• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LadySatisfied
    misslina skrev 2016-08-29 10:16:51 följande:

Jag har bim på lördag...

Men har lite ömma bröst... Lite illamående... Lite molvärk till och från. Men det har jag alltid innan mens så det säger mig inte så mycket. ;)

Ja. Jag brukar också har liknande pms-problem. Dock så har jag den här gången haft ont i brösten mycket längre och ont i bröstvårtorna. Bröstvårtorna har jag aldrig kännt av innan. Jag hoppas så innerligt på ett plus!

Jag håller tummarna för att du plussar
  • misslina
    LadySatisfied skrev 2016-08-29 11:15:33 följande:
    Ja. Jag brukar också har liknande pms-problem. Dock så har jag den här gången haft ont i brösten mycket längre och ont i bröstvårtorna. Bröstvårtorna har jag aldrig kännt av innan. Jag hoppas så innerligt på ett plus!

Jag håller tummarna för att du plussar
    Spännande! ;)

Ska du ta något test innan eller vänta ut bim?
  • LadySatisfied
    misslina skrev 2016-08-29 11:21:06 följande:

Spännande! ;)

Ska du ta något test innan eller vänta ut bim?

Jag kommer vänta ut BIM. Medellängd för mina cyklar är 27 dagar, men de har varit allt från 24 till 29 dagar. Dock så ska vi på bröllop dagen efter BIM. Så har mensen inte kommit då så testar vi och plusar förhoppningsvis. Jag kommer i såna fall berätta för mina närmaste vänner som också ska på bröllopet hur det ligger till. De är redan bra på att spekulera i om vi är gravida eller inte, och dricker jag inte då så kommer de fatta direkt.
  • bebisdags

Åh typiskt nu.. har ägglossning imorgon eller övermorgon (mest troligt i övermorgon). Då ringer sambons jobb och säger att han måste åka tidigare (imorgon) och är borta i 5v..Så vår chans är mindre nu:/

• LadySatisfied
    bebisdags skrev 2016-08-29 13:33:02 följande:

Åh typiskt nu.. har ägglossning imorgon eller övermorgon (mest troligt i övermorgon). Då ringer sambons jobb och säger att han måste åka tidigare (imorgon) och är borta i 5v..Så vår chans är mindre nu:/

Nej, vilken dålig timing!!
  • bebisdags
    LadySatisfied skrev 2016-08-29 13:46:17 följande:
    Nej, vilken dålig timing!!
    Ja verkligen! Får hoppas ändå :)
  • Hellsing
    bebisdags skrev 2016-08-29 13:33:02 följande:

Åh nej vad synd!! Men de "lever" ju ett par dagar så med rätt miljö kan det ju bli bra ändå?! :/
  • Dalkullan92

Hoppar in här om de är okej :)

Vi planerar vårat första barn och har försökt i 3 månader :) Har bim 3-7 sep. Har haft väldigt oregelbundna cyklar nu.

Har inte orkat med nå tester utan haft sex varannan dag minst :)

Hoppas vi har lyckats den här månaden :) annars är de bara mysa på nästa månad oxå :)

• Samnovak03
    Dalkullan92 skrev 2016-08-29 14:23:50 följande:

Hoppar in här om de är okej :)

Vi planerar vårat första barn och har försökt i 3 månader :) Har bim 3-7 sep. Har haft väldigt oregelbundna cyklar nu.

Har inte orkat med nå tester utan haft sex varannan dag minst :)

Hoppas vi har lyckats den här månaden :) annars är de bara mysa på nästa månad oxå :)

Vi är lika gamla, har BIM den 9/9 och är också inne på tredje försöket med första barnet. Har inte heller tagit några tester utan har sex var och varannan dag istället. Spännande att det är så lika för oss!! :)
  • bebisdags
    Hellsing skrev 2016-08-29 14:19:30 följande:
    Åh nej vad synd!! Men de "lever" ju ett par dagar så med rätt miljö kan det ju bli bra ändå?! :/
    Jo hoppas det men känns som min miljö inte är 100% utan mer 50% :/ Men hopp finns ju:)
Svar på tråden Bim september