• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Anonym (Orolig)

Hej tjejer. Någon som kan stilla min oro? Vi har föröslt bli gravida 5 cykler utan att lyckas. När vi var nya partners så blev jag oönslat gravid trots skydd. Fick göra abort på grund av olika omständigheter. Nu 2 år senare när vi försöker allt vad det går så funkar inte detta. Mår nu ännu sämre över den aborten vi gjorde. Tänker att det kanske aldrig kommer att gå igen. Hur kunde vi då bli gravida så lätt oönskat men nu månad efter månad vill det inte ta sig. Någon naturlig förklaring till detta? Usch mår så dåligt har så dåligt samvete. Kommer jag någonsin få bli mamma. Eller var det den enda chans jag fick :(.

• LillaPyret

Dessa tre har gett glad gubbe på CB digital. När borde ägget släppa? Tycker dagens em test är starkast än de imorse (mitten) och igår em. Vi myste imorse innan jobbet men kommer inte kunna göra de pga olika dygnsrytmer och jobb imorgon. ÄL är enligt apparna jag har beräknad imorgon.

• LillaPyret
    Anonym (Orolig) skrev 2016-08-29 16:05:50 följande:

Hej tjejer. Någon som kan stilla min oro? Vi har föröslt bli gravida 5 cykler utan att lyckas. När vi var nya partners så blev jag oönslat gravid trots skydd. Fick göra abort på grund av olika omständigheter. Nu 2 år senare när vi försöker allt vad det går så funkar inte detta. Mår nu ännu sämre över den aborten vi gjorde. Tänker att det kanske aldrig kommer att gå igen. Hur kunde vi då bli gravida så lätt oönskat men nu månad efter månad vill det inte ta sig. Någon naturlig förklaring till detta? Usch mår så dåligt har så dåligt samvete. Kommer jag någonsin få bli mamma. Eller var det den enda chans jag fick :(.

Oj ingen aning. Har du koll på din cykel och hur du ägglossar? Vi är på försök 3 till syskon och jag kör med ÄL test för att se hur kroppen sköter sig men vi försöker mysa så ofta det går hela månaden för att se till att pricka. Tog mig 5mån att bli gravid med sonen för 3år sen så räknar med liknande denna månaden.
  • Cecilah

Hoppar in här!

Det är andra försöket för mig och har nog äl 8-9september och bim 23 september :) 

• copycat

Hoppar in här!
    Försök 5 med barn nr 2. ÄL runt 11-14 sept och BIM runt 25e. Håller tummarna :)

• bebisdags
    Anonym (Orolig) skrev 2016-08-29 16:05:50 följande:

Ibland tar det längre tid bara! Jag och sambon har försökt sedan mars varav ett MF i juli.. Så det tar sin tid ibland. Många säger att man vill så mycket så att det inte händer/man stressar upp sig. Vet inte om jag tror 100% på det men ja. Håll ut och är det ingen bebis inom 1 år kan ni få hjälp och kolla upp hur allt står till:)
  • Exomob

Vilka mer har bim på söndag? :D

Har inga klassiska symptom så.. men har sedan ÄL haft som nålstick i brösten från och till, typ kramp i livmodern efter orgasm, fick även svamp - andra gången i mitt liv jag har fått det, och det var 4 år sedan. Har även varit sjukt gasig.

Menmen, började känna en svag mensvärk på bim-9 så vi får se :) hoppas kan man ju alltid.

• Emlin
    Samnovak03 skrev 2016-08-29 14:38:38 följande:
    Vi är lika gamla, har BIM den 9/9 och är också inne på tredje försöket med första barnet. Har inte heller tagit några tester utan har sex var och varannan dag istället. Spännande att det är så lika för oss!! :)
    Tycker det är så härligt med alla som sexar var och varannan dag under HELA månaden! Blir imponerad! 
  • stellanocte

Idag kom min mensvärk så nu kan jag vänta in mensen de kommande dagarna :/

Bara att ta nya tag. Jag stannar kvar i tråden dock då nästa BIM är i slutet av september. 
Svar på tråden Bim september