• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • 2017 bebis

Jag fick lite blod så tror att mensen kom ???? Skulle få på söndag mens!

Det får bli 4:de försöket nu ! Lycka till ni andra och stort grattis till er som plussade

• Samnovak03
    Havregry skrev 2016-09-01 21:06:43 följande:

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

Grattis!!!
    Kände du några symtom? :)
  • Elisabeth24

Är det fler som hunnit få plus än?

Hur många dagar efter första mensdagen brukar ni vanligtvis ha ägglossning? :)

• Svelin

Igår kom mensen som beräknat. Så besviken! Hade så mycket symtom. Tror kanske att jag var gravid, men eftersom lutealfasen är så kort så sköljde nog mensen bort ägget innan det hunnit rota sig ordentligt. Ville så gärna ha en liten majbebis. Idag har jag beställt hem b6 vitaminer och jag ska även beställa hem progesterallkräm och hoppas att det förlänger lutealfasen.

• Elisabeth24

Hejja dig! Vi kämpa på tillsammans! Kram

Svelin skrev 2016-09-02 13:21:53 följande:

Igår kom mensen som beräknat. Så besviken! Hade så mycket symtom. Tror kanske att jag var gravid, men eftersom lutealfasen är så kort så sköljde nog mensen bort ägget innan det hunnit rota sig ordentligt. Ville så gärna ha en liten majbebis. Idag har jag beställt hem b6 vitaminer och jag ska även beställa hem progesterallkräm och hoppas att det förlänger lutealfasen.

• vi259

Själv har jag beräknad är nu i helgen. Tycker väntan är så lång mellan är och mens:( längtan förstår bara vi som försöker.

Har tidigare haft både lätt och,svårt att bli gravid. Nu är det med en ny karl så man vet aldrig hur man funkar.

• Tiiffany

Ägglossning på måndag. Får jag mens denna månad så spelar det ingen roll för då börjar jag IVF behandlingen direkt 

• Hellsing
    Blimama34 skrev 2016-09-02 09:41:42 följande:

Jag är gravid :)

Är helt i chock och glad men det känns så otroligt att det gick på första försöket...jag fick ju uvi och vi missade ägglossning osv så trodde aldrig det skulle ta sig. Snacka om suprise!!! Har haft ont i brösten sen 1 dag efter ägglossning. Har haft bruna flytningar i 6 dagar (och de har jag alltid varje månad innan mens) igår upphörde flytningarna o då borde mensen kommit men de gjorde den inte. Kännt mig lite pmsig och dålig i magen, uppsvullen.

Hoppas lilla fröt vill stanna och då blir det en maj bebis.

Lycka till och hoppas alla får plus snart !!!! :)

Grattis!!!
  • Hellsing
    misslina skrev 2016-09-02 07:03:23 följande:

Idag fick jag det bekräftat med ett cb digital. Gravid 1-2:):) känns helt galet underbart! :)

Grattis!!!
Svar på tråden Bim september