Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

Bim september

FrökenE1985 skrev 2016-09-01 10:20:57 följande:

Som jag misstänkte att jag skulle, så har jag ÄL idag. Har kort stegring av LH så tog flera ÄL-test under dagen igår där jag såg att det blev starkare. På morgonen idag fick jag glad gubbe på det digitala ÄL-testet. Känns även i magen att det är på gång. Tempen dippade också rejält igår och ytterligare lite idag så förväntar mig en stegring imorgon. Idag kommer karln hem efter jobb på annan ort så blir att mysa hela helgen. Känner mig så förväntansfull nu. BIM 15 sep.

Men ägglossning sker väl 24-48 tim från man fått en glad gubbe.. ?! Så du kan inte ha äl idag men möjligtvis imorgon :)
  • Crazy catlady
    L 91 skrev 2016-09-02 06:01:35 följande:

Äl-test från MORGONEN. Om man letar graviditet, ska man ta äl-testet på morgonen för hcg eller på dagen..?

Men varför testar du inte med graviditetstest istället om du letar graviditet? Ältest kan man ju inte riktigt lita på eftersom den även visar positivt vid mens ?
  • Crazy catlady

Jag börjar misstänka att detta blir en månad utan ägglossning.. är på dag 16 och skulle haft ägglossning idag enligt app men testen visar fortfarande jättenegativt.. :( har som senast haft ägglossning på dag 17-18 .. därför alltid positivt ältest på dag 16 som senast... har dessutom tydliga symtom dock.. Men kan man ha symtom utan att ha ägglossning??

• Crazy catlady

Grattis till alla som plussat än så länge !! 

Min ägglossning va väldigt sen denna gång.. om jag ens haft någon.. mina test tog slut i lördags och sista testet visade inget.. dock va jag riktigt öm igårkväll vid sex och hade jättemycket äggviteflytningar.. idag känner jag av lite ägglossningsvärk också men inte lika mycket.. så jag gissar på att jag hade äl igår kväll eller under natten.. 

tog ett test idag på cykeldag 19 som va betydligt starkare än vad jag haft innan, men inte positivt.. så antingen är en stegring på gång.. eller så är Lh-nivån på väg ner.. Tänkte ta ett test till i eftermiddag för att se om det är antingen svagare eller starkare och gå utifrån det..

men min fråga är.. Har bim den 15 sept... men eftersom min ägglossning är senare än normalt så borde mensen bli lite sen den också om det inte blir en graviditet.. har normalt ca 12-13 dagar mellan äl och mens ... 

• Crazy catlady
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-07 07:06:37 följande:

Äglossningdtestar med clearblue dubbelhormonindikator. Är på mens plus 11 idag inget syns på stickorna. Den ska ju viss totalt 4 dagar då man är fertil med blinkande smiley och fast smiley. Vad har bi för erfarenhet sv dessa. Än så länge inget alls på dessa stickor. Dock ser jag när jag tar ut stickorna att det var lite starkare sträck än igår. Kan detta säga ngt?

Du kanske har senare ägglossning än vad du tror?? :) jag inte haft några problem med dem iaf.. och strecket på stickan ska du inte bry dig om. När jag testade med dom så va strecket starkare när det visade blinkade gubbe än när jag fick fast gubbe.. då va strecket knappt synligt.. en del får intresserad stegring förrens på eftermiddagen eller kvällen ..
  • Crazy catlady
    FrökenE1985 skrev 2016-09-07 16:58:16 följande:
    Jag skulle haft 15 sep, men ägglossnigen var lite senare denna månad så har bim 17 sep istället.
    Vi verkar ha samma cykel denna månad... =) Min äl va oxå sen så jag har också flyttat bim från 15 till den 17 =)
  • Crazy catlady
    bebisdags skrev 2016-09-08 09:05:00 följande:

Måste fråga, är på ÄL + 8/9 och BIM -6/5. Kunde inte hålla mig så testade nu imorse och förstår att detta inte är ett postivt test, men vad betyder det svaga strecket innanför ? Är testet felaktigt? Aldrig varit med om det innan och det syndes mer än på bild:p Nån som vet?

Det är färgrester :)
  • Crazy catlady

Jag är på äl+6 idag .. Har haft mild molvärk i magen i några dagar nu.. och när jag ska på toa och kissa men framförallt bajsa så gör det ont i nedre delen av magen.. precis som vid ägglossning.. det är lixom svårt att ta i ordentligt... kan tilllägga att när jag skött magen så har det kommit mycket vita halvtjocka flytningar på pappret..

Kan det vara ett graviditetstecken??

Svar på tråden Bim september