• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Bluemoon
    lyckligast80 skrev 2019-01-30 07:12:27 följande:
    Hej och välkommen!

Klart du fåt vara med fast du är singel! Barnlängtan kan man ha oavsett förhållande eller ej!

Jag är 39 i år och vi håller på med ivf, dock misslyckats med två och har precis gjort värt tredje nu som jag ruvar på. Så om msn kan bli gravid fast man är 39 återstår att se, om nån vecka eller så. :) Klart det går, ibland tar det väldigt lång tid bara och en del behöver hjälp.

Men efter en utredning får man ju veta hur ens äggreserver ser ut osv.

Tråkigt att ditt ex inte ville samma, men hoppas du får ditt efterlängtade barn oavsett.
    Jag håller tummarna för er. 
    Hur har det gått? Hoppas allt gick bra och att ni är gravida nu. <3 

Jag har kontaktat en kvinnoklinik nu, dom kunde hjälpa mig med utredning om hur äggreserven ser ut och hur fertiliteten är hos mig. Jag ska boka tid hos dom. =) 
    Jag hoppas på familj, längtar så. Har längtat så länge nu. Kram!
    It's a new world it's a new start It's alive with the beating of young hearts.
  • Bluemoon
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-01-30 07:45:13 följande:

Hej! 
    Tycker du ska fundera på vad du helst vill ha (iaf just nu):
    - Ett barn
    - En stabil relation

Förstår att du helst vill ha båda och mirakel kan ske, men tyvärr kan man inte räkna med det och livet är orättvist. (Detta vet jag som är 38 år och utan barn pga dåliga förhållanden).

Iaf, väljer du barn, dra till Danmark, inseminera och kör själv. Väljer du stabil relation så kan du inte forcera fram något, det måste komma naturligt och kommer det försent kan du bli utan barn.

KRAM!

Vill helst ha en familj men är inte rädd för att gå vägen ensam. En stabil relation har jag hela livet på mig att få. 
    Nackdelen med Danmark är att det är så dyrt samt att man ska försöka hinna över till kliniken vid precis rätt ögonblick. Jag vet att dom är jätteduktiga annars. Jag vill lägga massor av pengar på barnet med allt vad barnet behöver när den lille väl är här. Fin spjällsäng, fina kläder, massor av stimulerande leksaker, en fin emmaljunga barnvagn ja allt vad den lille behöver och vill ha. 

Nä man kan inte tvinga en annan person till att bli förälder om han inte vill, det får man vara öppen med redan från början tycker jag. Och inte ljuga det första man gör genom att säga ja till att bli pappa sen efter en tid blåneka och säga nej. Det är ingen bra start liksom. 
  • Bluemoon
    UndrandeSökare skrev 2019-01-30 16:23:06 följande:
    Man kan börja med att kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus.

Vill man kolla upp sig privat och betala själv så kan man också köpa Werlabs.se Fertilitetspaket och ta proverna på CD 3 (3e mensdagen).
    Werlabs verkade vara seriösa, jag tittade lite på deras sida, helt ok. 
    Jag kontaktade närmsta kvinnoklinik och var välkommen att boka tid så det ska jag göra. Sa att jag ville ha en utredning för äggreserv och fertilitet så får man hålla tummarna och gå därifrån sen och framåt. 
    Tack! 
  • Anonym (Smurfwen)
    Bluemoon skrev 2019-02-11 17:58:22 följande:
    Vill helst ha en familj men är inte rädd för att gå vägen ensam. En stabil relation har jag hela livet på mig att få. 
    Nackdelen med Danmark är att det är så dyrt samt att man ska försöka hinna över till kliniken vid precis rätt ögonblick. Jag vet att dom är jätteduktiga annars. Jag vill lägga massor av pengar på barnet med allt vad barnet behöver när den lille väl är här. Fin spjällsäng, fina kläder, massor av stimulerande leksaker, en fin emmaljunga barnvagn ja allt vad den lille behöver och vill ha. 

Nä man kan inte tvinga en annan person till att bli förälder om han inte vill, det får man vara öppen med redan från början tycker jag. Och inte ljuga det första man gör genom att säga ja till att bli pappa sen efter en tid blåneka och säga nej. Det är ingen bra start liksom. 
    Kör hårt! Ett barn är värt alla pengar! Skit i kostnaden.

Jag har relation, men ibland tvivlar jag på sambon, han är väldigt väldigt vädligt envis. Alltså extremt. Och surar. Jag vill leva ett glatt liv med äventyr och sport och han vill ha en gård....
    Men vi båda vill ändå ha barn. Där har vi ett gemensamt mål.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Pga min makes jobb så har vi de senaste månaderna haft lite otur med timingen runt äl, vi har inte lyckats pricka alls men denna månaden har vi jobbat på bra i bebisverkstan.

Är nu på äl +3 och hoppas så på denna månaden. Givetvis kan jag ju inte känna något redan men det stoppar ju inte att man ändå går och känner efter.

Suck!

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2019-02-18 18:34:02 följande:

Pga min makes jobb så har vi de senaste månaderna haft lite otur med timingen runt äl, vi har inte lyckats pricka alls men denna månaden har vi jobbat på bra i bebisverkstan.

Är nu på äl +3 och hoppas så på denna månaden. Givetvis kan jag ju inte känna något redan men det stoppar ju inte att man ändå går och känner efter.

Suck!

Hoppas!!!!!
  • Anonym (Varför går det inte?)

Hej alla fina i tråden!

En liten uppdatering här ifrån.... Lilla embryot som blev insatt i slutet av september  valde att stanna och idag är jag gravid i vecka 23+1. Fortfarande svårt att förstå att vi faktiskt efter flera års försök verkar få den där sladdisen vi längtat så efter. Sluta inte kämpa, tjejer! <3

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2019-02-19 22:32:23 följande:

Hej alla fina i tråden!

En liten uppdatering här ifrån.... Lilla embryot som blev insatt i slutet av september  valde att stanna och idag är jag gravid i vecka 23+1. Fortfarande svårt att förstå att vi faktiskt efter flera års försök verkar få den där sladdisen vi längtat så efter. Sluta inte kämpa, tjejer! <3

Vilken rolig nyhet. Grattis!
  • Anonym (Sanna)

Hur går det för alla?

Jag hoppas mensen uteblir, bim-2 idag. Haft känning av mensvärk i ryggen för några dagar sen men vet inte om det är ett tecken. Hoppas det i alla fall.

• Anonym (43+ önskar sladdis)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2019-02-19 22:32:23 följande:

Hej alla fina i tråden!

Åh härligt!!!

Här kämpas det på. Hoppas vi också ska lyckas snart :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.