• Lady K

Bim september

Hej!

Vill gärna också hänga med i denna tråd. Blir andra försöket med första barnet. Försöker som bäst att lära känna kroppen efter 9 år med p-piller så svårt att veta om mensen håller sig regelbunden men enligt den jag haft nu så borde BIM vara som senast 14 september.

Jag har inte använt några ÄL-test än utan vill gärna försöka utan några gånger först då jag vet att jag nog lätt blir alldeles för besatt annars... Tyckte mig dock känna av förra ÄL då jag fick stickande värk på ena sidan i kombination med riklig seg, lite blodblandad flytning. Gick sedan och inbillade mig gravid-symptom som så många andra...Men inget blev det denna gång så hoppas att även jag har turen att få plussa i september!

• Lady K

Nu börjar det närma sig min (förhoppningvis) fertila period! Så pirrigt och spännande! Var totalnere när förra mensen kom pga att jag haft så många symptom att jag verkligen trodde jag var gravid. Just då kändes det mest jobbigt att hoppa på't igen, men som tur är verkar ju kroppen inställd på annat... Hoppas att den ökade sexlusten har med begynnande ÄL att göra!

• Lady K
    melinalium skrev 2016-08-24 14:31:01 följande:

Ja jätte roligt. Jag håller också undan det här ifrån mina vänner och familj. Känns som att man aldrig vet hur lång tid det kan ta och därför skulle det bara vara jobbigt ifall folk går runt och frågar hur det går hela tiden. Men känner precis samma sak om att det känns som en stor spännande hemlighet. Vill prata om det hela tiden, men känns som jag kommer tjata hål på min man. Så sitter och spekulerar för mig själv i mina drömmar.

Samma här! Min man är väldigt intresserad av hur allt går och hur det känns men jag tror det finns en gräns för hur mycket tjat om min kropp och dess funktioner han orkar ta in. Jätteskönt att kunna stöta och blöta allt väsentligt med er här istället.

Fick ordentliga ÄL-flytningar nu under em så fortsätter tuta och köra, so to speak...
  • Lady K
    t123 skrev 2016-08-26 21:55:48 följande:

Hänger på här! Blev gravid i juli men det blev tyvärr ett MA som upptäcktes i onsdags (i v8 men det hade antagligen stannat av i v5). Det var väntat då jag inte alls har mått så dåligt som med min son född 2015, det kändes inte rätt i kroppen helt enkelt. Så just nu är jag mitt uppe i alltihop men vi tänker försöka igen vid första ÄL efter missfallet nu, vilket borde vara om ca 14 dagar och BIM alltså om ca en månad.

Det var vårt första försök att få ett syskon, så det kändes nästan lite för bra för att vara sant när det tog sig direkt. Men hoppas förstås att det tar sig direkt nu med :))

Vad tråkigt att höra! Håller tummarna för att det blir ett nytt plus för dig nu!
  • Lady K
    misslina skrev 2016-08-28 10:09:12 följande:

Nedräkning! Både längtar och fasar för denna vecka!

Ska det bli ännu en gång man blir besviken och ledsen eller ska det efterlängtade plusset komma :)

Usch ja, det är verkligen skräckblandad förtjusning med den där väntan! Håller tummarna för att det blir ett plus för dig! Vilket försök är ni på? När har du BIM? Några symptom?
  • Lady K
    misslina skrev 2016-08-28 13:28:27 följande:

Tack snälla! Vi är på försök nummer tre efter missfallet. När vi blev gravida hade vi försökt i 7 månader...

Bim nästa lördag

Ja... Hur känner jag mig. Ont i brösten, molvärk till och från och lite illamående emellanåt. Men jag tror det är pms. Brukar känna så här innan mens.

Men men.. Hoppet är det sista som överger en....

Hur går det själv?

Då tycker jag verkligen att det är er tur nu!

För vår del är det bara andra försöket denna månad. Har precis haft ÄL i dagarna nu (vad jag tror iaf, har ej testat men känt en del symptom) så än dröjer det till BIM för min del. Förra cykeln blev rätt lång (34 dagar) så räknar med BIM som senast 14 september.

Lurigt det där med symptomen, jag var helt hundra på att jag var gravid förra månaden innan jag förstod att det måste varit pms...Ätit p-piller i 9 år, så hade glömt bort hur min kropp funkar på riktigt...Så himla jobbigt när symptomen för pms och graviditet i mångt och mycket är så lika, då blir det ju att man hoppas varje gång!
  • Lady K

Så verkar ÄL vara över för denna gång, så nu börjar den långa väntan...Hade lång cykel förra månaden (34 dagar) så räknar med BIM som senast 14 september. Hoppas hoppas!

• Lady K
    misslina skrev 2016-08-31 05:41:08 följande:

Har egentligen bim på lördag den 3/9..... Men tog en sticka idag! Och japp!! Jag är gravid ;)

Ihhhhhhhh;)

Åh vad kul! Grattis!
  • Lady K
    småvildingar skrev 2016-08-31 12:48:51 följande:

Mensen kom idag! Typiskt. Nästa bim är 28 sept så jag fortsätter att hänga här ;)

Vad tråkigt! Hoppas på bättre lycka för dig nästa gång!
  • Lady K
    Havregry skrev 2016-09-01 21:06:43 följande:

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

Åh! Stort grattis till dig!
Svar på tråden Bim september