Inlägg från: Anonym (en trea?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en trea?)

Bim september

Hej! Hoppar in här  

Slutade med preventivmedel i Februari... har 2 barn sen innan... inte fått tillbaka mensen ens en gång.... räknat ut att jag har Bim den 2 September... haft ömma bröst i 10 dagar nu. TIO dagar... tror att jag hade äl den 16 men enligt app så hade jag det i lördags den 20/8.... har rejäl molvärk idag och den har lurat sedan några dagar tillbaka, så jag antar att jag har eller haft äl nu... sexade i fredags och i lördags natt senast... så vi får väl se vad som händer  

Ska läsa lite här inne nu

• Anonym (en trea?)
    LadySatisfied skrev 2016-08-22 15:03:22 följande:

Senaste ägglossningen (enligt kalender och flytningar) var i fredags. Hade samlag i måndags och onsdags. I söndags fick jag konstigt ont i bröstvårtorna. Trodde först att det berodde på en ny bh som hade sömmar som skavt, men ömmande fortsätter, och nu känns det som att brösten även svullnat lite och gör ont ungefär som innan mens. Men det är dock en vecka tidigare än någonsin annars. Jag har läst att ömmande brösten kan vara första tecknet på en graviditet, så jag håller tummarna helt enkelt. Bim är 2 september, så det är ett tag kvar innan jag kan testa.

Hur har ni andra det? Några tidiga symptom nu eller kanske under en tidigare graviditet?

Samma BIM dag som mig Symtom har jag skrivit ovan,... ja, plus massa annat, gasig mage, bajsnödig"känsla, nyser ofta, väldigt trött... med mera
  • Anonym (en trea?)
    Anonym (Augusti) skrev 2016-08-19 22:44:44 följande:
    Men när är det tid att börja då tro? Har bara ett test hemma så jag tänkte vänta men det är svååååårt ;)
    Jag plussade svagt med andra barnet på äl+7, det ökade varannan dag Vänta någon dag till tycker jag o testa sen.. typ äl+10 känns mer säkert. Borde va idag väl? . Håller tummarna  
  • Anonym (en trea?)
    Anonym (Augusti) skrev 2016-08-22 19:51:11 följande:
    Jag använde mitt test idag, som jag sa att jag skulle vänta med ( ), det var helblankt.. bara kände hur besviken jag blev.

Tror dock jag är låghormonare (plussat Äl + 16-19 tidigare men hade längre cykel då)

Nu har jag inga test kvar så jag får helt enkelt vänta och se om mensen kommer om några dagar eller ej.

Men de "symptom" jag kände förut är puts väck så jag tror det är kört.
    men av egen erfarenhet så är det också ett tecken för mig att symtomen försvinner helt plötsligt för att sedan komma tillbaka som en käftsmäll  

Det är inte kört förens mensen kommer på posten ju
  • Anonym (en trea?)
    LadySatisfied skrev 2016-08-22 19:55:00 följande:

Spännande! Jag nyser faktiskt också väldigt mycket, men det gör jag i perioder har jag märkt, så det betyder nog ingenting i mitt fall. Det här är den jobbiga perioden. Väntan på mens eller icke-mens...

Ja denna väntan... jag har rejält med mensvärk idag med. Så typiskt att jag inte har några älstickor hemma. Varit skittufft på jobbet. .. hade samma igårkväll och Ipren hjälpte inte. Kanske mens på g redan eller senare äl ändå? Så störigt. :-P
  • Anonym (en trea?)

. Alla de symtomer som jag har nu hade jag vid mina förra graviditeter... speciellt detta med tokömma bröst och huvudvärk... det kan jag inte någonstans i hjärnan minnas att jag haft vid äl och mens... hmm... Satt o kollade igenom alla mina gamla trådar här genom åren *skratt* och fick det svart på vitt att det iaf var såhär när jag var gravid.. så vem vet! 

Eller så har min cykel ändrats så pass mycket att alla symtom blivit tvärtom haha

• Anonym (en trea?)
    Cfmilla skrev 2016-08-26 06:58:45 följande:

Någon mer som har ont i bröstvårtorna efter äl vissa månader men inte andra???

fpörsta ggn öht för mig "ogravid" som jag haft ont... 12e dagen nu....
  • Anonym (en trea?)

Ang "symtom och bröst"

Idag är det 14e dagen som jag har ont i brösten... det börjar gå neråt, det har varit HEMSKT vissa dagar... Hur länge är egentligen normalt att ha ont i brösten om man INTE är gravid?!?!?!

• Anonym (en trea?)

Skrev 12 ovan, men har fört dagbok och kollade den nu och det är 14 dagar idag

• Anonym (en trea?)
    LadySatisfied skrev 2016-08-26 11:35:22 följande:

Det känns som att det är väldigt individuellt. Själv brukar jag inte ha ont mer än kanske fyra dagar (veckan innan mens). Du är inte gravid då? Jag hoppas ju att mitt onda är pga graviditet, men försöker intala mig att det inte är det så att jag inte ska bli besviken om jag testar negativt.

Inget positivt test iaf. Några dagar sedan nu som jag testade. Men jag är ju på bim-6 eller -8 idag. Så jag får vänta lite till.

Har inte fått sova inatt dock. Vaknat säkert 20 ggr av ryggont! Undrar vad som händer egentligen. Såå typiskt när det var sovmorgon och jag har varit så himla trött hela veckan

Så visst. Det kanske är något på g iaf

stellanocte skrev 2016-08-26 15:45:46 följande:

Vissa extrema månader kan jag börja få ont veckan efter mens och sedan fortsätta ha ont ända fram till nästa mens. 

Vanligtvis har jag dock ont från ÄL till mens. 

Så drygt med bröst ont! Har jag aldrig haft förut före mens.

Bara när jag varit gravid.
  • Anonym (en trea?)

Jag tror absolut att du är gravid Hellsing! <3

• Anonym (en trea?)

Bim -5 eller -7

Bara lite ömmande bröst och trötthet med lite molvärk. .. väntar till bim innan jag testar.

Haft lite ilningar och hugg...

Saken är den att min man vill inte ha barn nu.

Så jag hoppas mer på att det inte tagit sig nu....

Ändå kör han oskyddat med mig (senast igår ) efter att jag sagt att jag eventuellt är gravid... men han sa att barn just nu var inte på tal... känns som att jag ska spricka av irritationen och ledsamheten.

Jag är emot abort när man vet att man KAN bli gravid och inte skyddar sig... förstår ni?

Det hade varit annan sak om det hände när man är skyddad... typ...

• Anonym (en trea?)
    Hellsing skrev 2016-08-28 14:22:44 följande:

Det låter väldigt oansvarigt av din man :( du ska inte behöva må dåligt av något sådant!!

Om du är gravid kan du kanske tala med någon psykolog? Så du kan prata med någon och sortera dina känslor och tankar?

<3 kram

Ja de kan man kanske göra.

Känns bara så fel att ta bort ett barn bara för att han inte vill köra med kondom.

Man kan inte springa o göra aborter till höger o vänster bara för att man är "lat" med skydd liksom

Jag tål inte hormoner och ska låta kroppen återställa sig nu efter senaste skyddet. Har varit oskyddad i 3 månader. ..

Tack för ditt svar iaf.

Kram
  • Anonym (en trea?)

Har bim på fredag enligt mina egna uträkningar på söndag enligt app.

Men det blir bara halv lycka i familjen om det är positivt. ..

• Anonym (en trea?)

Bim +4 Negativt test bim +2.....

• Anonym (en trea?)

jahapp.... då är man på Bim +8!!!! Ingen mens i sikte, men mensvärk och idag kom det brunt (Ursäkta) klet på pappret... sen inget mer... så nu sitter jag här med mensvärk...utan mens och jag testade negativt på BIM+1... Igår var jag dessutom sjuk... sjukligt trött, slemmig och hes och fruktansvärt OFF men ingen mensvärk igår..... idag är jag trött och har ingen aptit...

• Anonym (en trea?)

Hej allesammans!

Jag har gått över bim med över 10 dagar.

Haft bruna flytningar i några dagar. Kanske är det en konstig mens helt enkelt.

Började med äl stickor idag för att få reda på när äl sker. Enligt min kalender om 2 dagar. Men har väldig mensvärk idag. Sjukdomskänsla och ont i hela kroppen.

Och fick detta på älsticka imorse.

Brukar det se ut så före äl? Eller är det blankt tills man verkligen har älstegring?

Är ny på ältester. Upplys mig gärna! Haha

• Anonym (en trea?)

Verkar inte kunna få med bilden...

Svar på tråden Bim september