Inlägg från: Anonym (stress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stress)

38+ och försöker bli gravid.

Hoppar in här om det är okej!

Jag är 38 år och försöker bli med barn med min sambo. Jag har 2 barn sedan tidigare och har haft oerhört lätt att bli gravid tidigare. Längst tid tog 4 månader med barn 2 och då hade jag 2 missfall på de 3 månaderna så alltid blivit gravid i stort sätt varje månad vi försökt...

Nu är vi inne på försök nr 3, dock mer aktivt första ggn denna månad... jag bara känner att "nä fan detta kommer inte att gå" jag kommer inte bli gravid och det kommer bli försent. Känner en oerhörd press över att det måste gå "snabbt". Jag längtar så och min sambo längtar nog ännu mer eftersom han inte har några barn sedan tidigare.

Hur lång tid tar det eg att bli gravid när man är "gammal"??? Blir sjukt stressad då vi gärna vill ha 2 barn...men såklart nöjd bara vi kan få ETT tillsammans... men ändå en dröm vi har med 2 barn.

Har inte läst hela tråden för den är lång, men frågar ändå, även om frågan ställts förut. Hur känner ni inför detta?? Också stressade??

• Anonym (stress)
    Milou3 skrev 2017-10-21 23:31:21 följande:

De flesta här inne har hunnit fylla 40 och många av oss är ännu äldre! ( jag 41 år) så 38 är ändå "ungt" :)

Har som dig varit extremt fertil innan! Gjorde 3 aborter under 1 år vid 35-36 trots p-piller och avbrutet samlag.

Det som verkar vara fallet när vi blir äldre är mer mf. Tyvärr. Blev gravid på 3:e försöket efter uttag av hormonspiral men fick mf. Sen tog det 6 månader att få till nästa plus - även det mf. Nu har ytterligare 4 månader gått och jag hoppas innerligt att vi plussar denna cykel. Har själv 2 barn sen innan men min sambo har inga.

Mitt råd till dig är att testa Rosenrot! Många verkar ha blivit gravida ned hjälp av det. Eller Borago. Pumpa i dig d-vitamin, e-vitamin och omega 3.

Tack för pepp och tips!! Känns som det aldrig kommer bli nåt ????
  • Anonym (stress)
    Zora skrev 2017-10-24 19:47:19 följande:

Samma här. Jag börjar ärligt talat tro att vi faktiskt inte kommer få fler barn :(

Jag känner samma och min sambo har inga sedan innan så vore väldigt tråkigt :(
  • Anonym (stress)

Jag har haft så lätt att bli gravid förut! varit gravid 5 ggr...har 2 barn. Alla inom 1-2 månaders försökande. 

Haft 2 MF och en tidig abort i tidig ungdom...men jag vet ju som sagt att jag haft lätt att bli gravid. Alla graviditeterna med barnens pappa... så tänker att vi kanske var en "match" i detta fall och att min nuvarande och jag inte matchar?! Tänker att jag inte borde falla SÅÅÅ mkt i fertilitet när jag är 38 år och dessutom haft så jättelätt att bli gravid innan...men kanske är så?! 

Jag blir så sjukt frustrerad...känner att tiden rinner iväg!

• Anonym (stress)

Inväntar BIM!! Hatar denna väntan!! Känns som 100 år!! ????

• Anonym (stress)

I morgon är det BIM-4...borde snart synas på test ifall jag nu är gravid...

• Anonym (stress)
    Milou3 skrev 2017-10-29 19:02:55 följande:

Hej tjejer! Dags för en uppdatering tycker jag :) hur går det för alla?

Här är det äl+9 men testade negativt med både babyplan och testlagret i dag så bara sikta in sig på nästa äl! Är inte alls låg eller deppig för jag känner mig noll gravid och har absolut inga symptom alls. Mer en frustration över att det ska ta sån jävla tid att få sin efterlängtade bebis med sambon.

Precis samma här. BIM-5 och noll gravidkänsla så ställerin mig på december. Trist men sant! Har massa sakwrjag ska göra så eg inget problem men känner mig sjukt stressad ändå!
  • Anonym (stress)
    DragonWoman skrev 2017-10-30 11:53:52 följande:

Är inte ok. Drömmen om ett sista barn spolade han ner i avloppet och stampade sen på det! Arg och ledsen hela tiden

Sista idioten är inte född än!! Mina barn sedan tidigare förhållande hade också en idiot till pappa!! Vet exakt hur det känns och det är HEMSKT!! Även om det inte hjälper nu så är det kanske bra att du inte hann få barn med denna idiot!!
  • Anonym (stress)

Appen räknade fel. Trodde jag var på BIM-3 men är på BIM-6 eller 7?! Ännu konstigare att jag har menssmärtor då..eller??

• Anonym (stress)

Tredje försöker sket sig också ???? nya tag!

Råd för saker jag kan göra/äta?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.