• Smlan

Bim september

Nya tag! Hoppar över hit från BIM augusti-tråden. ÄL ~8/9 och BIM ~23/9. Försök nummer sex så jag börjar känna mig ganska uppgiven (trots att jag såklart vet att det finns de som har försökt mycket längre än så). Är 33 år och vill gärna ha 3 barn så jag börjar känna mig ganska stressad över om det ska ta lång tid med nummer 1. Så många tankar och känslor just nu. Är inte mig själv alls.

• Smlan
    Ellan1 skrev 2016-08-30 19:10:05 följande:
    Ja det är verkligen jobbigt och kan förstå att men ett sådant "problem" så blir det ännu mer påfrestande!! Man pressar ju sig själv tyvärr även jag gör det till och med omedvetet hela tiden..
    Jag håller tummar och tår för oss båda!!
    När har du BIM?
    Såg i BIM-listan att vi har BIM samma dag, 23/9. ÄL nästa vecka alltså? Kan vara kul att följas åt. Jag är på försök 6.
  • Smlan
    vi blir 3 skrev 2016-09-04 09:33:48 följande:

Nu är nog ägglossningen över men vad vet jag. Förra mensen var konstig (sparsamt med blod dag 1 och 3 och bara slemmigt dag 2 och kortare än vanligt, sorry för detaljer) har haft ägglossning smärtor, ägglossning flytningar i !5! dagar och har nu en huggande, skärande smärta mellan benen. Någon som brukar ha så? Eftersom mensen kom två dagar tidigt förra månaden är min bim om 7-9 dagar :)

Jag känner igen det där. Jag har gått från att ha ganska riklig mens till att i ca 6 månader ha brun mens som varar i ca 2-3 dagar. Det är så lite så jag inte kan använda tampong. Cykeln har även minskat från 31 dagar till 26 dagar. Finns det anledning att vara orolig?
  • Smlan

Skulle behöva några solskenshistorier och allmänt pepp just nu. Tempen dök precis som vanligt inför mens idag. Den kommer med 100% sannolikhet imorgon på BIM. Så hör min LILLAsyster av sig idag och säger att hon är gravid på FÖRSTA försöket. Vi är och tragglar på försök 6. Jag tappade fattningen totalt när vi lagt på luren och typ grät och hyperventilerade en timme. Först nu har jag kommit ur fosterställningen. Känns helt hopplöst! Det kommer aldrig bli vår tur :(

• Smlan
    Carolisa skrev 2016-09-21 21:54:31 följande:

Förstår till 100% hur du känner, är i liknande situation. Dock svägerska i mitt fall, fördes försöket för henne o det gick så snabbt att hon övervägde abort(!) då blir man ju lite ledsen.. Men det är klart att det kommer bli er tur!! O snart tror jag också med tanke på att ni försökt ett tag så statistiskt borde ni ju bli det! Jag försöker hålla fast vi att det av nån anledning inte är "meningen" ännu, att allt sker av en anledning.

Tack för tröstande ord! Det är väl ganska sannolikt att vi kommer få barn, med eller utan hjälp, men jag vill ju att det ska funka NU. Om jag bara kunde glimta in i framtiden och se oss med egna barn så skulle jag nog lugna mig ganska rejält. Men nu är allt så ovisst. Sen spyr jag lite på tanken på att se min systers mage växa och vi fortsätter kämpa varje månad. Jag har så svårt att glädjas för hennes skull och det känns så fel att inte kunna göra det.

Mensen kom i alla fall idag. Nästa månad kanske är vår tur...
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-21 22:49:54 följande:

Exakt så känner jag idag. Försök 9 å för 1 vecka sen fick min kusin 4 år yngre sitt första barn. Gravid första försöket. Ytterligare 2 bebbar har ramlat ut ur kompisar denna vecka. Första försöket. Gråter å är så bitter. (Inget jag visar utåt, inte deras fel ju å glad för dem men bittert ändå) haft 2 MF längs vägen. Hade första stannat hade jag varit i 6 månaden med bf 13/12.... Vill bara gråta, varför får det inte bli min tur nån gång?

Så bara gråt du! Ut med det, bryt ihop å ladda om! Hoppas innerligt din mens håller sig borta men om den nu kommer så kommer en ny månad, ni fixar det här, det KOMMER bli er tur å skickar massa styrka din väg

9 försök, då vet du mycket väl vad jag pratar om. Och två missfall måste vara riktigt tufft!

Det känns så dumt att inte kunna glädjas med nära vänner och familj/släkt. Man vet ju själv hur stort det hade varit om man själv skulle bli gravid och behålla det.

Mensen kom tyvärr idag men det visste jag ju redan. Jag hade min värsta urladdning i tisdags så idag känns det lite bättre. Helt sjukt att hoppet ändå återkommer trots att man varje månad tror att allt är hopplöst. Kanske att nästa månad är vår månad :)
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-22 22:15:22 följande:
    Tråkigt mensen kom idag! Önskar stort lycka till inför nästa månad :) Själv är jag ett känslomässigt våp... Kastas mellan hopp å förtvivlan men är mer å mer säker mens kommer på lördag...

Ja 2 MF är inte kul, det gör nästa plus smärtsamt för jag vågar inte hoppas. Utgår från att d kommer gå åt skogen igen. Dock gör mina MF mig glad på ett sätt, de visar att jag kan bli gravid i alla fall, sen att det inte stannar är dock oroväckande ;(
    Den känslomässiga bergochdalbanan är inte att leka med! Jag vet att det är svårt men om man ska försöka fokusera på det positiva så vet du ju om att du kan blir gravid. Det är klart att det blir nervöst även om det där efterlängtade plusset kommer. Jag förstår att du väntar spänt på BIM. Håller tummarna för dig. Det är er tur nu!
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-23 14:29:11 följande:

Tack! Dock tror jag inte det tagit sig, tog test i morse som var så negativt d bara kan bli....

Bim i morgon så nu gråter jag å bara vill mensen ska komma så jag kan få börja om...

Jo vetskapen att jag KAN bli gravid på egen hand är stort å det är jag jävligt tacksam för, även om det inte vill stanna kvar....

Hur går det för dig? När är nästa äl?

Vad tråkigt att höra att det var negativt. Det är såklart inte kört än men har man den där känslan om att det inte har tagit sig så är det svårt att komma ur det. Då vill man bara veta till 100% så att man kan sikta på nästa ÄL. Nästa ÄL för mig blir runt 5 oktober. Känns som en evighet dit! Är fortfarande deppig över det senaste misslyckandet. Jag trodde verkligen att det var vår månad.

Känns så jobbigt att månaderna omvandlas till uppladdning inför ÄL, den långa väntan på BIM och sen den djupa besvikelsen över att mensen kommer. Man ska ju leva nåt sorts liv däremellan. Behöver jobba på min inställning så att det här blir en positiv och spännande tid men det känns nästan omöjligt.
  • Smlan
    November83 skrev 2016-09-24 00:50:31 följande:

Jo jag känner igen det. Detta slukar alltid å kraft.därför har jag valt å fokusera på träning å viktnedgång . Har ca 25 kg övervikt så försöker att istället gör detta fokus på bim å äl så räknar jag dietveckor... Gör att d går lite fortare men som sagt, just nu känns det inte positivt. Dock ingen känsla som att mens är på ingång men vågar inte hoppas då testet idag var negativt :(

Det låter dom helt rätt fokus. Jag håller tummarna att mensen håller sig borta! :)
Svar på tråden Bim september