• Lady K

Bim september

Tra3dockan skrev 2016-09-04 17:46:05 följande:

Ok... plus idag, svagt men starkare än de gånger jag plussat och fått tidigt mf. Hoppas fröet gror.

Anonym (Humlan) skrev 2016-09-04 17:59:28 följande:

Vågade mig på ett test till slut, kunde knappt tro mina ögon men nog stod det att jag var gravid 1-2 veckor 

Vågar knappt tro att det är sant

Åh, stort grattis till er tjejer!

Själv är jag mitt i väntan mellan äl o BIM nu. BIM beräknat till den 13 september, men lite osäkert då jag ganska nyss slutat med p-piller och inte vet om mensen fortsätter vara regelbunden...Inga direkta symptom denna gång, till skillnad mot förra gången då jag var bombsäker på att jag var gravid med molvärk både i nedre magen och i ländryggen, trött, yr och skakig i benen. Sen vart jag kissnödig hela tiden. Men ingen bebis vart det...

Kanske är bra att inte känna nåt denna gång då de andra symptomen uppenbarligen var pms för min del.

Hoppas iaf på bättre tur denna gång!
  • Lady K
    Tra3dockan skrev 2016-09-04 19:15:22 följande:

Tack. Även om jag inte vågar hoppas fullt ut.

Jag har bara haft ömma bröstvårtor den här gången, och väldigt pigg.

De andra två gångerna det visat svagt plus innan tidigt mf så hade jag ont i brösten upp mot armhålan och kände mig småkonstig.

Jag hoppas verkligen att det går bra för båda oss.

Det här är vårt femte försök och jag släppte stressen den här gången. Jag accepterade att det kan ta tid och att det blir barn när det blir. Jag har intehållit mig borta från saker jag gillar den här gången, unnat mig ett glas vin, kaffe, snus, utan valt att inte fokusera så mycket på det. Jag tror att stressen sätter en del griller i huvudet på en som påverkar kroppen. Förhoppningsvis så blir resultatet av det att plutt blir kvar:)

Tror det är jättebra som du säger att släppa stressen! Man kan ju inte hur gärna man än vill bli gravid med tankekraft. Så att försöka slappna av och lita på kroppen är väl det bästa man kan göra. Lättare sagt än gjort när man så gärna vill...Känns också som att man nästan skapar gravidsymptom hos sig själv också när det är det enda man tänker på.

Jag har också tagit nåt glas vin denna gång plus att jag har nya arbetsuppgifter som stjäl en del fokus vilket känns välkommet!
  • Lady K
    L 91 skrev 2016-09-04 21:37:50 följande:

Översta ägglossningstestet och understa graviditetstest. Från ikväll.

Grattis!
  • Lady K
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-06 12:25:25 följande:

Har precis samma som dig just nu! ÄL runt lördag/söndag , låg ordentligt och nu sitter jag här med sjuk molvärk!

Emmaa90 skrev 2016-09-06 12:32:51 följande:

Åh e det sant!! Vad kul att vi känner typ exakt samma :) Hoppas vi får ett plus snart!

Undra vad den där molvärken är tecken på? Hoppas de e positivt iaf :)

Jag har också liknande värk, både i magen och i ländryggen nån dag efter ägglossning. Inte jättekraftig, men rejält kännbar. Läste att det kan bero på att äggledarna drar ihop sig efter ägglossningen. Även om man såklart hellre hoppas på att det beror på att en befruktning sker...
  • Lady K

BIM -7 idag om mensen håller sig regelbunden vill säga. Bara andra cykeln efter p-pillerstopp så känns ju inte riktigt som om man kan lita på hur kroppen ska bete sig. Inga direkta känningar ännu. Försöker att inte känna efter för mycket men det är ju så satans svårt att låta bli! Blir en veckas lång väntan...

• Lady K
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-09 15:15:23 följande:

Bim om en vecka, den 16 september.hoppas så att det ska bli ett plus. Låt september bli en fantastisk månad.. Längtar så......

Jag har bim lite tidigare, den 14 september. Hoppas också på ett plus!! Var och gosade på bästa kompisens en månad gamla bebis häromdagen och herre vad gärna man vill ha en egen liten!
  • Lady K
    Glädje skrev 2016-09-10 21:28:48 följande:

Läste detta och plötsligt förstår jag varför man så lätt blir skengravid efter äl innan mensen kommer och ville bara dela med mig till er...

(Super snabb förenklad svensk version)= direkt efter äl ökar hormonnivåerna av progesteron, progesteron ger symtom som PMS alltså snarlika eller samma som graviditets symtom... MEN mängden progesteron varierar för varje äl, och därför kan man ena månaden inte känna ett dugg efter äl innan mensen och nästa månad ha mensvärk, ömma bröst eller illamående..

Så nu ska jag sluta leta symtom på äl+3 och inse att det är progesteronet som spelar mig ett spratt..:)

"Q. What is the difference between progesterone symptoms and pregnancy symptoms, and how long do they last?

A. There is no difference. PMS symptoms are from progesterone. As we have already discussed, progesterone is a natural hormone that we create from the Corpus Luteum after we ovulate. We have also learned that progesterone is secreted in different amounts each cycle, and also raises once implantation happens. So what are the symptoms of progesterone? There is a separate page on this website that has it, but let's list a few here- Nausea, Gas, Bloating, Fatigue, Moodiness, Sore breasts, Changes in Breasts, Leaky breasts, metal taste in mouth, Blue or more prominent veins, Increase in Appetite, Weight gain, Acne, Sticky/tacky/milky/creamy cervical mucus, Water retention, Heartburn, Constipation, Headaches, Dry mouth, Frequent Urination, Cramping, back pain, stuffy nose and sense of smell, Hot/Cold flashes, and that is just to name a few. These will last from ovulation until the time you start your next cycle."

Jisses, det där var ju en riktig eye-opener! Intressant! Om än något frustrerande för oss alla som så gärna vill känna något och hoppas att det beror på graviditet...haha, jaja, bara att inse att kroppen gör som den vill.
  • Lady K
    LillaPyret skrev 2016-09-10 19:37:36 följande:

BIM-2. Cykeldag 27. Stegrat en hel del sen igår

Åh, stort grattis!
  • Lady K
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-11 08:56:54 följande:

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

Ge inte upp hoppet! Än finns det ju chans att du får äl, själv har jag det runt dag 16/17. Om du tycker om att veta svart på vitt, köp fler test. Om du inte måste veta eller inte vill lägga ut mer pengar, ligg på var o varannan dag närmsta dagarna ändå så har ni ju gjort vad ni kan!
  • Lady K
    Glädje skrev 2016-09-11 08:43:10 följande:

Ja men eller hur, helst vill man ha ett test som visar om befruktning skett, sen gärna ett om cellen delat sig, och sen ett om det inplanterat innan man tar grav testet, snacka om att man hade testat ihjäl sig hahaha men aldrig har två veckor varit såååå långa som när man väntar på bim :P

Hihi, ja tänk att man så gärna vill ha full koll och kontroll över det man faktiskt inte kan kontrollera...:P

När har du bim? Själv är jag på bim -3 idag, men har bestämt mig för att inte testa nåt alls innan bim. Känner inga direkta symptom denna gång förutom att magen har varit ovanligt trög och uppkörd men det kan ju bero på nåt annat såklart...Enda andra konstiga grejen är att jag från i fredags fått helt galen sexlust...Brukar vara precis tvärtom inför mens. Jaja, bara att väääänta och se!
  • Lady K
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Jättestort grattis!!
  • Lady K

Efter att inte haft några känningar alls fick jag idag molvärk i samband med lätt illamående och yrsel, är idag på bim -3...Vet att det lika gärna kan vara pms men kan inte låta bli att hoppas!

• Lady K

Skit också, lätt molvärk fortfarande och liiite ljusrött på pappret när jag kissade...Bådar inte gott.

Räknar med mens under dagen.

• Lady K

Nu vette tusan vad jag ska tro längre...Fick i morse och vissa gånger under dan lite rosa på pappret vid toabesök. Hade precis samma två-tre dagar innan förra mensen (antar att det är s.k. spottings). Så tänkte bombsäkert att nu blev det inget denna gång heller. Och ja, även om det säkert också är pms-symptom så har jag varit helt extremt törstig idag. Plus att ikväll började det ila i brösten...Inte ömma som tidigare vid mens.

Nån som känner igen törst/ilande bröst som tidigt graviditetstecken?

Har bim på onsdag men tänker inte testa förrän vid ev utebliven mens.

• Lady K
    Iza2011 skrev 2016-09-13 07:43:32 följande:

Testade med sticka som visade lika svagt som igår morse. Testade sen samma med cb digital som visade gravid 1-2!! Åh vad glad jag är nu!

MaTik skrev 2016-09-13 08:17:59 följande:

Det jag anade igår var ett positivt test! Vet inte hur bra det syns här på bild, men det var ingen tvekan i verkligheten!

Det enda jag känt är väldigt ömma bröst och mycket vattniga flytningar.

Grattis till er båda två!
  • Lady K
    BonnyBoo skrev 2016-09-13 15:36:14 följande:

Nu var det min tur! Wooohooo!

Inte ett enda symptom har jag haft! Svettas iförsig som bara den, men det brukar jag göra innan mens också.

Fick ett staaarkt plus igår på bim+1

Vi har försökt i 11 månader! Så jag hade liksom ställt in mig på att kanske behöva söka hjälp och starta en utredning.

Jag har suttit här inne månad efter månad och sett alla andra få plus! Och nu var det äntligen min och sambons tur! Så overkligt ?

Åh, stort grattis!! Då var det verkligen er tur nu!
  • Lady K

Precis som jag misstänkte kom min mens idag exakt på bim... Så ingen bebis denna gång för oss. Är inte särskilt förvånad då jag inte känt mig nåt annorlunda mot förra cykeln.

Enda positiva är väl att jag så här två cykler efter p-pillerstopp börjar känna in kroppen lite mer och har hittat ett mönster i pms, ägglossningskänningar osv. Och mensen var ju faktiskt exakt på dagen regelbunden! Får glädja mig åt att den delen faktiskt verkar fungera. Så nya tag till nästa gång! Borde bli äl i månadsskiftet då jag har haft 34 dagars cykel och äl kring dag 16.

Stort grattis till alla er som plussat och stort lycka till ni andra som går och väntar in bim och längtar efter ett plus!

Svar på tråden Bim september