• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • misslina
    bebisdags skrev 2016-09-01 09:53:11 följande:

Grattis misslina!!:D

Tack så mycket!

Blir ett till test i morgon bara för att jag vill få det bekräftat digitalt :)
  • Samnovak03
    LadySatisfied skrev 2016-09-01 08:46:21 följande:

Jaha, så kände jag en molande värk i magen, gick på toa, och mycket riktigt - tant röd har kommit på besök. Nu kommer resten av arbetsdagen gå till att knapra ipren och att försöka hålla tårarna tillbaka. Så nu blir det att ge sig på försök tre. Förstår inte hur någon står ut med de här känslovågorna under 12 månader innan man får utredning.

Nästa BIM är 29 september, så jag stannar kvar här och hoppas få se massa plus från er andra!!! <3

Förstår känslan. Var exakt samma för mig sist, på försök nummer 2 :(
    Försök 3 denna gång, har BIM 9/9. Hittills känner jag inte av ett dugg..
  • LadySatisfied
    Emlin skrev 2016-09-01 06:53:25 följande:

Så kom mensen... Men har BIM 30 sept nästa gång så jag stannar i gruppen! Heja er andra nu!!

Samma här, mens idag, men BIM 29 september. Vi får hoppas att det är vår tur nästa gång :)
  • FrökenE1985

Som jag misstänkte att jag skulle, så har jag ÄL idag. Har kort stegring av LH så tog flera ÄL-test under dagen igår där jag såg att det blev starkare. På morgonen idag fick jag glad gubbe på det digitala ÄL-testet. Känns även i magen att det är på gång. Tempen dippade också rejält igår och ytterligare lite idag så förväntar mig en stegring imorgon. Idag kommer karln hem efter jobb på annan ort så blir att mysa hela helgen. Känner mig så förväntansfull nu. BIM 15 sep.

• bebisdags
    misslina skrev 2016-09-01 09:59:55 följande:
    Tack så mycket!

Blir ett till test i morgon bara för att jag vill få det bekräftat digitalt :)
    Förstår dig, när jag fick ett plus tog jag säkert 10 test till för att bekräfta det:)
  • Crazy catlady
    FrökenE1985 skrev 2016-09-01 10:20:57 följande:

Som jag misstänkte att jag skulle, så har jag ÄL idag. Har kort stegring av LH så tog flera ÄL-test under dagen igår där jag såg att det blev starkare. På morgonen idag fick jag glad gubbe på det digitala ÄL-testet. Känns även i magen att det är på gång. Tempen dippade också rejält igår och ytterligare lite idag så förväntar mig en stegring imorgon. Idag kommer karln hem efter jobb på annan ort så blir att mysa hela helgen. Känner mig så förväntansfull nu. BIM 15 sep.

Men ägglossning sker väl 24-48 tim från man fått en glad gubbe.. ?! Så du kan inte ha äl idag men möjligtvis imorgon :)
  • FrökenE1985
    Crazy catlady skrev 2016-09-01 12:31:12 följande:

Men ägglossning sker väl 24-48 tim från man fått en glad gubbe.. ?! Så du kan inte ha äl idag men möjligtvis imorgon :)

Stegringen skedde igår, tog både sticka och digital, och stickan var lika stark i morse som igår kväll ville mest få det bekräftat med den digitala så jag inte tolkat stickorna fel. Hur som så kommer ju karl hem idag så oavsett om ägglossningen sker idag eller imorgon så kommer vi pricka in den.
  • LadySatisfied
    Samnovak03 skrev 2016-09-01 10:04:31 följande:

Förstår känslan. Var exakt samma för mig sist, på försök nummer 2 :(

Försök 3 denna gång, har BIM 9/9. Hittills känner jag inte av ett dugg..

Det kanske är ett bra tecken dock. Att inte känna någonting. Jag kände massor den här gången, men tji fick jag. Ska försöka ladda om och ta mig i kragen, men det är tufft även om man vet att snittiden det tar att bli gravid är fler månader är två.
  • Karin Marie

Åh vad spännande det är att läsa om er alla!

Jag är ny här, inne på mitt första försök att bli gravid! Mens beräknad kommer imorgon, men hoppas verkligen att den inte gör det!! Men någonstans inom mig förstår jag att den kommer att komma.. Jag hade hormonspiral innan, det tog 7 veckor innan mensen kom! Är helt säker på att jag har haft ägglossning, men gjorde test varje dag men visade ingenting.. suck.. men jag håller tummarna, och håller tummarna för er andra!!

Svar på tråden Bim september