• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Hellsing
    Cfmilla skrev 2016-08-28 20:25:54 följande:

Första gången på mycket länge som jag känner mig något hoppfull.. Har lite värk i ljumskar som jag känner igen. Åh hoppas!!!

Ooh håller tummarna!!!
  • Axioria1

De låter iaf hoppfullt att de går att göra PGD om de inte tar sig snart med ett friskt foster. :) Tråkigt att det är kö.

• Anonym (en trea?)
    Hellsing skrev 2016-08-28 14:22:44 följande:

Det låter väldigt oansvarigt av din man :( du ska inte behöva må dåligt av något sådant!!

Om du är gravid kan du kanske tala med någon psykolog? Så du kan prata med någon och sortera dina känslor och tankar?

<3 kram

Ja de kan man kanske göra.

Känns bara så fel att ta bort ett barn bara för att han inte vill köra med kondom.

Man kan inte springa o göra aborter till höger o vänster bara för att man är "lat" med skydd liksom

Jag tål inte hormoner och ska låta kroppen återställa sig nu efter senaste skyddet. Har varit oskyddad i 3 månader. ..

Tack för ditt svar iaf.

Kram
  • L 91
    Cfmilla skrev 2016-08-28 20:24:19 följande:

Jag tycker att det är jättelätt med tempen. Köpte en vanlig på Apoteket med en decimal. Tar tempen när jag vaknar och loggar i ff. Ff sätter ut när haft äl. Lätt att förstå och nu känner jag min kropp mycket bättre. På din temp kan jag gissa att äl borde vart den 26.e

Tack för svaret ! Men jag fick positivt äl-test den 20.e.. sen fick jag en rosa/aprilosfärgad flytning dem 23.e. Idag var äl-testet lite starkare än föregående dagar...
  • Micka!

Hej!

Bim 3 sep, har 3 barn, de är 9, 8 och 1 år. Och känner mig inte riktigt nöjd än, längtar efter en till! Trodde jag skulle känna mig klar efter 3 barn nu när jag blivit 35! Syskonen vill väldigt gärna ha en till också.

Känns lite läskigt dock, lär fixa ny bil och dubbelvagn och sånt om det blir något!

Lite jobbigt eftersom man inte hinner spara så mycket när man redan är föräldraledig, sist när vi fick två tätt hade vi en rejäl buffert innan föräldraledigheten.

Några symtom har jag inte fått än, ni andra då?

• Micka!
    misslina skrev 2016-08-28 13:28:27 följande:

Tack snälla! Vi är på försök nummer tre efter missfallet. När vi blev gravida hade vi försökt i 7 månader...

Bim nästa lördag

Ja... Hur känner jag mig. Ont i brösten, molvärk till och från och lite illamående emellanåt. Men jag tror det är pms. Brukar känna så här innan mens.

Men men.. Hoppet är det sista som överger en....

Hur går det själv?

Kul ! Har också bim på lördag Men har inga direkta symtom, något mer vita flytningar igår, och väldigt svullen efter att jag och min man hade mys idag. Dock svårt att veta om det är symtom!!
  • Svelin

Hej. Jag hoppar gärna in här. Vi är på femte försöket för att få till en trea. Jag har bim 1/9, men jag har så kort lutealfas så jag kommer inte kunna testa förrän runt 6-8/9 om inte mensen dyker upp.

• Exomob

Jag är på!

Första riktiga försöket för oss, har bim den 4 september. Hoppas! :)

Lycka till allihop!

• stellanocte
    misslina skrev 2016-08-28 18:39:36 följande:
    Jag har samma känsla tyvärr :(
    Samma här tyvärr :( 

BIM-3 i dag enligt appen, BIM-6 enligt mina egna beräkningar.
Svar på tråden Bim september