• t123

Bim september

Hänger på här! Blev gravid i juli men det blev tyvärr ett MA som upptäcktes i onsdags (i v8 men det hade antagligen stannat av i v5). Det var väntat då jag inte alls har mått så dåligt som med min son född 2015, det kändes inte rätt i kroppen helt enkelt. Så just nu är jag mitt uppe i alltihop men vi tänker försöka igen vid första ÄL efter missfallet nu, vilket borde vara om ca 14 dagar och BIM alltså om ca en månad.

Det var vårt första försök att få ett syskon, så det kändes nästan lite för bra för att vara sant när det tog sig direkt. Men hoppas förstås att det tar sig direkt nu med :))

• t123
    Hellsing skrev 2016-08-27 11:49:33 följande:

Ja man hoppas iaf <3 vi har försökt flera månader så det hade varit fantastiskt att äntligen få det efterlängtade plusset :D

Sådär har mina äl-tester sett ut när jag varit gravid också (varför man nu testar med såna? Men jag har också gjort det, haha), så det är du nästan garanterat. En del får stegring innan mens med men det brukar vara lite svagare än kontrollstrecket oftast!
  • t123
    Hellsing skrev 2016-08-27 13:46:03 följande:
    Ooh spännande!! Ja denna har varit så hög i flera dagar :D
    Jättespännande! När har du BIM då och har du inte testat med graviditetstest? :)
  • t123
    Hellsing skrev 2016-08-29 07:28:18 följande:

Så spännande nu tjejer! Vilka andra har BIM denna vecka? Idag är det 14 dagar sedan äl för mig! Bim enligt appen är på torsdag men efter äl brukar det vara 12-16 tills mensen kommer ;)

Har haft alla möjliga symptom och positivt äl men denna vecka ger svaren!! Eller tidigt mf :/

Lycka till!!!

Spännande, längtar tills det är testdags för mig, jag dras fortfarande med blödning efter mitt MF, men snart så! Jag tror definitivt du kan testa nu om det är 14 dagar sen äl, plus att äl-testet var så starkt. Då har det blivit rätt så starkt gravtest för mig också :) Håller tummarna för dig!
  • t123

Åh, nu hoppas jag att min kropp fixar ÄL om någon vecka sådär! Jag fick ju missfall för en vecka sedan, det var rätt tidigt så då är ju förutsättningarna ofta bra för att kroppen klarar det själv och det verkar den ha gjort! Jag började blöda i fredags och nu är det nästan över tror jag, så nu är det bara att ladda för ny ÄL! :) Är det någon mer som har ÄL om ungefär en vecka? Jag vet inte exakt när min är, brukar vara runt dag 16, men ev kan ju missfallet förskjuta det lite, men hoppas inte. Det borde i så fall vara runt 9-10/9 :)

• t123
    Micka! skrev 2016-09-04 09:36:56 följande:

Cfmilla och misslina, tack så mycket!

Men vågar inte riktigt tro på det än, är så svagt, tar ett nytt om 3 dagar!!

Det är absolut positivt, sen är det ju förstås tidigt men vänta och se, testa igen så är det säkert starkare om några dagar :) Jag testade positivt sist på äl+9 (BIM-7 för mig) det var sååå svagt! Men ändå är det ju positivt så länge man inte får tidigt missfall eller så :)
  • t123

Jag har ÄL inom ett par dagar om kroppen är med på noterna efter missfallet! Längtar! Dock är min sambo bortrest tills på torsdag så det får vänta tills han kommer hem ;) Dagarna går så otroligt sakta när man väntar på det här viset. Vill bara ha BIM nuuu, men det dröjer ju lite till.

• t123

Jippi, nästan helt positivt äl-test idag! Säkert helt positivt imorgon så vilken dag som helst. Tempar också för att vara säker, gissar på höjning på måndag kanske :)

Är det någon mer som har äl i dagarna? Vi är så laddade nu och ska göra allt vi kan för att det ska ta sig på första försöket, så har vi gjort vårt åtminstone :)

• t123
    pimpim78 skrev 2016-09-12 20:37:23 följande:

Oj så spännande det är nu !!

Hörrni när ni räknar tex äl+4 eller äl+8, räknar ni den dagen ni fått plus på äl test ? Eller dagen ni tror att ägglossningen skett ?

blir så förvirrad, men om ni räknar från glad gubbe på äl test så är jag nu på

äl+8 i dag och får nog lov att bli ett test på onsdag äl+10.

Dock bara på cykeldag 19 då så kanske alldeles för tidigt !!

Hoppas hoppas hoppas vi kan klara det spontant, nästa menscykel blir det insemination på sophia hemmet !!

Använder man äl-stavar så är det oftast dagen efter positivt test som man kan vänta sig äl 12-48 h efter, vet inte om det är samma med digitala testen? det betyder alltså att dagen man får positivt oftast inte är äl, utan någon dag efteråt :)
  • t123
    FyrAAAA skrev 2016-09-14 06:34:10 följande:

Vet hur surt det känns, blev ju så för mig för två månader sedan, inga utslag på stickan, känns långt till nästa gång då!

Trodde samma sak var på gång att hända nu men imorse (också när min fertila period enligt appen precis borde vara slut) dök det upp en blinkande glad gubbe, så nu är äl på gång iaf! Känns superskönt så klart! Dock har inte jag heller haft några tecken på äl ännu, inga äl-flytningar eller så...

Hoppas hoppas den kommer för dig också!

Fler som har äl nu i dagarna?

Härligt! Jag hade äl i måndags, har testat med stickor och tempat! Så nu vill jag bara att tiden ska gå fort till BIM! Sist plussade jag på äl+8 men tror jag ska försöka vänta lite längre nu, haha :) Allt är så otydligt så tidigt!!
Svar på tråden Bim september