• bebisdags

Bim september

Och så blev jag dygn sjuk på 1 natt, tappat rösten, hosta, feber (mer stigning än dagen efter ÄL blir) samt illamående.. Hade ÄL igår eller idag, har hört att folk skriver i andra trådar att blir man sjuk efter eller under ÄL så minskar chansen till barn rejält. Någon som vet något om detta? Hoppas verkligen inte det!

• bebisdags
    happylife skrev 2016-08-31 15:25:56 följande:
    Hört tvärtom, att kroppen fokuserar på sjukan istället för att ev stöta bort det befrukade ägget. Jag var dyngsjuk sist jag blev gravid!
    Åh skönt, slipper man tappa allt hopp! Håller tummarna, tack för svar!:)
  • bebisdags
    Svelin skrev 2016-08-31 15:24:01 följande:
    Jag var sjuk efter äl när jag blev gravid med första barnet, men det var nog efter det fäst i livmodern. Hon stannade ju kvar, men jag vet inte om det påverkar. Klart är väl att allt i vår kropp och knopp hänger ihop och påverkar varandra på gott och ont.
    Aha, jo men så är det ju. Får hålla mina tummar:)
  • bebisdags
    misslina skrev 2016-08-31 17:06:58 följande:
    Samma här! När jag blev gravid med första så har jag nog aldrig varit så förkyld ovh febrig ;)
    Åh hoppas, men var detta efter ägget fäst eller innan också?:)
  • bebisdags
    misslina skrev 2016-08-31 18:06:55 följande:
    Både och! Var typ sjuk i en vecka!
    Okej, åh vad skönt att höra (inte att du var sjuk men) ! Då ska jag inte tappa hoppet:)
  • bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-01 06:38:25 följande:
    Och här vaknade jag upp nu på morgonen men ont i halsen =/ Är på cykeldag 18 nu. Lätt huvudvärk så får bli en kopp te med honung till frukost...jag hoppas inte jag blir mer sjuk nu för det har jag varken tid eller ork till att vara. 

Man får ju hoppas att sjukdom inte hindrar att bli gravid...hittills har jag ingen feber å så och jag hoppas jag slipper det. 
    Åh det låter inte bra, hoppas du inte får feber!! Krya på dig!

Jo jag är ännu värre idag, jobbade igår trots hög feber osv inte det smartaste jag gjort.. Så idag är jag sängliggande :(

Hoppas inte heller det hindrar, men många har skrivit tvärtom så vi får hoppas!!:)
  • bebisdags
    Milie skrev 2016-09-01 08:00:33 följande:

Förkylning minskar inte chansen till graviditet. Sist jag var redigt förkyld var för ganska precis två år sen, då jag blev gravid. Jag har hört ungefär tvärt om. Inte att förkylningen i sig påverkar men att immunförsvaret går ner för att tillåta ägget fästa och då kan en bieffekt vara förkylning, men innan det ska hunnit komma igång är det nog mer troligt att man blir förkyld vid BIM eller efter.

Okej, ja så länge det inte försvårar är glad!

Jo så kan det vara, spännande att se iaf!:)
  • bebisdags
    misslina skrev 2016-09-01 09:59:55 följande:
    Tack så mycket!

Blir ett till test i morgon bara för att jag vill få det bekräftat digitalt :)
    Förstår dig, när jag fick ett plus tog jag säkert 10 test till för att bekräfta det:)
Svar på tråden Bim september