• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Svelin

Så spännande att vi är några stycken som snart har bim. Jag har blivit så lurad av en massa symtom innan och sen har mensen kommit så jag litar inte på något förrän jag står där med ett positivt gravtest. Men jag håller tummarna att det blir ett plus denna månaden för oss alla. :)

• Cfmilla

Äl+7 känns som jag har lite mensvärk, eller som att magen är lite tung... Börjar

Nästan hoppas lite, bim om en vecka! Brukar få mensvärk samma dag som mensen annars. Annars är jag väl skengravid igen!

• MeAndMyself

-3 till BIM, fick igår vansinnig PMS och varit på jätte dåligt humör sen dess. Aldrig varit så svajig i humöret innan. Känner även av lite kramper från och till i sidan. Gravtestet är helt blankt så förväntar mig mens, köpte t om nya tråkiga tamponger idag, då har man verkligen gett upp! Skit! Trodde verkligen på denna gången.

Hänger kvar i tråden, hinner med en till BIM i slutet av månaden..

• misslina
    stellanocte skrev 2016-08-29 18:36:27 följande:

Idag kom min mensvärk så nu kan jag vänta in mensen de kommande dagarna :/

Bara att ta nya tag. Jag stannar kvar i tråden dock då nästa BIM är i slutet av september. 
    Kan ju vara något annat också! Tänk på att vanliga pms-symtom kan vara början på ett plus också :)
  • misslina

Jag har sjukt ont i brösten! Värst när jag sitter eller ligger på sidan av någon konstig anledning!
    Hade så förra månaden också!
    Men börjar bli lite galen om pms besvären ska börja över en vecka innan bim!

• FrökenE1985

Inväntar ÄL nu. Börjat få klassiska ÄL-flytningar idag, men ingen glad gubbe på CB-digital ÄL-test än. Gubben kommer hem imorn så det är väl lika bra. Sen är han borta 1 natt igen. Efter det har vi hela helgen på oss att mysa. Hoppas på bättre lycka denna gång. 

Fler som närmar sig äl nu och har BIM runt den 15 sep?

• LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-08-29 20:27:53 följande:

Inväntar ÄL nu. Börjat få klassiska ÄL-flytningar idag, men ingen glad gubbe på CB-digital ÄL-test än. Gubben kommer hem imorn så det är väl lika bra. Sen är han borta 1 natt igen. Efter det har vi hela helgen på oss att mysa. Hoppas på bättre lycka denna gång. 

Jag har fått glad gubbe igår em och även imorse och i em. Har BIM 13 september. 3 dagar före min farmors begravning så jag hoppas på ett mirakel. Min sambo jobbar nätter men lyckades mysa imorse och inget nu förrän onsdag.
  • bebisdags
    FrökenE1985 skrev 2016-08-29 20:27:53 följande:

Hallå!
    Jag har ÄL imorgon eller övermorgon så BIM runt 14-15 september! Dock åker karln imorgon så chansen blir ju mindre, men en blinkade smiley igår och idag iaf:)
  • Milie
    Anonym (Orolig) skrev 2016-08-29 16:05:50 följande:

Hej tjejer. Någon som kan stilla min oro? Vi har föröslt bli gravida 5 cykler utan att lyckas. När vi var nya partners så blev jag oönslat gravid trots skydd. Fick göra abort på grund av olika omständigheter. Nu 2 år senare när vi försöker allt vad det går så funkar inte detta. Mår nu ännu sämre över den aborten vi gjorde. Tänker att det kanske aldrig kommer att gå igen. Hur kunde vi då bli gravida så lätt oönskat men nu månad efter månad vill det inte ta sig. Någon naturlig förklaring till detta? Usch mår så dåligt har så dåligt samvete. Kommer jag någonsin få bli mamma. Eller var det den enda chans jag fick :(.

Ja, det hoppas jag att jag ska kunna. Det är fullt normalt att det tar mer än fem försök. Jag och sambon blev också oönskat gravida och gjorde en abort. Ett par år senare tog det sju försök innan vi fick till det. Jag minns att det var hemskt jobbigt så klart, men misströsta inte. Du (och jag) har ju fått bekräftat att vi kan bli gravid med våra respektive partners så det är "bara å nöta på!". Jag är här nu och jobbar på ett syskon.
  • Milie

Mens idag. Ammar och inväntar tillräckligt lång lutealfas. Den ökar 1-2 dagar per cykel, hade 9 dagar nu sist. Jag har för mig att 10 dagar är minsta möjliga så även om vi varit öppna för graviditet sen i april så är det inte riktigt någon sportslig chans vi haft än. BIM 22 september.

Lite kul förresten att det var i BIM september 2014 jag hängde sist jag plussade. Det var egentligen i oktober men vi var ett gäng som blev less på att byta tråd så vi behöll tråden.

Svar på tråden Bim september