• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Hellsing
    t123 skrev 2016-08-27 12:25:09 följande:
    Sådär har mina äl-tester sett ut när jag varit gravid också (varför man nu testar med såna? Men jag har också gjort det, haha), så det är du nästan garanterat. En del får stegring innan mens med men det brukar vara lite svagare än kontrollstrecket oftast!
    Ooh spännande!! Ja denna har varit så hög i flera dagar :D
  • Hellsing
    bebisdags skrev 2016-08-27 13:38:23 följande:

Yey hög fertilitet idag så nu är jag inne på mina fertila dagar! Hoppas hoppas!

Ooh lycka till!!!!
  • Anonym (Elin)
    Kolan91 skrev 2016-08-27 09:10:58 följande:

Hej hej!

Hoppar gärna in här. Kort om mig: 25 år, gått fertilitetsutredning och har lågt progestron blev gravid efter ett år i april mha letrozol men blev ma och skrapades i juni. Fick min 2:a mens efter skrapning idag så denna månad testar jag munkpeppar/agnus castus som sägs ha god inverkan på fertiliteten då den hjälper till att stabilisera hormonerna. Bim 26/9. Lycka till nu tjejer!

Åh, testar också munkpeppar :) Ska börja mensens sista dag tänkte jag :) Eller när börjar/började du äta? Han bara äta några dagar förra cykeln så räknar inte den som ett första försök, kände dock av ägglossningen betydligt mer än jag brukar, även om jag bara hann äta fem dagar innan ÄL kom.
  • Axioria1

Är på semester och har de underbart. Undrar dock om min ÄL hoppar över denna månad. :( Har INGA symptom (inga ÄL-flytningarna eller annat). Ägglossningstest visar ingen stegring och ÄL borde enligt appen va i morgon. :/

Kan iof vara att min latensfas är kortare än 14 dagar men de känns lite trist. Är ju så sugen på bebis... ;)

Nån som vet hur vanligt de är att ägglossningen hoppar över en månad? :)

• Polly1

Hejhej!

jag hänger på här också! Första försöket med första barnet :) BIM i början av september (om jag nu haft riktig äl denna månad)... Normalt sett ömmar brösten mycket från äl till mensen kommer, men nu känns de knappt någonting... Någon som varit med om desamma?

Lycka till alla och hoppas september är en bra månad :)

• Cfmilla
    Polly1 skrev 2016-08-27 16:26:41 följande:

Hejhej!

jag hänger på här också! Första försöket med första barnet :) BIM i början av september (om jag nu haft riktig äl denna månad)... Normalt sett ömmar brösten mycket från äl till mensen kommer, men nu känns de knappt någonting... Någon som varit med om desamma?

Lycka till alla och hoppas september är en bra månad :)

Japp ibland har jag ömma bröst(vårtor) ibland inte! Tempar, så jag vet att jag har äl oavsett
  • Cfmilla
    Hellsing skrev 2016-08-27 07:33:34 följande:

Tog ett nytt ÄLtest imorse - dag 12 efter ÄL

Första gången jag lägger in bild så säg om det inte gick :) (sitter med mobilen också...)

Strecket närmast det gröna är kontrollstrecket!

När ska du testa??
  • Anonym (Elin)

Alltså den där dumma mensen kommer ju aldrig! Vill ju gärna att den kommer igång nu så jag har bim i slutet av september.. Borde kommit igår men bara bruna flytningar. Heja heja mensen! Trodde jag ju aldrig jag skulle skriva .. Haha.

• bebisdags
    Hellsing skrev 2016-08-27 13:46:18 följande:
    Ooh lycka till!!!!
    Tack! Hoppas hoppas!:)
  • MeAndMyself

-5 dagar till BIM, försök 8.. känner av PMS som alla andra gånger så förväntar mig att mensen kommer komma om 5 dagar.. igen.

Känner mig helt nere, är gråtfärdig och orkar fan inte mer snart. Äter alla möjliga vitaminer, sitter med stickor, har trots stickorna sex varje dag men inget händer.

Satt och läste om IVF. Har inte gått 1 år än sen försök nr 1 men eftersom det kommer va väntetid till utredning så är jag väll inne på 12 försök när jag väl får utredning.

Förlåt för negativt inlägg, har bara gett upp hoppet ikväll om en bebis..

Svar på tråden Bim september