• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 13:10:48 följande:
    Underbart! Håller tummarna för dig att det ska gå på första försöket! :)
    Tack, jag gör detsamma för dig. Använder du några tester? Jag använder dubbel hormonindikator från CB. Den visar på hög fertilitet sen igår men får se när den går över till maximal. 
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 13:19:26 följande:
    Tack, jag gör detsamma för dig. Använder du några tester? Jag använder dubbel hormonindikator från CB. Den visar på hög fertilitet sen igår men får se när den går över till maximal. 
    Tack! :) Nej, har inte börjat göra det än. Har bara regelbundna samlag med min sambo (extra ofta under de fertila dagarna) men om det inte blir något plus denna gång heller så ska jag testa med äl-test. Är hormonindikatorn bra? Är den dyr?
  • Lady K

Nu börjar det närma sig min (förhoppningvis) fertila period! Så pirrigt och spännande! Var totalnere när förra mensen kom pga att jag haft så många symptom att jag verkligen trodde jag var gravid. Just då kändes det mest jobbigt att hoppa på't igen, men som tur är verkar ju kroppen inställd på annat... Hoppas att den ökade sexlusten har med begynnande ÄL att göra!

• Samnovak03
    Lady K skrev 2016-08-24 13:27:46 följande:

Nu börjar det närma sig min (förhoppningvis) fertila period! Så pirrigt och spännande! Var totalnere när förra mensen kom pga att jag haft så många symptom att jag verkligen trodde jag var gravid. Just då kändes det mest jobbigt att hoppa på't igen, men som tur är verkar ju kroppen inställd på annat... Hoppas att den ökade sexlusten har med begynnande ÄL att göra!

Håller tummarna !!!
  • MaTik
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 13:08:25 följande:
    Välkommen!

Åh vad kul med en till som delar samma BIM-dag :D vilket försök är du inne på då? Och om ni försöker nu innan helgen så kan det gå att pricka ändå då det sägs att spermierna kan leva inuti en i upp till fem dagar! Så håller tummarna för er!
    Tack! Roligt att ha några i samma skede att diskutera med! Vill inte riktigt prata om detta med mina kompisar, för jag vill hålla det privat än så länge. Känns som en stor och spännande hemlighet som man bär på! Detta blir försök nummer två för oss, första barnet. Räknar med att det tar ett tag, men det är alltid roligt att hoppas och spekulera!
  • melinalium
    MaTik skrev 2016-08-24 14:03:31 följande:
    Tack! Roligt att ha några i samma skede att diskutera med! Vill inte riktigt prata om detta med mina kompisar, för jag vill hålla det privat än så länge. Känns som en stor och spännande hemlighet som man bär på! Detta blir försök nummer två för oss, första barnet. Räknar med att det tar ett tag, men det är alltid roligt att hoppas och spekulera!
    Ja jätte roligt. Jag håller också undan det här ifrån mina vänner och familj. Känns som att man aldrig vet hur lång tid det kan ta och därför skulle det bara vara jobbigt ifall folk går runt och frågar hur det går hela tiden. Men känner precis samma sak om att det känns som en stor spännande hemlighet. Vill prata om det hela tiden, men känns som jag kommer tjata hål på min man. Så sitter och spekulerar för mig själv i mina drömmar.
  • Ellan1

Tiden går så fruktansvärt långsamt ÄL nästa gång ca 7-9 september med BIM ca 23/9! Är inne på försök 8 och börjar med Clearblue fertilitetsmonitor fr.o.m. fredag, får hoppas den är värd pengarna och att vi får vårt väldigt efterlängtade pluss snart.. Börjar kännas riktigt kämpigt!
    Lycka till alla <3

• Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 14:31:01 följande:
    Ja jätte roligt. Jag håller också undan det här ifrån mina vänner och familj. Känns som att man aldrig vet hur lång tid det kan ta och därför skulle det bara vara jobbigt ifall folk går runt och frågar hur det går hela tiden. Men känner precis samma sak om att det känns som en stor spännande hemlighet. Vill prata om det hela tiden, men känns som jag kommer tjata hål på min man. Så sitter och spekulerar för mig själv i mina drömmar.
    Det är samma för mig/oss, vi håller det endast för oss själva tills vidare. Vet att några skulle reagera negativt med då vi inte varit tillsammans så länge (ca ett halvår). Men det bryr vi oss inte om. Vi är goda vänner sen två år tillbaka och vi känner oss redo mognadsmässigt för ett barn. När dagen kommer så berättar vi, men just nu är det bara min och min sambos lilla hemlighet :) och håller verkligen med att det är superskönt att ha någon/några att snacka med om detta, som är i samma situation <3
  • Samnovak03
    melinalium skrev 2016-08-24 14:31:01 följande:
    Det är samma för mig/oss, vi håller det endast för oss själva tills vidare. Vet att några skulle reagera negativt med då vi inte varit tillsammans så länge (ca ett halvår). Men det bryr vi oss inte om. Vi är goda vänner sen två år tillbaka och vi känner oss redo mognadsmässigt för ett barn. När dagen kommer så berättar vi, men just nu är det bara min och min sambos lilla hemlighet :) och håller verkligen med att det är superskönt att ha någon/några att snacka med om detta, som är i samma situation <3
  • melinalium
    Samnovak03 skrev 2016-08-24 15:32:12 följande:
    Tråkigt att det finns dom som kan reagera negativt. Tycker att man känner själv ifall man är redo och ifalll ens förhållande är starkt. Jag flyttade in med min man efter 3 veckor och nu har det varit vi i snart 7 år. Men det var inte särskilt populärt bland mina vänner. Men det här med att starta bebisverkstan känns som att det har gjort så vi har kommit varandra ännu närmare. Blir pirrig i kroppen varje gång jag tänker på allt haha.
Svar på tråden Bim september