel.

Jag hade ju inga symtom första veckan jag visste om att jag var gravid och kände mig lite stressad över det. Nu dock, mår jag illa KONSTANT!! Verkligen konstant. Måste äta för att inte må illa och jag kan ju inte äta HELA TIDEN! haha redan gått upp typ 1.5 kg!

Börjar få ont i brösten också. Ömma, speciellt bröstvårtorna men i övrigt mår jag rätt bra!

Inte speciellt trött än faktiskt. 

Jag är dock bara orolig. Varenda gång jag går på toa tänker jag att det ska komma blod :( 

Jag hoppas sååå att detta håller sig nu, för vi har kämpat över 2 år med detta plus!!! :( Kommer nog inte slappna av förrän v 12 tidigast!

• cilia81
    Anonym (Sanna) skrev 2019-01-23 08:13:13 följande:

Hur går det för alla?

Jag har inte varit till gyn ännu för varje gång jag ska dit så blöder jag.. Men jag känner verkligen att jag skulle behöva dit för att se att allting är ok. Men tänkte oxå försöka gå ner i vikt för vet att är man överviktig är det svårare att bli gravid..
  • Anonym (Sanna)

Bim idag. Laddar för nästa äl.

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (stress) skrev 2019-01-18 21:33:56 följande:
    Jag hade mkt blödningar under lång tid. Det visade sig vara ett myom som också kan göra att det är svårt för ägget att fästa!! Så bra att du får kolla upp det!
  • Anonym (Smurfwen)
    Jag hade mkt blödningar under lång tid. Det visade sig vara ett myom som också kan göra att det är svårt för ägget att fästa!! Så bra att du får kolla upp det!
  • Anonym (Smurfwen)

Suck, allt gick för snabbt. Mitt nickname skulle tom vara Smurfen. (Har startat en annan tråd)

Jag har också myom. Hur behandlar man det om man vill bli gravid? 

• UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-01-27 12:04:42 följande:

Suck, allt gick för snabbt. Mitt nickname skulle tom vara Smurfen. (Har startat en annan tråd)

Om de är stora och sitter illa till så kan man operera bort dem. Är de små och inte sitter i vägen så låter man dem vara. Man kan bli gravid även med små myom.
  • Anonym (stress)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-01-27 12:04:42 följande:

tror inte man gör nåt då, utan avvaktar tills barnet är fött annars är det ju risker för missfall
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.