• bebisdags

Bim september

Hej hoppar in här om jag får!:)
    Jag och sambon har försökt sedan i mars detta år, ett tidigt MF och inget efter det.. Jag är 21 år och har inga barn sedan innan, BIM ca 14 september så borde ha ÄL nästa vecka :)

• bebisdags
    melinalium skrev 2016-08-25 06:44:05 följande:

Det här verkar helt enkelt inte vara våran månad. Trodde min man hade blivit bättre, men nu är han ordentligt magsjuk. Så jag kommer få hoppa över till oktober gruppen så fort den startas. Så himla tråkigt. Men jag önskar er alla STORT lycka till. Ska hålla mig kvar i gruppen och se hur det går för er :)

Tråkigt! Lycka till nästa månad!!
  • bebisdags

Nu är jag inne på mina fertila dagar enligt appen ( blev väldigt konstigt efter MF). Någon fler som har ÄL ca 30/8?:)

• bebisdags
    Anonym (Elin) skrev 2016-08-25 17:49:54 följande:

Hej! En bitter tjej som hoppar in här, haha. Mensen på G så tog sig inte den här månaden heller. Blir försök nummer 5 nu. Överallt på Facebook ploppar det upp folk som väntar barn, men inte vi. Gormade att vi likaväl kunde anmäla oss till ivf redan nu. Kanske tog i lite väl Det är ju alltid bittert runt mensen men sen lägger det sig. Har ett barn se innan.

Känner igen mig där vi har försökt sen i mars och 1 MF sen inget .. Vänner blir gravid hit och dit oftast oplanerat , känns hemskt att säga men man blir bitter och less. Men man får inte tappa hoppet och sen vill man ju vara glad för sina vänner men förstår känslan!
  • bebisdags
    Anonym (Elin) skrev 2016-08-25 19:33:17 följande:
    Ja men precis! Man blir ju glad för andra men bitter över sin egen situation. Vi blev gravida med vår dotter helt oplanerat, så man tänkte ju att man var en så pass fertil person att man blev gravid bara av att titta på en herrcykel ungefär. Så man bli ju otålig när det tar tid Hoppas det är vår tur nu :)
    Ja håller tummarna för oss, jo tänkte väl att det skulle gå snabbt också men icke:/ Har dock inge barn sedan innan:)
  • bebisdags
    amham skrev 2016-08-25 20:01:27 följande:
    Jag har ÄL 29/8 :) BIM 12/9
    Åh spännande! Håller mina tummar för oss:D
  • bebisdags
    Carolisa skrev 2016-08-25 22:20:25 följande:

Då har vi samma du o jag, försökt sen i september, missfall i början av augusti!

Ah tråkigt att höra men skönt att vi inte behöver känna oss ensam om det, jag tycker det börjar bli lite små jobbigt nu.. Fick missfall i början på juli och man vill ju så gärna! Sen får man ju hela tiden höra tänk inte så mycket/vill inte så mycket så händer det.. Hur lätt är det då?:( Hur känns allt för dig då?
  • bebisdags
    Carolisa skrev 2016-08-26 07:28:44 följande:

Börjar känna mig stressad, min bästa kompis ska ha barn i januari och min svägerska i mars, kan inte låta bli att känna mig lite bitter när de har berättat. På ett sätt är jag glad för missfallet för nu vet vi ju att vi jan bli gravida men samtidigt tror jag att jag kommer vara väldigt nojig för MF nästa gång. Varje månad när mensen kommer är jobbig. Jag är utomlands nu och fick bara till det två dagar innan jag fick plus på ÄL Stickan så den här månaden är nog dessutom körd! Verkar också som att eftersom jag har ett missfall registrerar hos BM så måste det gå ett år efter det innan man kan få hjälp...

Jo förstår hur du känner.. Min vän kom och berättade för mig efter MF att hon var gravid och det bara hände (hon har dejtat en kille i ca 2 månader) och hon var så kluven på hur hon skulle göra, då kände jag mig lite bitter tyvärr:/ Blev faktiskt avundsjuk då hon inte ens visste om hon skulle behålla det. Håller med dig när mensen kommer är det super jobbigt sen lugnar det sig. Jo samma här, skönt att veta att man kan men samtidigt vill man ju att det ska fastna.
  • bebisdags
    Ellan1 skrev 2016-08-26 09:23:32 följande:
    Vet precis hur du/ni känner! Är i exakt samma sits med några månaders skillnad på mina nära och kära som väntar barn.. Man blir glad för deras skull men samtidigt så ledsen och besviken för sin egen :(
    Jag önskar också jag hade vetat om jag verkligen kan bli gravid då jag aldrig varit det tidigare och min sambo har heller tidigare (vad han vet) gjort någon gravid så den där hemska oroskänslan börjar krypa sig på nu när vi går in på försök 8 med ÄL ca 7-9 september.. Håller verkligen tummarna att det är vår tur denna gången och att den nyinköpta fertilitetsmonitorn kanske kan hjälpa oss på traven att verkligen lokalisera mina mest fertila dagar! :)

Lycka till och hoppas på ett pluss för er denna månaden ändå!! :)
    Åh förstår dig verkligen! Vi får peppa varandra, jag håller tummarna för er!:)
Svar på tråden Bim september