• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Lady K
    misslina skrev 2016-08-28 10:09:12 följande:

Nedräkning! Både längtar och fasar för denna vecka!

Ska det bli ännu en gång man blir besviken och ledsen eller ska det efterlängtade plusset komma :)

Usch ja, det är verkligen skräckblandad förtjusning med den där väntan! Håller tummarna för att det blir ett plus för dig! Vilket försök är ni på? När har du BIM? Några symptom?
  • Anonym (en trea?)

Bim -5 eller -7

Bara lite ömmande bröst och trötthet med lite molvärk. .. väntar till bim innan jag testar.

Haft lite ilningar och hugg...

Saken är den att min man vill inte ha barn nu.

Så jag hoppas mer på att det inte tagit sig nu....

Ändå kör han oskyddat med mig (senast igår ) efter att jag sagt att jag eventuellt är gravid... men han sa att barn just nu var inte på tal... känns som att jag ska spricka av irritationen och ledsamheten.

Jag är emot abort när man vet att man KAN bli gravid och inte skyddar sig... förstår ni?

Det hade varit annan sak om det hände när man är skyddad... typ...

• L 91

Första gången jag tempar. Gör det inte helt som man ska kanske..för jag har örontermometer och en dag sov jag borta (24.e) så där felar det ju lite. Men hur skulle ni tolka detta? Positivt äl-test den 20.e och BIM den 3/9..

• misslina
    Lady K skrev 2016-08-28 12:08:23 följande:
    Usch ja, det är verkligen skräckblandad förtjusning med den där väntan! Håller tummarna för att det blir ett plus för dig! Vilket försök är ni på? När har du BIM? Några symptom?
    Tack snälla! Vi är på försök nummer tre efter missfallet. När vi blev gravida hade vi försökt i 7 månader...

Bim nästa lördag

Ja... Hur känner jag mig. Ont i brösten, molvärk till och från och lite illamående emellanåt. Men jag tror det är pms. Brukar känna så här innan mens.

Men men.. Hoppet är det sista som överger en....

Hur går det själv?
  • Cfmilla
    L 91 skrev 2016-08-28 13:27:56 följande:

Första gången jag tempar. Gör det inte helt som man ska kanske..för jag har örontermometer och en dag sov jag borta (24.e) så där felar det ju lite. Men hur skulle ni tolka detta? Positivt äl-test den 20.e och BIM den 3/9..

Byt till muntemp och använd fertility friend, tycker den är absolut enklast!
  • Hellsing
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-28 12:31:07 följande:

Bim -5 eller -7

Bara lite ömmande bröst och trötthet med lite molvärk. .. väntar till bim innan jag testar.

Haft lite ilningar och hugg...

Saken är den att min man vill inte ha barn nu.

Så jag hoppas mer på att det inte tagit sig nu....

Ändå kör han oskyddat med mig (senast igår ) efter att jag sagt att jag eventuellt är gravid... men han sa att barn just nu var inte på tal... känns som att jag ska spricka av irritationen och ledsamheten.

Jag är emot abort när man vet att man KAN bli gravid och inte skyddar sig... förstår ni?

Det hade varit annan sak om det hände när man är skyddad... typ...

Det låter väldigt oansvarigt av din man :( du ska inte behöva må dåligt av något sådant!!

Om du är gravid kan du kanske tala med någon psykolog? Så du kan prata med någon och sortera dina känslor och tankar?

<3 kram
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-28 13:27:56 följande:

Mina vänner som tempar har muntemp och 2 decimaler bakom ex 36.53 istället för 36.5
  • Lady K
    misslina skrev 2016-08-28 13:28:27 följande:

Tack snälla! Vi är på försök nummer tre efter missfallet. När vi blev gravida hade vi försökt i 7 månader...

Bim nästa lördag

Ja... Hur känner jag mig. Ont i brösten, molvärk till och från och lite illamående emellanåt. Men jag tror det är pms. Brukar känna så här innan mens.

Men men.. Hoppet är det sista som överger en....

Hur går det själv?

Då tycker jag verkligen att det är er tur nu!

För vår del är det bara andra försöket denna månad. Har precis haft ÄL i dagarna nu (vad jag tror iaf, har ej testat men känt en del symptom) så än dröjer det till BIM för min del. Förra cykeln blev rätt lång (34 dagar) så räknar med BIM som senast 14 september.

Lurigt det där med symptomen, jag var helt hundra på att jag var gravid förra månaden innan jag förstod att det måste varit pms...Ätit p-piller i 9 år, så hade glömt bort hur min kropp funkar på riktigt...Så himla jobbigt när symptomen för pms och graviditet i mångt och mycket är så lika, då blir det ju att man hoppas varje gång!
  • L 91
    Cfmilla skrev 2016-08-28 14:11:19 följande:

Byt till muntemp och använd fertility friend, tycker den är absolut enklast!

Hellsing skrev 2016-08-28 14:25:22 följande:

Mina vänner som tempar har muntemp och 2 decimaler bakom ex 36.53 istället för 36.5

Tänkte egentligen bara prova på det med att tempa och att använda äl-test för att förstå min kropp.. Säger den bilder något ?
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-28 14:56:58 följande:
    Hellsing skrev 2016-08-28 14:25:22 följande:

Tänkte egentligen bara prova på det med att tempa och att använda äl-test för att förstå min kropp.. Säger den bilder något ?
    Jag provade också temp men det är så individuellt vid ÄL om ens temp ens höjs, jag tyckte inte det gav nåt, jag utgick ifrån konsistensen av flytningar och äl-test själv
Svar på tråden Bim september