• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-08-31 14:03:58 följande:

Och så blev jag dygn sjuk på 1 natt, tappat rösten, hosta, feber (mer stigning än dagen efter ÄL blir) samt illamående.. Hade ÄL igår eller idag, har hört att folk skriver i andra trådar att blir man sjuk efter eller under ÄL så minskar chansen till barn rejält. Någon som vet något om detta? Hoppas verkligen inte det!

Och här vaknade jag upp nu på morgonen men ont i halsen =/ Är på cykeldag 18 nu. Lätt huvudvärk så får bli en kopp te med honung till frukost...jag hoppas inte jag blir mer sjuk nu för det har jag varken tid eller ork till att vara. 

Man får ju hoppas att sjukdom inte hindrar att bli gravid...hittills har jag ingen feber å så och jag hoppas jag slipper det. 
  • Emlin

Så kom mensen... Men har BIM 30 sept nästa gång så jag stannar i gruppen! Heja er andra nu!!

• Cfmilla

Äl+9 igår och efter mys var det liiiiiiiite blod. Vi körde lugnt och bara i missionären så det känns konstigt om det skulle vara sexet som gjorde blödningen.

Idag är det inget, men har fortfarande mensvärks känslan. Tempen hade stigit idag med... Snacka om hoppfull!! nån mer med bim på måndag?

• Hellsing
    Anonym (Leila) skrev 2016-09-01 00:39:38 följande:

Mensdag 2:

Gått en promenad på 13km & inhandlat en massa vitaminer och folsyra. Kan ju aldrig vara fel liksom? Läser på en massa om att förbättra fertilitet och spermier. Haha! Min man blir helt perplex när jag kommer med påståenden.

Känner mig väldigt taggad inför denna månad, har så mycket att tänka på med inskolning på dagis & mannen kommer jobba långpass på sitt jobb och vara tröttare än vanligt = tjata till sig sex typ (nej, jag tvingar honom inte).

Tempar & ska försöka hålla koll med ÄL-stickor.. hallåååå kan mensen vara över snart? :D

Good spirit!!! :D

Jag har provat äta folsyra, vet inte vad man ska ta XD hör vissa tar "rosenrot"? Eller nåt O.O vet inte ^^
  • Anonym (Leila)

Har läst att folsyra & zink gör mannens spermier bättre, så det är inte bara jag som äter vitaminer här hemma! :D

Har inte läst på om rosenrot än, vet att min mamma äter det för att bli piggare dock!

Hellsing skrev 2016-09-01 07:09:30 följande:

Good spirit!!! :D

Jag har provat äta folsyra, vet inte vad man ska ta XD hör vissa tar "rosenrot"? Eller nåt O.O vet inte ^^

• Milie

Förkylning minskar inte chansen till graviditet. Sist jag var redigt förkyld var för ganska precis två år sen, då jag blev gravid. Jag har hört ungefär tvärt om. Inte att förkylningen i sig påverkar men att immunförsvaret går ner för att tillåta ägget fästa och då kan en bieffekt vara förkylning, men innan det ska hunnit komma igång är det nog mer troligt att man blir förkyld vid BIM eller efter.

• Cfmilla
    Feagnoli skrev 2016-08-31 21:28:32 följande:

Mina bröstet har blivit större och tyngre . Har även haft mensvärk i några dagar nu. Idag så kan jag inte ha byxorna mot nedre magen då det värker. Ska ha mens om en vecka. Känner mig dock inte gravid. Men hoppas kan man ju alltid.

Lycka till alla. Och grattis till dom som fått plus <3

Samma här, byxor har vart sjukt obekväma!
  • LadySatisfied

Jaha, så kände jag en molande värk i magen, gick på toa, och mycket riktigt - tant röd har kommit på besök. Nu kommer resten av arbetsdagen gå till att knapra ipren och att försöka hålla tårarna tillbaka. Så nu blir det att ge sig på försök tre. Förstår inte hur någon står ut med de här känslovågorna under 12 månader innan man får utredning.

Nästa BIM är 29 september, så jag stannar kvar här och hoppas få se massa plus från er andra!!! <3

• bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-01 06:38:25 följande:
    Och här vaknade jag upp nu på morgonen men ont i halsen =/ Är på cykeldag 18 nu. Lätt huvudvärk så får bli en kopp te med honung till frukost...jag hoppas inte jag blir mer sjuk nu för det har jag varken tid eller ork till att vara. 

Man får ju hoppas att sjukdom inte hindrar att bli gravid...hittills har jag ingen feber å så och jag hoppas jag slipper det. 
    Åh det låter inte bra, hoppas du inte får feber!! Krya på dig!

Jo jag är ännu värre idag, jobbade igår trots hög feber osv inte det smartaste jag gjort.. Så idag är jag sängliggande :(

Hoppas inte heller det hindrar, men många har skrivit tvärtom så vi får hoppas!!:)
  • bebisdags
    Milie skrev 2016-09-01 08:00:33 följande:

Förkylning minskar inte chansen till graviditet. Sist jag var redigt förkyld var för ganska precis två år sen, då jag blev gravid. Jag har hört ungefär tvärt om. Inte att förkylningen i sig påverkar men att immunförsvaret går ner för att tillåta ägget fästa och då kan en bieffekt vara förkylning, men innan det ska hunnit komma igång är det nog mer troligt att man blir förkyld vid BIM eller efter.

Okej, ja så länge det inte försvårar är glad!

Jo så kan det vara, spännande att se iaf!:)
Svar på tråden Bim september