• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • L 91

Tror som sagt att BIM är idag..men börjar fundera på om det är på tisdag med tanke på den lilla blödningen jag hade den 23.e. Men här är iaf de senaste dagarnas ägglossningstest om ni tycker det är kul att fundera och analysera lite ;) (förändras ju något i färgen efter att de torkat iofs) tycker de är ganska lika... Kommer inte mensen i helgen så ska jag ta ett grav.test på måndag! Ska man verkligen känna efter så har jag ont i höger bröst och häftiga i minst tre veckor. Brösten är större men det kanske man kan koppla ihop till ev pms.. jag äter som en häst. Tempen är fortfarande hög. Mår illa, men det kan jag nog koppla ihop med stress.

• Anonym (Spottings)

Hej jag hoppar in här! Har BIM den 7:e men haft spottings med klarrött/rosa blod sedan igår, dvs ÄL+9. Jag behöver inte använda mensskydd men det kommer liiite svagt på pappret efter att jag varit på toa. Jag hade nog inte märkt det i vanliga fall men nu på grund av att vi försöker bli gravida blir man ju lite extra uppmärksam och rotar runt lite extra kring livmodertappen...

Det är i alla fall inte mens för jag har ingen mensvärk och det är inte alls lika mycket och "slemmigt" som mensen...

Ska jag tolka det som att det är kört denna månad? 

Har haft spottings en hel del på sistone, har tid hos gyn på tisdag för att få det fixat, någon som har erfarenhet av samma sak och vet vad man ska ställa för frågor? Vet att läkare har en förmåga att vifta bort allt som normalt, men tycker inte det är normalt att gå runt och småblöda flera dagar före och efter mens...

• FrökenNypon

Hej!

Mens idag på försök 10 :(

Nån här inne som äter något preparat för att öka chanserna? Rosenrot? Bidrottninggele?

• Anonym (Tessie)

Har bim nästa vecka, håller tummarna för både dig och mig! 

• Anonym (Spottings)

Har googlat runt en hel del nu och det som verkar funka för många är munkpeppar, tydligen ska det stabilisera menscykeln och hormonnivåer. Ska kila iväg till apoteket imorgon och se om man kan få tag på det.... Nu är det bara att invänta riktiga mensen och sen på't igen.... 

Antar att det är fler här som känner som jag, att livet liksom bara delas upp i att vänta på ÄL, sen stressa som tusan för att hinna få till det vid exakt rätt tidpunkt, sedan vänta, vänta, vänta på BIM och sedan besvikelsen och sen börjar det om igen... Känns som att jag inte har ork till något annat mer än detta, har tappat all lust att träffa vänner, hitta på aktiviteter, mm. Vi har försökt aktivt sedan maj så det är ju inte alls särskilt länge men jag är så enormt trött på det, all heder åt er som orkar kämpa i flera år... 

Usch, behövde bara klaga av mig lite... Nu tar vi nya tag. Jag håller tummarna för alla er som inte plussat ännu, hoppas på att få se många plus i den här tråden :)

• Karin Marie
    Anonym (Spottings) skrev 2016-09-03 19:39:14 följande:

Har googlat runt en hel del nu och det som verkar funka för många är munkpeppar, tydligen ska det stabilisera menscykeln och hormonnivåer. Ska kila iväg till apoteket imorgon och se om man kan få tag på det.... Nu är det bara att invänta riktiga mensen och sen på't igen.... 

Antar att det är fler här som känner som jag, att livet liksom bara delas upp i att vänta på ÄL, sen stressa som tusan för att hinna få till det vid exakt rätt tidpunkt, sedan vänta, vänta, vänta på BIM och sedan besvikelsen och sen börjar det om igen... Känns som att jag inte har ork till något annat mer än detta, har tappat all lust att träffa vänner, hitta på aktiviteter, mm. Vi har försökt aktivt sedan maj så det är ju inte alls särskilt länge men jag är så enormt trött på det, all heder åt er som orkar kämpa i flera år... 

Usch, behövde bara klaga av mig lite... Nu tar vi nya tag. Jag håller tummarna för alla er som inte plussat ännu, hoppas på att få se många plus i den här tråden :)

Åh jag förstår vad du menar! Blir som att hela livet kretsar kring det! Jag försöker hålla mig aktiv för att inte stressa upp mig för mycket, viktigt att slappna av! Men.. det är sååå svårt.. som nu.. när ja hade BIM igår, men än har den inte dykt upp och det gör mig så stressad och less.. vill verkligen att den inte ska komma och att jag ska våga ta ett test och plussa.. men så rädd att ta ett test och det är negativt! Då får den hellre komma!

Vi har inte heller försökt länge, tog ut min spiral i juni och fick mens först i augusti! Men vi håller tummar, skickar över styrka!! Ibland är det skönt att "klaga" och bara spy ur sig allt! Stor kram till dig
  • Micka!
    Anonym (Spottings) skrev 2016-09-03 18:05:42 följande:

Hej jag hoppar in här! Har BIM den 7:e men haft spottings med klarrött/rosa blod sedan igår, dvs ÄL+9. Jag behöver inte använda mensskydd men det kommer liiite svagt på pappret efter att jag varit på toa. Jag hade nog inte märkt det i vanliga fall men nu på grund av att vi försöker bli gravida blir man ju lite extra uppmärksam och rotar runt lite extra kring livmodertappen...

Det är i alla fall inte mens för jag har ingen mensvärk och det är inte alls lika mycket och "slemmigt" som mensen...

Ska jag tolka det som att det är kört denna månad? 

Har haft spottings en hel del på sistone, har tid hos gyn på tisdag för att få det fixat, någon som har erfarenhet av samma sak och vet vad man ska ställa för frågor? Vet att läkare har en förmåga att vifta bort allt som normalt, men tycker inte det är normalt att gå runt och småblöda flera dagar före och efter mens...

Har också spottings, haft det i 4 dagar, har bil imorgon, ska testa då om inte mensen kommit igång. Tror inte att jag är gravid utan att kroppen spelar mig ett spratt, testar för att få svart på vitt!

Sist när jag faktiskt va gravid hade jag spottings, men då hade jag mer symtom!
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Spottings) skrev 2016-09-03 19:39:14 följande:

Men stressa inte upp dig kring just ÄL-dagen, det blir ju hopplöst. Förtilitsexperter menar att man ska köra hårt hela_veckan kring ÄL just för att spermierna ju kan leva i upp till en vecka och ju fler spermier som finns uppe i äggledarna när ägget väl kommer., desto större chans...så hoppas runt i sängen veckan före ÄL, åå ÄL-dagen och degen efter är det som gäller. Däremellan kan du vara social
  • Dockan123

Hej :). Hoppar in här.

Har BIM imorgon den 4 september :). Det jag känt av är lite illamående för några dagar sedan. Liten konstig känsla i kroppen. Tänkt på att jag tycker sambon har dålig andedräkt och när jag var gravid med vår dotter tyckte jag också alltid att han hade dålig andedräkt. Tyckte även att svampen på pizzan luktade konstigt/annorlunda idag. Haha konstig man är.

• Micka!
    Dockan123 skrev 2016-09-03 21:32:08 följande:

Hej :). Hoppar in här.

Har BIM imorgon den 4 september :). Det jag känt av är lite illamående för några dagar sedan. Liten konstig känsla i kroppen. Tänkt på att jag tycker sambon har dålig andedräkt och när jag var gravid med vår dotter tyckte jag också alltid att han hade dålig andedräkt. Tyckte även att svampen på pizzan luktade konstigt/annorlunda idag. Haha konstig man är.

Ska du testa imorgon? Jag har också bim imorgon, men tror inte det gått vägen denna månad, men tar ett test imorgon om mensen inte kommit! Mått lite illa, och tyckt det varit lite jobbigt att byta blöja på min dotter...

Hoppas du får ett fint plus
Svar på tråden Bim september