Inlägg från: Anonym (stress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stress)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2018-01-04 13:32:32 följande:
    Ni får köra så det ryker ikväll då.

Jag tycker ofta appen inte stämmer med andra symtom som sekret och äggsläppskänningar. Denna månad säger appen att mensen skulle ha kommit igår men när jag räknar efter när jag hade ägglossning så är det först imorgon. Jag använder Fertily friends.

Vilken har du?
    jag har två olika och de säger samma. jag kände ju av ÄL igår och det har stämt rätt bra tror jag. iaf nån dag hit eller dit men eftersom Jag har oregelbundet så är det svårt att veta exakt tycker jag...P tracker samt womanlog använder jag
  • Anonym (stress)

Jag och sambon har haft svårt att få till det då han stressar upp sig... så det har varit trögt. har tidigare haft lätt att bli gravid så detta är jag inte riktigt van vid! Det är jobbigt att det dessutom händer när man är så gammal så man har tiden emot sig!! BLÄ! Men vad gör man, kämpar på. Hoppas på februari nu!!

• Anonym (stress)

Nu är jag tillbaka här efter många månader av icke försök.

Vi står just nu i kö för IVF men tänker att blir det så blir det på vanlig väg ändå men har typ NOLL förväntningar.

Är 39 år gammal, nyss fyllda, och jag känner mig stressad.

Nu har jag BIM (inte så att vi försökt direkt) på fredag 21/9...men har sedan 2 dagar känt spända och ömmande bröst, vilket jag ALDRIG har innan mens. Jag mår lite smått illa (vilket jag iofs kan göra ibland pga andra saker men var länge sedan), ökad temp så trodde jag höll på att bli sjuk men runt 37 grader bara. Fryser typ konstant fast det inte är kallt. 

Tog ett test i dag för kunde inte hålla mig, MEN negativt såklart. Dock så känner jag mig verkligen gravid! KAN Man ha ganska mkt symtom utan att det visar positivt på testet såhär tidigt?
    Tänker att om man har många symtom så borde hcg vara så högt så det visar positivt på ett test??

• Anonym (stress)

Symtom;

Ömma bröst

Illamående

Gasig/uppblåst mage

Lite konstig känsla/smak i munnen

Inget av detta har jag normalt sett innan mens. Negativt i morse på testet...

Har oregelbunden cykel så svårt att veta BIM men runt 21/9.

Vad tror ni?

• Anonym (stress)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-16 22:48:06 följande:

Hur länge har ni andra försökt?

Har ni barn sedan innan?

Jag har två barn sedan tidigare 9 och 12 år men inga barn med min nuvarande man.

Vi har varit på utredning och står i kö för IVF men såklart hoppas vi fixa det på egen hand. Vi har försökt i nästan 2 år snart.

• Anonym (stress)

Blev inget denna månad... De ringde från Fertilitetsenheten så snart får vi komma dit...

• Anonym (stress)

Om 3 v påbörjar vi vår IVF!! Hoppas sååå mkt att det ska ta sig! Längtar efter bebis och min man längtar efter att bli pappa för första ggn!! Håll alla tummar ni har!! SNÄLLA!!! :)

• Anonym (stress)

Får man vara med här fast man håller på med IVF nu? ;)

Har försökt i snart 2 år utan nån framgång. Vi har nu gjort utredning och godkända för IVF som vi påbörjat nu!! Spännande!! om ca 2-3 v så borde vi veta om det tog sig... inte så stor chans första försöket men hoppas kan man ju ;)

• Anonym (stress)
    Anonym (Mamma igen 11 år senare) skrev 2018-10-22 09:29:37 följande:
    Håller också på med ivf nu, tyvärr blev det inget på första nu i sep så nu väntar vi på att få sätta igång med försök 2. Vi har försökt i 1,5 år.
    Hur länge mellan försöken måste det gå? Detta är ju vårt första så vet inte hur det funkar!
  • Anonym (stress)

Jag är 39 år. Har 2 barn sedan tidigare som är 10 och 12 år. Min sambo har inga så skulle bli vårt första gemensamma. Han längtar verkligen, så även om JAG har barn tidigare så har ju inte han det :(

Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-21 22:53:38 följande:

Hur gammal är du som är här?

Har du barn sedan innan? eller är det första som det jobbas på?Jag är 

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.