• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • StinaLisa

Okej. Jag har för första gången testat med billiga test ägglossningstest. Om man inte ens har ägglossning eller är fertil blir det ljusrosa streck ändå?? Ska bli spännande detta om det händer något de följande dagarna då jag enligt en app har ägglossning till helgen och nu är inne på mina fertila dagar ........

• StinaLisa

Förlåt för dubbla bilder haha. Såg inte bilderna via appen men syns om man går in via nätet. Sorry.

• Lady K

Så verkar ÄL vara över för denna gång, så nu börjar den långa väntan...Hade lång cykel förra månaden (34 dagar) så räknar med BIM som senast 14 september. Hoppas hoppas!

• FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-08-29 20:31:09 följande:

Jag har fått glad gubbe igår em och även imorse och i em. Har BIM 13 september. 3 dagar före min farmors begravning så jag hoppas på ett mirakel. Min sambo jobbar nätter men lyckades mysa imorse och inget nu förrän onsdag.

Vad roligt med fler som har samtidigt. Håller tummarna för att det räcker och tar sig ändå.

Beklagar bortgången av din farmor! Den 13 sep är det ett år sedan min farmor gick bort så hoppas på att vi båda får roliga nyheter under den tunga perioden.
  • FrökenE1985
    bebisdags skrev 2016-08-29 20:50:28 följande:

Hallå!

Jag har ÄL imorgon eller övermorgon så BIM runt 14-15 september! Dock åker karln imorgon så chansen blir ju mindre, men en blinkade smiley igår och idag iaf:)

Vad roligt! Inte att karln åker bort då men att vi är flera runt den här tiden. Håller tummarna att det tar sig för dig trots er tidsbrist med varandra.

Med de ägglossningskänningar jag har så tippar jag på ägglossning innan helgen. Tempar och testar för att få det bekräftat. =)
  • bebisdags
    FrökenE1985 skrev 2016-08-29 23:27:07 följande:
    Vad roligt! Inte att karln åker bort då men att vi är flera runt den här tiden. Håller tummarna att det tar sig för dig trots er tidsbrist med varandra.

Med de ägglossningskänningar jag har så tippar jag på ägglossning innan helgen. Tempar och testar för att få det bekräftat. =)
    Ja men super roligt!=)

Tack, håller tummarna för er med!

Vilka ÄL test kör du med? Jag har använt några stickor någon gång utan att de gav någon stegring ( men hade känningar samt när jag fick mensen räknade jag ut att ÄL var kring känningarna). Åh spännande, kör hårt!:D
  • FrökenE1985
    bebisdags skrev 2016-08-30 01:05:24 följande:
    Ja men super roligt!=)

Tack, håller tummarna för er med!

Vilka ÄL test kör du med? Jag har använt några stickor någon gång utan att de gav någon stegring ( men hade känningar samt när jag fick mensen räknade jag ut att ÄL var kring känningarna). Åh spännande, kör hårt!:D
    Har tidigare använt stickor från billiga-tester, men fick aldrig nån stegring på dom. Även testat stav från testlagret. Tyckte inte jag fick nån bra stegring på dom heller, men så testade mitt i natten, innan jag gick och la mig förra ägglossningen då blev plötsligt superstarkt. Denna gång kör jag CB-digital se hur det funkar, men har även beställt nya från billiga-tester. Tror att det ger bättre utslag för mig på kvällarna, så kommer testa på kvällarna framöver. Tror det där är väldigt individuellt när det gäller vilka tider man ska testa på dygnet.

Men allt verkar ju vara en hel vetenskap, så använder det mest för att bekräfta att man är på väg att ha eller har haft ägglossning. Annars brukar jag få som hugg i magen på häger eller vänster sida vid tiden för ägglossning. Antar att det är beroende på vilken äggstock ägget släpper från.

Oj blev visst en hel roman. Haha Drömmer
  • LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-08-29 23:23:46 följande:
    Vad roligt med fler som har samtidigt. Håller tummarna för att det räcker och tar sig ändå.

Beklagar bortgången av din farmor! Den 13 sep är det ett år sedan min farmor gick bort så hoppas på att vi båda får roliga nyheter under den tunga perioden.
    Nu på morgonen var mitt ÄL-test negativt. Sambon kom hem tidigare från jobbet och vi lyckades mysa :) så nu hoppas jag verkligen att vi lyckas denna månaden! :)

Ja de håller vi tummarna för.
Svar på tråden Bim september