Mawie skrev 2019-03-02 12:53:30 följande:
Hej allihopa!
Behöver tips på bra privata kliniker i landet.
Har gjort missfalls utredning som inte visar på något fel utan vi är friska utan sjukdomar eller kromosom fel.
Vad blir nästa steg? Kolla ägg spermierna?
Får ingen hjälp där jag bor eftersom jag nyligen fyllt 40. Vad brukar det kosta?
Vet att jag har ägg men vet ju inte kvalitén.
Vi har fått en dotter i v 39+1 men som tyvärr dog.
Någon som vet de olika stegen och vart man vänder sig. Feltilitetsplus i Stockholm, finns det några fler?
Mawie-Försök hitta nån privat gyn som kan skriva ut remiss på Spermaanalys med Morfologi. Måste vara med Morfologi, det är viktigaste delen !
Be att de kollar upp ditt Prolaktinvärde, ska tas fastande före 10 på morgonen på CD21. Om du har för högt värde behöver du få Pravidel eller Norprolac utskrivet.
Gör ivfSerums Mensblodtest som du gör hemifrån och skicka med posten till labbet i Aten. Man gör både Locus Medicus testet och 11 in one testet. Pris totalt 300 euro.
Köp Werlabs Fertilitetspaket och ta proverna på CD3 (3e dagen av mensen).
Jag känner tyvärr inte till så många gyn i Stockholm, men du kan testa med Dr Stein på Sibyllakliniken eller Eva Svanborg kanske? Har ej gått hos dem själv.
IvfFalun kan också vara ett alternativ om du är under 42år. Det är den enda ivfkliniken i hela Sverige som behandlar sina ivfpatienter med immunmediciner.
De mediciner som du behöver få tag på som kan hjälpa mot upprepade missfall är Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp.
Hittar du ingen hjälp i Sverige är du varmt välkommen till Atentråden. Där är vi många i samma situation som vänt oss till Life clinic och Serum i Aten för hjälp. Tråden heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".