• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • UndrandeSökare
    Anonym (stress) skrev 2019-01-27 16:17:54 följande:

tror inte man gör nåt då, utan avvaktar tills barnet är fött annars är det ju risker för missfall

Man gör inget om man redan ÄR gravid.

Men INNAN man blir gravid kan man operera om myomet är stort och i vägen.
  • Anonym (stress)

[quote=79397958][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-01-27 16:31:41 följande:[/quote-nick]Man gör inget om man redan ÄR gravid.

Men INNAN man blir gravid kan man operera om myomet är stort och i vägen.[/

Precis det jag menade. De har opererat mig för myom men innan jag blev gravid...

• Anonym (Smurfwen)

Hej,
    Tack för era svar! {#emotions_dlg.flower}

Sist jag kollade var min ena runt 5 cm. Är det stort? Den vid äggstocken kanske 4 cm. 

Ska kontakta läkare också , så de får avgöra om det är i vägen! Om operation behövs så att säga.

UndrandeSökare skrev 2019-01-27 15:44:13 följande:
    Om de är stora och sitter illa till så kan man operera bort dem. Är de små och inte sitter i vägen så låter man dem vara. Man kan bli gravid även med små myom.
    tror inte man gör nåt då, utan avvaktar tills barnet är fött annars är det ju risker för missfall

• Anonym (stress)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-01-28 08:11:02 följande:

Hej,
    Tack för era svar! {#emotions_dlg.flower}

Sist jag kollade var min ena runt 5 cm. Är det stort? Den vid äggstocken kanske 4 cm. 

Ska kontakta läkare också , så de får avgöra om det är i vägen! Om operation behövs så att säga.

Ja det är rätt stort. tror min var runt 2-3 cm och den var stor sa dom och den gjorde att jag blödde väldigt mkt och påverkade mig. Beror lite på hur de sitter också. Jag har 2 just nu men de sitter lite mer inne i väggen och då påverkar de inte lika mkt enligt min läkare.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (stress) skrev 2019-01-28 08:21:09 följande:
    Ja det är rätt stort. tror min var runt 2-3 cm och den var stor sa dom och den gjorde att jag blödde väldigt mkt och påverkade mig. Beror lite på hur de sitter också. Jag har 2 just nu men de sitter lite mer inne i väggen och då påverkar de inte lika mkt enligt min läkare.
    Ok tack för all din info!! Verkligen värdefull! 

Ja påverkar mig också avseende blödningar, har varit mellanblödningar osv. Men har varit bättre ett år nu. Dock denna mens är lite extra plågsam så ska ringa läkare.
  • Bluemoon

Hej alla!

Får jag vara med här fast jag är singel?

Är 39år och har en enorm barnlängtan. Blev singel för ett tag sedan, han ville inte samma som jag.

Jag är rädd som sjutton att jag är för gammal för att bli gravid och äntligen få barn. Är jag det tror ni?

Har regelbunden mens med ägglossning för jag känner den varje mån och ser signalerna precis som barnmorskan berättade om. Vill så gärna ha en närvarande pappa till mina barn men jag har funderat över insemination med donerade spermier. Jag vill så gärna ha en liten familj.

Ni som blev/blivit gravida i min ålder hur har det gått för er? Är loppet kört för mig nu? Tacksam.

It's a new world it's a new start It's alive with the beating of young hearts It's a new day it's a new plan
  • lyckligast80
    Bluemoon skrev 2019-01-30 01:08:51 följande:

Hej alla!

Är 39år och har en enorm barnlängtan. Blev singel för ett tag sedan, han ville inte samma som jag.

Jag är rädd som sjutton att jag är för gammal för att bli gravid och äntligen få barn. Är jag det tror ni?

Har regelbunden mens med ägglossning för jag känner den varje mån och ser signalerna precis som barnmorskan berättade om. Vill så gärna ha en närvarande pappa till mina barn men jag har funderat över insemination med donerade spermier. Jag vill så gärna ha en liten familj.

Ni som blev/blivit gravida i min ålder hur har det gått för er? Är loppet kört för mig nu? Tacksam.

Hej och välkommen!

Klart du fåt vara med fast du är singel! Barnlängtan kan man ha oavsett förhållande eller ej!

Jag är 39 i år och vi håller på med ivf, dock misslyckats med två och har precis gjort värt tredje nu som jag ruvar på. Så om msn kan bli gravid fast man är 39 återstår att se, om nån vecka eller så. :) Klart det går, ibland tar det väldigt lång tid bara och en del behöver hjälp.

Men efter en utredning får man ju veta hur ens äggreserver ser ut osv.

Tråkigt att ditt ex inte ville samma, men hoppas du får ditt efterlängtade barn oavsett.
  • Anonym (Smurfwen)

Hej! 
    Tycker du ska fundera på vad du helst vill ha (iaf just nu):
    - Ett barn
    - En stabil relation

Förstår att du helst vill ha båda och mirakel kan ske, men tyvärr kan man inte räkna med det och livet är orättvist. (Detta vet jag som är 38 år och utan barn pga dåliga förhållanden).

Iaf, väljer du barn, dra till Danmark, inseminera och kör själv. Väljer du stabil relation så kan du inte forcera fram något, det måste komma naturligt och kommer det försent kan du bli utan barn.

KRAM!

Bluemoon skrev 2019-01-30 01:08:51 följande:

Hej alla!

• Bluemoon

Tack snällt av er.
    Hur gör man en utredning där man får veta hur ens äggreserver ser ut osv? Vem kontaktar man då? 
    Jag har funderat på insemination i Danmark sen är det ju lagligt här i Sverige nu med. Är det någon som har gjort det i Sverige? Hur går man tillväga då? Vad är gränsen i ålder hos singeltjej? 

Som jag ser det har man bara en kort period i livet där man är fertil och kan få barn sen har man hela livet på sig att hitta den rätte. Man vill ha en kärnfamilj precis som man själv växt upp naturligtvis men vad ska man göra när tiden rinner iväg?! Jag har grubblat fram och tillbaka om att få assisterad insemination men är osäker på hur man startar den processen? Vem ringer man först liksom? 

Tack för alla tips ni är guld värda!

It's a new world it's a new start It's alive with the beating of young hearts.
  • UndrandeSökare
    Bluemoon skrev 2019-01-30 15:24:42 följande:

Tack snällt av er.

Hur gör man en utredning där man får veta hur ens äggreserver ser ut osv? Vem kontaktar man då? 

Jag har funderat på insemination i Danmark sen är det ju lagligt här i Sverige nu med. Är det någon som har gjort det i Sverige? Hur går man tillväga då? Vad är gränsen i ålder hos singeltjej? 

Som jag ser det har man bara en kort period i livet där man är fertil och kan få barn sen har man hela livet på sig att hitta den rätte. Man vill ha en kärnfamilj precis som man själv växt upp naturligtvis men vad ska man göra när tiden rinner iväg?! Jag har grubblat fram och tillbaka om att få assisterad insemination men är osäker på hur man startar den processen? Vem ringer man först liksom? 

Tack för alla tips ni är guld värda!

Man kan börja med att kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus.

Vill man kolla upp sig privat och betala själv så kan man också köpa Werlabs.se Fertilitetspaket och ta proverna på CD 3 (3e mensdagen).
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.