• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • L 91

BIM-3. Ägglossningstest som ser ut såhär. På bilden med två test så är det understa från igår och det översta från idag. Nu utgår jag ifrån att mensen kommer. Annars har jag haft klart positivt ägglossningstest om jag varit gravid.

• Cfmilla
    FrökenE1985 skrev 2016-08-31 12:40:29 följande:

Jag var ofta väldigt trött och sov mycket. Pendlar mycket i vikt m.m. Så gick till vård c, där tog dom alla prover på sköldkörteln. Ofta tar dom bara TSH (det mäter ämnesomsättningen) men denna gång tog det alla prover. Vilket visade sig då att jag har förhöjt antal antikroppar. (Den läkaren missade dock att informera mig om det, fick ett brev där han skrev att allt var normalt (?!) Istället fick jag reda på det ett år senare av min läkare på Adhd-mottagningen, som tyckte det var konstigt att jag var så trött hela tiden, så han gick igenom alla prover jag tagit.) Blev remitterad till endokrinolog, som skickade tillbaka remissen med förklaringen att anti-kropparna och övriga prover skall övervakas med provtagning var 6:e månad.

TPO-AK ska ligga under 36 eller nått och jag har strax över 400. Det medför att jag har större risk att utveckla autoimmun sjukdom. Så nu tar jag alla prover för sköldkörteln var 6:e månad nu. Men än så länge ligger övriga värden inom referens (enl. Normen i sthlms län iaf).

Oj... nu blev det en hel roman. Men för att göra en lång historia kort så kan man helt enkelt gå till vårdcentralen och be dom ta samtliga prover för sköldkörteln om man misstänker att det kan vara något med den.

Åh tack!! Misstänker att det kan vara något vajsing med den. Ska kolla upp!!
  • LillaPyret

Om ca 10 dagar ska jag ta mitt första test. Plussade med sonen på dag 27 och på dag 27 av 30 borde det synas något iallafall. Haft mycket molvärk idag. Måndag kväll va sista positiva ÄL-testet så ett dygn hade jag positivt så nu borde ägget släppt. Törs inte analysera för mycket denna månaden utan ska försöka tänka på annat. Har en begravning framför mig om 2 veckor och samma dag efter begravningen åker jag till Ullared med min mamma och min son :)

• Polly1

Beställde hem nya tester idag, Tänkte det är bättre att vänta lite annars hade jag nog inte kunnat hålla mig!! Varför ska väntan vara så lång... ;)

• happylife
    bebisdags skrev 2016-08-31 17:15:17 följande:

Åh hoppas, men var detta efter ägget fäst eller innan också?:)

Både och här med!
  • cowgirl92

tips på bra (och billiga) äl tester??

• t123

Åh, nu hoppas jag att min kropp fixar ÄL om någon vecka sådär! Jag fick ju missfall för en vecka sedan, det var rätt tidigt så då är ju förutsättningarna ofta bra för att kroppen klarar det själv och det verkar den ha gjort! Jag började blöda i fredags och nu är det nästan över tror jag, så nu är det bara att ladda för ny ÄL! :) Är det någon mer som har ÄL om ungefär en vecka? Jag vet inte exakt när min är, brukar vara runt dag 16, men ev kan ju missfallet förskjuta det lite, men hoppas inte. Det borde i så fall vara runt 9-10/9 :)

• Anonym (Emelie)

Jag tog ut min hormonspiralen början av augusti. Fick en liten blödning. Innan jag blev gravid sist lch satte in spiralen hade jag mens runt 26. Och som sagt har inte fått

Mens än. Har testat att ta ett test det var negativ. Men har massa symtom.

-mår illa

-hungrig

- lätt retligt ( väldigt mycket hurmörssväningar)

- tappar massa hår

- ibalnd sura uppstöttangar/halsbränna

- "magen pratar"

- mensvärk

Kanske är falsk? Kanske inte är gravid? Kanske inte kommit igång än. Vad tror ni? Hopas innerligt att jag är

Gravid

Svar på tråden Bim september