• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Samnovak03
    Svelin skrev 2016-09-02 13:21:53 följande:

Igår kom mensen som beräknat. Så besviken! Hade så mycket symtom. Tror kanske att jag var gravid, men eftersom lutealfasen är så kort så sköljde nog mensen bort ägget innan det hunnit rota sig ordentligt. Ville så gärna ha en liten majbebis. Idag har jag beställt hem b6 vitaminer och jag ska även beställa hem progesterallkräm och hoppas att det förlänger lutealfasen.

:( Bättre lycka nästa gång <3

Vad är lutealfas btw?
  • Havregry
    Samnovak03 skrev 2016-09-02 12:25:06 följande:
    Grattis!!!
    Kände du några symtom? :)

Tack!

Lite mer flytningar än vanligt, vita och krämiga liksom, annars inget innan jag testade. Nu spänner/ömmar det lite i brösten till och från, annars är jag helt symptomfri än så länge.

• Svelin
    Elisabeth24 skrev 2016-09-02 13:24:33 följande:

Hejja dig! Vi kämpa på tillsammans! Kram

Tack! Var är du i cykeln?
    Samnovak03 skrev 2016-09-02 15:51:54 följande:

:( Bättre lycka nästa gång <3

Vad är lutealfas btw?

Det är tiden mellan äl och mens. :)
  • Elisabeth24

Min mens är så oregelbunden. Hade mens senast 9-12 augusti. Har ännu inte testat med äl-stickor. Vi myser regelbundet och det är vårat första försök, vi har legat oskyddat sen endast en vecka tillbaka. Hoppas på att få mens kring den 9 Sept i hopp om att den blivit någorlunda regelbunden sedan p-pillerstoppet i våras. Min senaste mens innan den i augusti dröjde 7 veckor.

Svelin skrev 2016-09-02 17:37:22 följande:

Tack! Var är du i cykeln?Det är tiden mellan äl och mens. :)

• småvildingar

Grattis till alla plus! Vet inte om jag sagt grattis redan kanske? Haha. Trådarna är lite svåra att hålla reda på i familjeliv.

• Väntar på magen
    FrökenE1985 skrev 2016-09-01 19:28:52 följande:
    Vad kul, en BIM-kompis! Då kan vi följas åt.
    Absolut :) Jätte roligt :)
  • Feagnoli

Mina bröst har blivit enorma! Och tunga. Och det stramar i livmodern. Bim-4 idag och negativ test. Känner mig inte gravid men hoppas ju. Ännu ett par dagar på mig att få ett positivt. :D någon annan som har en stramande livmoder? Ni som vart gravida vet vad jag menar :)

• Lindholmaren
    FrökenE1985 skrev 2016-09-01 19:28:52 följande:

Vad kul, en BIM-kompis! Då kan vi följas åt.

Har också BIM 15 september! :)
  • stellanocte
    columbus skrev 2016-09-01 20:01:15 följande:
    Åh nej :( jäkla mens! Jag har BIM på måndag och det känns verkligen som mensen är på G, så jag kommer med största sannolikhet joina dig med försök fem. Hoppas vi båda slipper denna eländiga mens snarast och får ett plus!
    Ja, denna månad kändes det tungt att få mens men om några dagar är den över och då finns det nytt hopp

Hur går det för dig?
Svar på tråden Bim september