Inlägg från: Charlieellerså |Visa alla inlägg
  • Charlieellerså

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-11-07 15:27:54 följande:

Räcker börja med Trombyl vid plus :)

Själv ska jag sluta med Trombyl om 5 dgr...lite läskigt det med!

Vår lilla tok har satt sig i säte...så måste ta en kullerbytta innan nästa fredag...annars kan det bli snitt. Livmodern fick däremot ok i tjocklek för en vaginal förlossning igår. Gränsen går på 3 mm och min var 5 mm som tunnast...så nu hoppas vi bara att liten vänder om igen :)

Väger nu 2600 g enligt tillväxt-ul, galet att det är så nära nu, jag som inte riktigt tagit in att vi är gravida helt än...

Jag har också följt dig och andra nykär15 då jag försökte få till min trea. Då under ett annat namn. Det är så roligt att se hur bra det gått och att du snart har bebis att snusa.
  • Charlieellerså
    Zora skrev 2017-11-17 07:57:45 följande:

Visst har det ökat? Borde väl betyda att det inte är spökstreck iallafall va? Det har inte hunnit torka på bilden

Grattis, en fin ökning
  • Charlieellerså
    Zora skrev 2017-11-20 05:56:25 följande:

Testade på äl +9 nu och kan se ett streck på det testet. Nu testade jag inte tidigare än så den här gången.

Förr förra gången testade jag även äl +8, men inget syntes då. Äl +9 kunde strecket anas.

Förra gången fick jag inte synligt pos förrän äl +15, fast då testade jag först på äl +10 och såg inget så tog inga fler tester förrän +15. Hade kanske synts några dagar tidigare.

Så såg det ut nu

Fin stegring. : )
  • Charlieellerså
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2017-11-22 15:13:09 följande:

Livet har tagit en annan vändning för oss. Min man har fått cancer. Förhoppningsvis och troligen går det bra och prognosen ser nog bra ut. Men både den närmaste och mer avlägsna framtiden känns mer osäker. Många känslor nu.

Vi har dock beslutat oss för att utifrån det vi hittills vet så är planen fortfarande att vi ska försöka få ett barn till. 

Så tungt. Hoppas att det går bra och skönt att prognosen ändå ser bra ut. Förstår dock att livet vänds upp och ner. Håller tummarna att ni mitt i detta får ett litet växande liv att också lägga fokus på. Kram <3
  • Charlieellerså
    Rindi skrev 2017-11-23 13:17:19 följande:

Jahaja, först ingen bild och sedan dubbla...

I alla fall. Jag jar oroat mig för att jag fortfarande har hormoner kvar sedan MA (borde ha testat före ÄL men iddes inte. Men detta ser väl ut som en ökning?

MA tog jag tabletter för och blödde ut det mesta den 11/9

Den 12/10 småblödde jag fortf och testade svagt pos m Apoteket-sticka.

Den 16/10 testade jag svagt pos (ungefär som ÄL+9 på bilden) med Testlagret.

Vågar jag tro på detta?

Så skulle jag med största sannorlikhet våga gratta till ny graviditet. Det skulle inte öka annars
  • Charlieellerså
    Milou3 skrev 2017-11-25 10:28:57 följande:

Tack Rindi! Visst kommer man vara orolig som tusan men jag har bestämt mig för att försöka tänka positivt och vara glad! Annars får jag försöka igen. Äl+9 med Apotekets vanliga test. Har ett kvar som jag tänker kolla med om några dagar för att se om det ökar.

Stort grattis. : )
  • Charlieellerså
    Nykär15 skrev 2017-12-07 07:48:43 följande:

Mitt illamående har alltid börjat efter v 6+ och några dagar, så det behöver inte betyda nåt. Det ska gå bra denna gången, skönt ha ett VUL snart.

Jag är v 39+4 idag, fick hinnsvepning igår och hade duktigt ont på kvällen, men idag är det som bortblåst...

Liten skattades till 3,8 kg på TUL så är en färdigbakt bebis därinne helt klart med tjocka goa kinder och plutmun <3 vill träffa liten nu och se vem det är!

Så nära du är nu. Lycka till. Snart är bebis här. : )
  • Charlieellerså
    Nykär15 skrev 2017-12-07 07:48:43 följande:

Mitt illamående har alltid börjat efter v 6+ och några dagar, så det behöver inte betyda nåt. Det ska gå bra denna gången, skönt ha ett VUL snart.

Jag är v 39+4 idag, fick hinnsvepning igår och hade duktigt ont på kvällen, men idag är det som bortblåst...

Liten skattades till 3,8 kg på TUL så är en färdigbakt bebis därinne helt klart med tjocka goa kinder och plutmun <3 vill träffa liten nu och se vem det är!

Så nära du är nu. Lycka till. Snart är bebis här. : )
  • Charlieellerså

[quote=78267126][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-12-12 03:31:38 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis till er fina lilla son. : )

• Charlieellerså
    DragonWoman skrev 2017-12-15 10:43:47 följande:

Dagens 3 test. Digitalt visade inte gravid

För mig visar digitala cb alltid negativt någon dag efter att jag fått plus på andra test. Det ser ut som fina plus.
  • Charlieellerså
    DragonWoman skrev 2018-01-03 22:18:05 följande:

Imorgon är det dags för vul.. Så nervös!! Uppdaterar er när jag kommer hem hur det gick.

Jag följer ju denna tråd men utan att vara så aktiv i skrivandet själv efter mitt ma. Håller tummarna att allt ser bra ut nu och grattis till graviditeten.
  • Charlieellerså
    DragonWoman skrev 2018-01-05 18:04:55 följande:

Börjat blöda. Känns inte positivt så det går åt helvete här

Kommer det mycket? Tänker att det kan komma lite blod efter ett vul.
  • Charlieellerså
    DragonWoman skrev 2018-01-05 18:14:56 följande:

Det rinner inte och färskt och fyller toapappret när jag torkar mig aldrig fått blödning efter vul nån gång innan.

Åh vad jag håller tummarna för dig. Jag har blött efter vul. Ingen stor blödning dock.
  • Charlieellerså
    Anonym (Sanna) skrev 2018-01-06 07:09:27 följande:

Hur var det med rosenrot? Ska man börja på mensen första dag?

Ja : )
  • Charlieellerså
    DragonWoman skrev 2018-01-05 18:04:55 följande:

Börjat blöda. Känns inte positivt så det går åt helvete här

Hur har det gått?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.