• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LillaPyret

Hoppar med här om det är ok?

Är inne på försök 3 mot syskon till sonen som är född juli 2013. Har mina mest fertila dagar nu och sambon ska precis gå på en veckas nattpass så jag hoppas jag kan hinna fånga honom på morgonen :) Har börjat få tecken på att ÄL är på gång! 

Är på dag 14 i cykeln. BIM beräknad till 14 september. 

• eg90

Mensen kom just :(
    Hoppar in här på sept tråden och hoppas på bättre lycka.

Började försöka april 2015 så är på försök nr 16 nästa gång.

Nästa bim beräknad 30 sept

• LillaPyret

Gjorde ett digitalt ÄL-test och det gav redan utslag. Synd bara att mannen åkte precis på ett 12tim nattpass. Får hoppas han slutar tidigare och hinner hem innan jag måste åka imorgon bitti :)

• sweetcandy

Hej jag hoppar gärna in här! Fick min mens igår!

Detta blir försök nr 2 för oss till syskon till våra pojkar!

Vi har vår äldsta pojke James som blir 3 nästa måndag och så har vi vår yngsta pojke Oliver som skulle fyllt 1år i oktober om han hade överlevt sin sjukdom.

Vi har 1:4 att alla våra barn får denna sjukdom. Så blir jag gravid så kommer vi göra moderkaksprov i v 11-12 för att se att bebisen är frisk. Annars avbryter vi graviditeten!

Jag har BIM runt den 23/9 :)

• Emlin

Tror mensen kommer komma i veckan. Känns vart fall som jag har haft PMS i ett par dagar. Men blir spännande att se om några plussar nu denna vecka!!

• misslina
    Emlin skrev 2016-08-28 18:38:46 följande:

Tror mensen kommer komma i veckan. Känns vart fall som jag har haft PMS i ett par dagar. Men blir spännande att se om några plussar nu denna vecka!!

Jag har samma känsla tyvärr :(
  • Axioria1

Sweet candy - beklagar er förlust! Hoppas att nästa bebis är frisk. "Bra" att det går att titta i ca v 12, men det måste ändå kännas långt bort antar jag när man blir gravid. Tycker själv väntan till KUB var lång även om jag inte hade någon hög risk på förhand.

• sweetcandy
    Axioria1 skrev 2016-08-28 19:44:33 följande:

Sweet candy - beklagar er förlust! Hoppas att nästa bebis är frisk. "Bra" att det går att titta i ca v 12, men det måste ändå kännas långt bort antar jag när man blir gravid. Tycker själv väntan till KUB var lång även om jag inte hade någon hög risk på förhand.

Tack snälla!

Ja hoppas de! Är tacksam att det går att titta så pass tidigt ändå.
    Vi står även i kö för att göra PGD med IVF. Alltså fosterdiagnostik i embryostadie innan man gör en IVF. Helt otroligt vilka metoder det finns! Men det är lång väntetid på det. Minst 6 månader men de kan ta längre tid ändå!
  • Cfmilla
    L 91 skrev 2016-08-28 14:56:58 följande:

Tänkte egentligen bara prova på det med att tempa och att använda äl-test för att förstå min kropp.. Säger den bilder något ?

Jag tycker att det är jättelätt med tempen. Köpte en vanlig på Apoteket med en decimal. Tar tempen när jag vaknar och loggar i ff. Ff sätter ut när haft äl. Lätt att förstå och nu känner jag min kropp mycket bättre. På din temp kan jag gissa att äl borde vart den 26.e
  • Cfmilla

Första gången på mycket länge som jag känner mig något hoppfull.. Har lite värk i ljumskar som jag känner igen. Åh hoppas!!!

Svar på tråden Bim september