• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • columbus
    stellanocte skrev 2016-09-01 19:13:28 följande:

I dag kom min mens. Vi går vidare mot vårt femte försök och håller alla tummar för en liten junibebis. Jag stannar kvar i tråden då nästa BIM är 27:e september. 

Åh nej :( jäkla mens! Jag har BIM på måndag och det känns verkligen som mensen är på G, så jag kommer med största sannolikhet joina dig med försök fem. Hoppas vi båda slipper denna eländiga mens snarast och får ett plus!
  • bebisdags

Hej måste bara få dela med mig! Var på stor seans idag med vänner och hon kände någon kring mig.. Kan säga att allt stämde (som jag visste om alltså). Sen fick jag veta att hon såg en flicka och att jag skulle bli en riktig hönsmamma.. Och att det inte var allt för långt bort i framtiden. Sjukt spännande faktiskt då allt annat stämde:D

• Havregry

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

• L 91
    Havregry skrev 2016-09-01 21:06:43 följande:

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

Stort grattis!
  • L 91

BIM-2 gissar jag. Inga symtom och äl-test ser ut såhär. Detta är idag (översta), igår och i förrgår. Blev lite svagare när de torkat. Dumt att kolla med de testen eftersom de kan reagera på lite allt möjligt och de är ju inte positiva så jag vet inte vad jag ska förvänta mej..

• L 91
    Hellsing skrev 2016-09-01 15:53:33 följande:

Slappna av med testerna! Min första ägglossning tog 2 månader innan den gav utslag på sticka ;)

Men håller alla tummar och tår att det går snabbt :D

Hur går det för dej?
  • Karin Marie

Ååh stort grattis till dig!!! :D
  • Milla7

Hej allihopa! Är helt ny här! Så detta blir mitt första inlägg :)

Jag hakar på här, försöker bli gravid nu igen, fick ett mf i vecka 9 i april iår, sen dess har vi pausat från bebisverkstan några månader men nu är vi redo igen!

Min mens har varit lite oregelbunden sen mf, och inte alls lika riklig. Någon mer som varit med om det?

Så BIM går jag efter appen så det är inte helt säkert det stämmer heller. Vi har inte haft koll på ÄL med stickor utan gått på känn så tar der sig så blir vi glada:) Längtar så mycket!

Ni som vart gravida innan, Vad har ni haft för tidiga grav symptom?

Mina tidiga förra gången var: rejält ont i nedre delen av ryggen, illamående, extremt trött och lite känslig för lukter.

28år, 1a barnet, 1a försöket efter mf

• Milla7

Glömde skriva att BIM är 10 sept

Milla7 skrev 2016-09-01 22:19:42 följande:

Hej allihopa! Är helt ny här! Så detta blir mitt första inlägg :)

Jag hakar på här, försöker bli gravid nu igen, fick ett mf i vecka 9 i april iår, sen dess har vi pausat från bebisverkstan några månader men nu är vi redo igen!

Min mens har varit lite oregelbunden sen mf, och inte alls lika riklig. Någon mer som varit med om det?

Så BIM går jag efter appen så det är inte helt säkert det stämmer heller. Vi har inte haft koll på ÄL med stickor utan gått på känn så tar der sig så blir vi glada:) Längtar så mycket!

Ni som vart gravida innan, Vad har ni haft för tidiga grav symptom?

Mina tidiga förra gången var: rejält ont i nedre delen av ryggen, illamående, extremt trött och lite känslig för lukter.

28år, 1a barnet, 1a försöket efter mf

• stellanocte

Stort grattis
Svar på tråden Bim september