Inlägg från: Mumin4 |Visa alla inlägg
  • Mumin4

38+ och försöker bli gravid.

43 år. Två barn sedan tidigare relation. Nu försöker jag och min pv skaffa ett gemensamt barn. Längtan är stor!

ÄL+7 eller 8 idag. Väntar på att kunna testa.

Molvärk i över en vecka, rätt mycket. Men mindre nu i två dagar. Lite flytningar. Smått illamående och yr till och från.

Vet att chanserna att jag är gravid är små. Men hoppas så!

• Mumin4

Tog ut min spiral i november.

Dock jobbar min pv på annan ort så ibland är det svårt att få till det runt ÄL.

Den här månaden hade vi sex några dagar innan ÄL. Eller ÄL sticka.

Gyn kunde se en stor tom ägg blåsa några dagar senare vid ultraljud. Var där av en annan anledning.

Har flera symtom tycker jag. Men ja, svårt att veta. Och är så rädd att bli besviken så vågar inte hoppas. Är på ÄL+8 nu så inget test kan tala om läget än...

Du då, anonym Sanna?

• Mumin4

Innan jag fick min äldsta hade jag en del problem. Sjukvården tog inte mig på allvar.

Jag uppsökte en privat gykekolog och fick hjälp där. Körteln som producerar gulkroppshormonet funkade inte. Fick äta hormoner ett tag och blev sen gravid.

Hoppas du får rätt hjälp! Ge dig inte! Ibland får man tyvärr kriga lite.

• Mumin4

Anonym (stress) stort gratti till er och all lycka till!

Min pv och jag försöker också skaffa vårt första gemensamma barn, han har inga sedan tidigare, jag har två.

• Mumin4

Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar

• Mumin4
    UndrandeSökare skrev 2019-03-08 16:03:11 följande:

Ja, du kan göra gravtest även om du blöder.

Eller ta blodprov och mät hcg via tex Werlabs.se eller Blodkollen.se

Hur funkar det med blodprov?
  • Mumin4
    UndrandeSökare skrev 2019-03-08 17:03:01 följande:

Man går in på www.werlabs.se eller Blodkollen.se och klickar i de prov man vill ta, väljer det provtagningsställe man vill ta provet på i listan på hemsidan. Sen betalar man via hemsidan och tidigast nästa vardag går du och tar blodprovet. Sen får du ett sms när provsvaret är klart. Du loggar då in på sidan ich läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt.

Hcg ska dubblera sig varannan dag om det är normalt, så du får ta flera blodprov några dagar efter varandra så man ser hur det utvecklas.

Okej, tack! Ska kanske testa det.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.