• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-08 17:18:46 följande:
    Minns man kan bli lite "seg"

Min man har inte kollat sig nu. Jag har ju främst tänkt det beror på min ålder, äggen osv. Men kan ju vara en kombination för han är ju några år äldre.
    Se till att han får ändan ur och provar!

Han kanske är rädd för att göra en utredning och drar sig för det pga det? Men jag tycker du ska va lite tuff i detta, han vill väl också ha barn? 

Förlåt om jag lägger i ditt privatliv, men tycker han kan göra det för er som kämpat så. 
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-05-08 20:35:08 följande:

Se till att han får ändan ur och provar!

Han kanske är rädd för att göra en utredning och drar sig för det pga det? Men jag tycker du ska va lite tuff i detta, han vill väl också ha barn? 

Förlåt om jag lägger i ditt privatliv, men tycker han kan göra det för er som kämpat så. 

Vi kommer göra en fertilitetsutredning ifall vi väljer ivf. Det blir i så fall efter sommaren. Nu kör vi på som vanligt och hoppas på det bästa.
  • Anonym (Smurfwen)

Ok!
    Tänk på att det är kö för IVF efter man gjort utredningen. 
    Lycka till

• Anonym (Längtande)

Hur har det gått för er alla? Någon över 39/40 som är lyckligt väntande? 

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Längtande) skrev 2019-10-18 01:10:46 följande:

Hur har det gått för er alla? Någon över 39/40 som är lyckligt väntande? 

Bf 27 november, 39 år.
  • Anonym (Sanna)
    Charlieellerså skrev 2019-10-18 08:09:09 följande:

Jag är 39 och nu i v 10 så här har det gått bra än så länge. Jag håller tummarna för er andra som försöker <3

Så roligt! Grattis!

Vi har ännu inte på ett plus.
  • Anonym (Stina)

Jag är snart 38 år och försöker bli gravid. Jag har två (mellanstora) barn sedan tidigare men sambon har inga. Vi hade sex i söndags lunch och idag på morgonen (tisdag) har jag ägglossningssmärtor. Planen var att vi skulle haft sex igår men ingen av oss orkade. Tror ni att det är kört denna månad eller kan det ta sig ändå? Tog ut mirena hormonspiral den 18 september.

• GlitterLina
    Anonym (Stina) skrev 2019-10-22 07:59:30 följande:

Jag är snart 38 år och försöker bli gravid. Jag har två (mellanstora) barn sedan tidigare men sambon har inga. Vi hade sex i söndags lunch och idag på morgonen (tisdag) har jag ägglossningssmärtor. Planen var att vi skulle haft sex igår men ingen av oss orkade. Tror ni att det är kört denna månad eller kan det ta sig ändå? Tog ut mirena hormonspiral den 18 september.

Tror inte det kan va kört :)

Försök även 1 gång till idag om ni orkar
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.