• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LadySatisfied
    Ellan1 skrev 2016-08-30 15:46:45 följande:

Usch förstår verkligen hur du känner.. Är inne på försök 8 nu i september och börjar bli så jäkla jobbigt och man blir lika besviken varje gång! Hoppas på ett plus snarast innan jag går sönder :(

Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.
    Hellsing skrev 2016-08-30 16:17:36 följande:

Håller med!!

Jag var dock inställd på att det skulle vara skitsvårt och ta över 1 år...

Men efter bara 1 månad sa bm att mina äggstockar redan vaknat till liv och fick utslag på älstickor och blev full av längtan och förhoppningar!

Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig
  • L 91

BIM-4 och såhär såg äl-testet ut idag. Så nu väntar jag in mensen. När jag var gravid senast så var det tokstarkt..

• Ellan1
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 18:42:48 följande:
    Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.
    Hellsing skrev 2016-08-30 16:17:36 följande:

Håller med!!

Jag var dock inställd på att det skulle vara skitsvårt och ta över 1 år...

Men efter bara 1 månad sa bm att mina äggstockar redan vaknat till liv och fick utslag på älstickor och blev full av längtan och förhoppningar!

Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig
    Ja det är verkligen jobbigt och kan förstå att men ett sådant "problem" så blir det ännu mer påfrestande!! Man pressar ju sig själv tyvärr även jag gör det till och med omedvetet hela tiden..
    Jag håller tummar och tår för oss båda!!
    När har du BIM?
  • Smlan
    Ellan1 skrev 2016-08-30 19:10:05 följande:
    Ja det är verkligen jobbigt och kan förstå att men ett sådant "problem" så blir det ännu mer påfrestande!! Man pressar ju sig själv tyvärr även jag gör det till och med omedvetet hela tiden..
    När har du BIM?
    Såg i BIM-listan att vi har BIM samma dag, 23/9. ÄL nästa vecka alltså? Kan vara kul att följas åt. Jag är på försök 6.
  • columbus
    LadySatisfied skrev 2016-08-30 18:42:48 följande:

Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig

Jag har exakt samma problem som du. I princip noll sexlust vilket gör att det blir en verkstad vare sig man vill eller inte. Det här "goda rådet" att bara försöka slappna av och köra på som vanligt funkar med andra ord inte när man inte har ett kontinuerligt sexliv, hur mycket man än hade önskat. Har dock precis som du en extremt förstående sambo men det blir så galet jobbigt att man verkligen inte kan släppa pressen. Hoppas vi båda får ett plus väldigt snart. Vilket försök är ni på och har du varit gravid tidigare? (Sorry om du skrivit det tidigare i tråden, hinner inte riktigt hänga med)
  • Ellan1
    Smlan skrev 2016-08-30 19:15:59 följande:
    Såg i BIM-listan att vi har BIM samma dag, 23/9. ÄL nästa vecka alltså? Kan vara kul att följas åt. Jag är på försök 6.
    Åh spännande! Ja precis det stämmer :)
    Hade varit superkul att följas åt, är på försök 8!
    Jag har en tråd som heter Clearblue fertilitetsmonitor om du vill hoppa in där
    Även om du inte använder den? Är inte lika många som skriver där så kanske enklare att hålla kontakten :)
  • Ellan1
    Smlan skrev 2016-08-30 19:15:59 följande:
    Clearblue advanced fertilitetsmonitor menade jag att tråden heter :)
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-08-30 18:20:30 följande:
    Får hoppas de :) åh vad tufft att han åker iväg så länge. Min jobbar nätter så här har vi myst typ kl 5 på morgonen haha. Får se om vi orkar imorgon annars får det bli en paus tills på fredag. Vi har ändå haft mys fre,lör,mån och idag och ska ha ÄL idag så nu har vi säkert prickat rätt
    Ja super tufft, men testade med CB dubbelindikator nu och hade maximal fertilitet så chans finns det nog:D

Haha, åh jobbigt så tidigt men det tycker jag borde lyckas få till det! Hoppas hoppas!:D
  • LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-08-30 20:03:52 följande:

Ja super tufft, men testade med CB dubbelindikator nu och hade maximal fertilitet så chans finns det nog:D

Haha, åh jobbigt så tidigt men det tycker jag borde lyckas få till det! Hoppas hoppas!:D

Åh jag hade den CB med enkel indikator och idag va de negativt. Så nu kommer den sega väntan. BIM om 14 dagar typ.
  • LadySatisfied
    Ellan1 skrev 2016-08-30 19:10:05 följande:

När har du BIM?

Ja, verkligen. Pressen finns ju oavsett, och jag önskar verkligen att jag kunde ha sex varannan dag, men det går inte. Får vi till det två gånger runt ägglossning så är jag glad. Jag har BIM på fredag, så det börjar närma sig. Ska testa på lördag om inte mensen dykt upp då. Har haft allt från 24 till 29 dagar lång period senaste året.
    columbus skrev 2016-08-30 19:18:14 följande:

Jag har exakt samma problem som du. I princip noll sexlust vilket gör att det blir en verkstad vare sig man vill eller inte. Det här "goda rådet" att bara försöka slappna av och köra på som vanligt funkar med andra ord inte när man inte har ett kontinuerligt sexliv, hur mycket man än hade önskat. Har dock precis som du en extremt förstående sambo men det blir så galet jobbigt att man verkligen inte kan släppa pressen. Hoppas vi båda får ett plus väldigt snart. Vilket försök är ni på och har du varit gravid tidigare? (Sorry om du skrivit det tidigare i tråden, hinner inte riktigt hänga med)

Ja, hoppas verkligen! Förstående partner är nog det bästa man kan ha i vår situation, ingen press och bara stöttning.

Vi är bara på försök två, har aldrig varit gravid tidigare. Så det ärju lite nervöst att man inte ska vara fertil då också...
Svar på tråden Bim september