• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Littel)

Jag är 38 och vi fick vårt tredje barn för en vecka sedan. Var orolig innan, men nu känns allt så självklart. För oss tog det ca ett halvår att bli gravida, men då använde vi inte ägglossningstester och liknande utan naturen fick ha sin gång :)

• SweetCA
    Anonym (Längtande) skrev 2019-10-18 01:10:46 följande:

Hur har det gått för er alla? Någon över 39/40 som är lyckligt väntande? 

Hej. Jag fyller 41 I februari och har gjort Kub idag, 12+6 och fick 1:2000 vilket var kanon för åldern. Första barnet, haft en rad missfall och MA i bagaget. Vi skulle testa ivf men blev gravida och det var guldägget.

Har haft pcos och använt letrozol samt de senaste gångerna tar jag nu trombyl.

Så hoppas det Inger lite hppp!
  • GlitterLina
    SweetCA skrev 2019-10-24 15:39:20 följande:

Hej. Jag fyller 41 I februari och har gjort Kub idag, 12+6 och fick 1:2000 vilket var kanon för åldern. Första barnet, haft en rad missfall och MA i bagaget. Vi skulle testa ivf men blev gravida och det var guldägget.

Va härligt :) grattis
  • SweetCA
    GlitterLina skrev 2019-10-24 23:15:34 följande:

Va härligt :) grattis

:) ja! Fantastiskt!
  • bonzo
    SweetCA skrev 2019-10-24 15:39:20 följande:

Grattis! :)

Hur många försök med Letrozol krävdes det för dig? Själv har jag provat två kurer och fick en kemisk graviditet på senaste dubbelkuren.

Är också 41 år och hoppas på en liten till...
  • SweetCA
    bonzo skrev 2019-10-25 14:36:32 följande:

Hur många försök med Letrozol krävdes det för dig? Själv har jag provat två kurer och fick en kemisk graviditet på senaste dubbelkuren.

1 och 1/2 år. Också dubbelkur. Testa barnalbyl /4 blev oftare gravid när jag började med dem. Sen fick jag trombyl utskriven.(sa helt enkelt att nu gör jag så här och det är lite bökigt så det vore bra med trombyl på recept istället)

Jag väntade inte heller på en mens emellan när jag fått tidigt missfall (v5) utan körde på ed letrozol ändå. Har ju inte all tid i värden så att säga...

Bra att du blir gravid ändå (inte kul att höra när man är i det men det är bra!)
  • SweetCA
    bonzo skrev 2019-10-25 14:36:32 följande:

Och tack :)
  • bonzo
    SweetCA skrev 2019-10-25 16:48:47 följande:

1 och 1/2 år. Också dubbelkur. Testa barnalbyl /4 blev oftare gravid när jag började med dem. Sen fick jag trombyl utskriven.(sa helt enkelt att nu gör jag så här och det är lite bökigt så det vore bra med trombyl på recept istället)

Jag väntade inte heller på en mens emellan när jag fått tidigt missfall (v5) utan körde på ed letrozol ändå. Har ju inte all tid i värden så att säga...

Bra att du blir gravid ändå (inte kul att höra när man är i det men det är bra!)

Ja jag använder också liknande trombyl, fast det heter annat. Köper från apotek utomlands. :) Smörjer även med progesteron kräm efter ägglossning.

Vi har också försökt i 1 och 1/2 år. Tänker att det var bra att det i alla fall fungerade med letrozolen. Så det finns hopp, trots åldern :) Har hoppat över letrozol denna månad men ska prova igen i november :)
  • SweetCA
    bonzo skrev 2019-10-25 18:07:26 följande:

Ja jag använder också liknande trombyl, fast det heter annat. Köper från apotek utomlands. :) Smörjer även med progesteron kräm efter ägglossning.

Vi har också försökt i 1 och 1/2 år. Tänker att det var bra att det i alla fall fungerade med letrozolen. Så det finns hopp, trots åldern :) Har hoppat över letrozol denna månad men ska prova igen i november :)

Ah men dåså. Jag använde också progesteron kräm!

Har även ätit coQ10 för att förbättra ägg kvalité, ingen aning om det hjälpt.

Kämpa på! Klart det finns hopp.
  • bonzo
    SweetCA skrev 2019-10-26 08:14:17 följande:

Ah men dåså. Jag använde också progesteron kräm!

Har även ätit coQ10 för att förbättra ägg kvalité, ingen aning om det hjälpt.

Kämpa på! Klart det finns hopp.

.

Tack! :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.