• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • bebisdags
    Carolisa skrev 2016-08-26 07:28:44 följande:

Börjar känna mig stressad, min bästa kompis ska ha barn i januari och min svägerska i mars, kan inte låta bli att känna mig lite bitter när de har berättat. På ett sätt är jag glad för missfallet för nu vet vi ju att vi jan bli gravida men samtidigt tror jag att jag kommer vara väldigt nojig för MF nästa gång. Varje månad när mensen kommer är jobbig. Jag är utomlands nu och fick bara till det två dagar innan jag fick plus på ÄL Stickan så den här månaden är nog dessutom körd! Verkar också som att eftersom jag har ett missfall registrerar hos BM så måste det gå ett år efter det innan man kan få hjälp...

Jo förstår hur du känner.. Min vän kom och berättade för mig efter MF att hon var gravid och det bara hände (hon har dejtat en kille i ca 2 månader) och hon var så kluven på hur hon skulle göra, då kände jag mig lite bitter tyvärr:/ Blev faktiskt avundsjuk då hon inte ens visste om hon skulle behålla det. Håller med dig när mensen kommer är det super jobbigt sen lugnar det sig. Jo samma här, skönt att veta att man kan men samtidigt vill man ju att det ska fastna.
  • bebisdags
    Ellan1 skrev 2016-08-26 09:23:32 följande:
    Vet precis hur du/ni känner! Är i exakt samma sits med några månaders skillnad på mina nära och kära som väntar barn.. Man blir glad för deras skull men samtidigt så ledsen och besviken för sin egen :(
    Jag önskar också jag hade vetat om jag verkligen kan bli gravid då jag aldrig varit det tidigare och min sambo har heller tidigare (vad han vet) gjort någon gravid så den där hemska oroskänslan börjar krypa sig på nu när vi går in på försök 8 med ÄL ca 7-9 september.. Håller verkligen tummarna att det är vår tur denna gången och att den nyinköpta fertilitetsmonitorn kanske kan hjälpa oss på traven att verkligen lokalisera mina mest fertila dagar! :)

Lycka till och hoppas på ett pluss för er denna månaden ändå!! :)
    Åh förstår dig verkligen! Vi får peppa varandra, jag håller tummarna för er!:)
  • stellanocte
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-26 11:01:56 följande:

Ang "symtom och bröst"

Idag är det 14e dagen som jag har ont i brösten... det börjar gå neråt, det har varit HEMSKT vissa dagar... Hur länge är egentligen normalt att ha ont i brösten om man INTE är gravid?!?!?!

Vissa extrema månader kan jag börja få ont veckan efter mens och sedan fortsätta ha ont ända fram till nästa mens. 

Vanligtvis har jag dock ont från ÄL till mens. 
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-26 14:57:52 följande:
    När började du prova med äl-test? Alltså efter ägglossning.
    9 dagar efter om man inte räknar med den dagen ÄL var
  • L 91
    Hellsing skrev 2016-08-26 19:20:28 följande:

9 dagar efter om man inte räknar med den dagen ÄL var

Okej! Har du bilder? :)
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-26 19:54:15 följande:
    Okej! Har du bilder? :)
    Tyvärr inte :O tänkte inte så långt! Nästa gång fotar jag :)
  • L 91
    Hellsing skrev 2016-08-26 20:33:45 följande:

Tyvärr inte :O tänkte inte så långt! Nästa gång fotar jag :)

Okej, men hur såg testet ut på dag 9? Positivt?
  • t123

Hänger på här! Blev gravid i juli men det blev tyvärr ett MA som upptäcktes i onsdags (i v8 men det hade antagligen stannat av i v5). Det var väntat då jag inte alls har mått så dåligt som med min son född 2015, det kändes inte rätt i kroppen helt enkelt. Så just nu är jag mitt uppe i alltihop men vi tänker försöka igen vid första ÄL efter missfallet nu, vilket borde vara om ca 14 dagar och BIM alltså om ca en månad.

Det var vårt första försök att få ett syskon, så det kändes nästan lite för bra för att vara sant när det tog sig direkt. Men hoppas förstås att det tar sig direkt nu med :))

• Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-26 21:01:58 följande:
    Okej, men hur såg testet ut på dag 9? Positivt?
    Dag 9 var strecket lika starkt som kontrollstrecket och dag 10 var det starkare än kontrollstrecket
Svar på tråden Bim september