• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (stress)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-01 16:13:47 följande:

Men åh så roligt anonym (stress). Grattis! Er historia ger mig förhoppningar för egen del.

Hur gammal är du?

Fyller 40 senare i år! :) 
  • Mumin4

Anonym (stress) stort gratti till er och all lycka till!

Min pv och jag försöker också skaffa vårt första gemensamma barn, han har inga sedan tidigare, jag har två.

• Mawie

Hej allihopa!

Behöver tips på bra privata kliniker i landet.

Har gjort missfalls utredning som inte visar på något fel utan vi är friska utan sjukdomar eller kromosom fel.

Vad blir nästa steg? Kolla ägg spermierna?

Får ingen hjälp där jag bor eftersom jag nyligen fyllt 40. Vad brukar det kosta?

Vet att jag har ägg men vet ju inte kvalitén.

Vi har fått en dotter i v 39+1 men som tyvärr dog.

Någon som vet de olika stegen och vart man vänder sig. Feltilitetsplus i Stockholm, finns det några fler?

Ängeldotter 6/9-18
  • Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-03-02 12:53:30 följande:

Hej allihopa!

Har gjort missfalls utredning som inte visar på något fel utan vi är friska utan sjukdomar eller kromosom fel.

Får ingen hjälp där jag bor eftersom jag nyligen fyllt 40. Vad brukar det kosta?

Någon som vet de olika stegen och vart man vänder sig. Feltilitetsplus i Stockholm, finns det några fler?

Ni borde kolla upp äggreserv, olika hormoner hos dig, spermierna. En fertilitetdutredningen borde ni få göra fastän du fyllt 40 år, privat alltså.

Kan tyvärr inte tipsa om kliniker kring Stockholmsområdet. Jag bor själv i Norrland så det är ju en bit att åka. Har själv långt till närmsta privata fertilitetsklinik.
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-03-02 12:53:30 följande:

Hej allihopa!

Mawie-Försök hitta nån privat gyn som kan skriva ut remiss på Spermaanalys med Morfologi. Måste vara med Morfologi, det är viktigaste delen !

Be att de kollar upp ditt Prolaktinvärde, ska tas fastande före 10 på morgonen på CD21. Om du har för högt värde behöver du få Pravidel eller Norprolac utskrivet.

Gör ivfSerums Mensblodtest som du gör hemifrån och skicka med posten till labbet i Aten. Man gör både Locus Medicus testet och 11 in one testet. Pris totalt 300 euro.

Köp Werlabs Fertilitetspaket och ta proverna på CD3 (3e dagen av mensen).

Jag känner tyvärr inte till så många gyn i Stockholm, men du kan testa med Dr Stein på Sibyllakliniken eller Eva Svanborg kanske? Har ej gått hos dem själv.

IvfFalun kan också vara ett alternativ om du är under 42år. Det är den enda ivfkliniken i hela Sverige som behandlar sina ivfpatienter med immunmediciner.

De mediciner som du behöver få tag på som kan hjälpa mot upprepade missfall är Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp.

Hittar du ingen hjälp i Sverige är du varmt välkommen till Atentråden. Där är vi många i samma situation som vänt oss till Life clinic och Serum i Aten för hjälp. Tråden heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • Wonderfluff

Hej alla! Undrar om nån kan svara på detta. Använder en donator som hjälper mig privat. Mina fd pojkvänner har jag aldrig luktat illa efter sex med, men med donatorn (som har jättebra spermakvalitet) luktar jag alltid illa från slidan efter inseminationen. Vi har båda testat oss och är friska. Jag är inte fysiskt attraherad av honom pga att jag inte riktigt gillar hans lukt tror jag. Nu min fråga: tror ni att det motverkar chanserna att bli gravid om våra bakteriefloror är olika? Eller om man inte är fysiskt attraherad?

• Anonym (Sanna)
    Wonderfluff skrev 2019-03-05 00:37:48 följande:

Hej alla! Undrar om nån kan svara på detta. Använder en donator som hjälper mig privat. Mina fd pojkvänner har jag aldrig luktat illa efter sex med, men med donatorn (som har jättebra spermakvalitet) luktar jag alltid illa från slidan efter inseminationen. Vi har båda testat oss och är friska. Jag är inte fysiskt attraherad av honom pga att jag inte riktigt gillar hans lukt tror jag. Nu min fråga: tror ni att det motverkar chanserna att bli gravid om våra bakteriefloror är olika? Eller om man inte är fysiskt attraherad?

Svårt att veta det där om bakteriefloran påverkar. Det borde det inte. Ni har ju kollat upp er innan. Attraktionem har ingen betydelse. Däremot kan du ju ha fått svamp.
  • Anonym (Sanna)

Nu har vi gjort vad vi kunnat för denna månad. Min förhoppning är att det är nu guldägget släppt och att vi prickat rätt.

Jag är så less bebisverkstan, att ligga på beställning, jag tänker helt manisk också, lever andas förhoppningar, besvikelser, symtomletning, känningar osv. Det har aldrig varit lätt bli gravid tidigare, utan tagit ungrfär 1,5 år. Nu är över 2,5 år sen vi började försöka och åldern är ännu mer emot mig. Det är svårt få hjälp hos gyn, ska göra en second opinion nu i slutet på mars och hoppas på en spolning. Kanske dr också kan kolla upp hormonerna och hjälpa med det om det behövs. Irriterad över att tiden tickar på och här sitter vi, inget händer. Ivf är inget alternariv för oss även om jag tror det skulle vara rätt egentligen, utan vi får försöka på egen hand.

• UndrandeSökare
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-07 08:33:09 följande:

Nu har vi gjort vad vi kunnat för denna månad. Min förhoppning är att det är nu guldägget släppt och att vi prickat rätt.

Jag är så less bebisverkstan, att ligga på beställning, jag tänker helt manisk också, lever andas förhoppningar, besvikelser, symtomletning, känningar osv. Det har aldrig varit lätt bli gravid tidigare, utan tagit ungrfär 1,5 år. Nu är över 2,5 år sen vi började försöka och åldern är ännu mer emot mig. Det är svårt få hjälp hos gyn, ska göra en second opinion nu i slutet på mars och hoppas på en spolning. Kanske dr också kan kolla upp hormonerna och hjälpa med det om det behövs. Irriterad över att tiden tickar på och här sitter vi, inget händer. Ivf är inget alternariv för oss även om jag tror det skulle vara rätt egentligen, utan vi får försöka på egen hand.

Varför är ivf inget för er? Hos ivfFalun får man göra ivf tills man blir 42 år tror jag. Annars om man har råd kan man ju vända sig utomlands också.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-07 08:33:09 följande:

Hej, varför är IVF inget alternativ? 

Förstår iaf PRECIS hur du känner. Frustrationen, att vara less på sex. Min sambo känner av den med. Vi har haft sex varje dag i en vecka och när glada gubben (ÄL-test) äntligen dök upp, så kunde han inte komma. Sista chansen idag och det går inte. (Skrev precis om detta i en annan tråd). Psykologisk blockering. Så jävla synd. Då missar vi chansen för psykologiska pressen. va fan.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.