Anonym (Smurfwen) skrev 2019-01-30 07:45:13 följande:
Hej!
Tycker du ska fundera på vad du helst vill ha (iaf just nu):
- Ett barn
- En stabil relation
Förstår att du helst vill ha båda och mirakel kan ske, men tyvärr kan man inte räkna med det och livet är orättvist. (Detta vet jag som är 38 år och utan barn pga dåliga förhållanden).
Iaf, väljer du barn, dra till Danmark, inseminera och kör själv. Väljer du stabil relation så kan du inte forcera fram något, det måste komma naturligt och kommer det försent kan du bli utan barn.
KRAM!
Vill helst ha en familj men är inte rädd för att gå vägen ensam. En stabil relation har jag hela livet på mig att få.
Nackdelen med Danmark är att det är så dyrt samt att man ska försöka hinna över till kliniken vid precis rätt ögonblick. Jag vet att dom är jätteduktiga annars. Jag vill lägga massor av pengar på barnet med allt vad barnet behöver när den lille väl är här. Fin spjällsäng, fina kläder, massor av stimulerande leksaker, en fin emmaljunga barnvagn ja allt vad den lille behöver och vill ha.
Nä man kan inte tvinga en annan person till att bli förälder om han inte vill, det får man vara öppen med redan från början tycker jag. Och inte ljuga det första man gör genom att säga ja till att bli pappa sen efter en tid blåneka och säga nej. Det är ingen bra start liksom.