Inlägg från: brallison |Visa alla inlägg
  • brallison

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (stress) skrev 2018-09-17 15:34:17 följande:

Nu är jag tillbaka här efter många månader av icke försök.

Vi står just nu i kö för IVF men tänker att blir det så blir det på vanlig väg ändå men har typ NOLL förväntningar.

Är 39 år gammal, nyss fyllda, och jag känner mig stressad.

Nu har jag BIM (inte så att vi försökt direkt) på fredag 21/9...men har sedan 2 dagar känt spända och ömmande bröst, vilket jag ALDRIG har innan mens. Jag mår lite smått illa (vilket jag iofs kan göra ibland pga andra saker men var länge sedan), ökad temp så trodde jag höll på att bli sjuk men runt 37 grader bara. Fryser typ konstant fast det inte är kallt. 

Tog ett test i dag för kunde inte hålla mig, MEN negativt såklart. Dock så känner jag mig verkligen gravid! KAN Man ha ganska mkt symtom utan att det visar positivt på testet såhär tidigt?
    Tänker att om man har många symtom så borde hcg vara så högt så det visar positivt på ett test??

Tyvärr, men man kan verkligen övertyga sig själv i alla symptomer (gjort det själv flera gånger). Så min tips är att slapna av och vänta på BIM, tänk inte ens på det (om du kan) - blir det, så blir det oavsett hur många test du görFlört Lycka till!
  • brallison
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-20 13:52:26 följande:

Hur går det för alla?

Äl blev i måndags och nu har den stora ?känna-efter-hela-tiden? perioden börjat.

Tycker det går segt denna månaden. Känns som jag intalar mig en massa denna gången.

Svullen mage -är den inte lite större än vanligt? Är jag inte lite tröttare än jag brukar?

Smakar kaffet verkligen gott?

Suck! Att hjärnan kan spöka till det så. Eller är det på riktigt? Hmmmm...

En vecka kvar till bim -må den gå fort!!!

Tror inte det blev nåt den här månaden - dock kunde i alla fall konstatera att jag har ÄL iöhtGlad
    Brukade känna efter för mycket, så nu ger jag upp. Lyssnade på en podcast om graviditet igår, där gyn sa att efter 35 går det uppförsbacke med fertiliteten. Så nu har jag bestämt att inte tänka på det alls. Har ÄL-stickor kvar, så jag kollar nästa månad när ÄL blir just för att lägga in i Flo och försöka följa den, men utan några förhoppningar - blir det så blir det, men ingen stress, inga konstigheter...
  • brallison
    Sonaten skrev 2018-12-20 00:57:28 följande:

Hej, jag har följt tråden några omgångar tidigare men inte varit inne på några månader nu.
    Jag har två barn sedan tidigare och vi har försökt till och från under två års tid att få ett tredje. Jag konstaterade i lördags (fyra dagar sedan) att jag nu är gravid för tredje gången i år. Jättekul att jag kan bli gravid (att vi kan få till det). Men jag är förstås inriktad på ett missfall till. I vintras fick jag ett MA i v 10 nånting (krävde skrapning) och i somras ett tidigt missfall v 6-7.

I söndags kväll fick jag lite rosa färg på papperet efter toabesök. Så började mina två missfall, så jag la i trosskydd på natten men det kom inget mer. Sen dess har jag gått med tygbinda på jobbet, och även nattetid, men det blir inget annat än lite lite ljusrosa. Kanske vid 1-2 toabesök om dagen blir det något ljusrosa spår på papperet.

Jag har ett illamående som är ganska milt och som kommer och går. Brösten ömmar inte så som jag förväntar mig heller. Detta tyder på MF. Dock fryser jag vansinnigt, precis som under senaste graviditeten. Så jag känner mig både gravid och på gång med missfall samtidigt.

Hur har det varit för andra här som fått missfall? Hur länge har de ljusrosa flytningarna pågått innan en blödning börjat? Jag har väntat fyra dygn nu.

För min del började det nästan direkt med en blödning, som sedan fick även spasmer i mage (jobbade och varit på konferens under dessa dagar, så ibland var tvungen att böja mig - så ont gjorde det). Gällande ömmade brösten - det hade jag inte alls under mina 2 graviditeter, så det behöver inte vara tecken på nåt. Håller tummarna för dig!
  • brallison
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-09 09:13:54 följande:
    Vi testade igen morgonen efter glada gubben, men det gick inte då heller för honom. Det var för mkt press sade han.

Mitt på dagen hade ägglossningstestet ingen glad gubbe längre (rund ring). Tror  jag har väldigt kort tid innan ägget släpper. På kvällen orkade vi inte.

Men jag känner att processen är en lärdom och jag inser att man kan inte pressa varandra för mkt i detta, man måste ta hand om varandra.
    Just av den anledning har jag aldrig berättat för min man när jag hade ÄL (testat bara med 1 förpackning egentligen bara för att ta reda på att jag har ÄL öht nu), utan förförde honom då jag tyckte det var dags
  • brallison
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-09 09:33:06 följande:
    Vad smart du är! Så ska jag också börja göra!  
    Lycka till!Flört
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.