• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LillaPyret

Hemma från jobbet idag med halsont och en son som har hög feber. Dag 19 i cykeln och jag har inga symptom alls. Vet att det är tidigt men något borde man ju känna. Och som inte eländet vore nog så gick strömmen precis och beräknas tillbaka om typ 3tim. Precis vad jag behöver med en febergnällig son som äntligen skulle få se sitt älskade Lejonvakten.

• misslina
    happylife skrev 2016-09-02 07:42:14 följande:
    Tjoho goda nyheter visste väl det! Grattis igen!
    Tack :)
  • Havregry
    LillaPyret skrev 2016-09-02 08:23:30 följande:

Hemma från jobbet idag med halsont och en son som har hög feber. Dag 19 i cykeln och jag har inga symptom alls. Vet att det är tidigt men något borde man ju känna. Och som inte eländet vore nog så gick strömmen precis och beräknas tillbaka om typ 3tim. Precis vad jag behöver med en febergnällig son som äntligen skulle få se sitt älskade Lejonvakten.

Jag kände inget förrän nu på ca bim -1 eller -2 då mina bröst är ömma. Och det är det enda. Så inget konstigt om man inte känner något så tidigt som cd 19 tänker jag.
  • Crazy catlady
    L 91 skrev 2016-09-02 06:01:35 följande:

Äl-test från MORGONEN. Om man letar graviditet, ska man ta äl-testet på morgonen för hcg eller på dagen..?

Men varför testar du inte med graviditetstest istället om du letar graviditet? Ältest kan man ju inte riktigt lita på eftersom den även visar positivt vid mens ?
  • Blimama34

Jag är gravid :)

Är helt i chock och glad men det känns så otroligt att det gick på första försöket...jag fick ju uvi och vi missade ägglossning osv så trodde aldrig det skulle ta sig. Snacka om suprise!!! Har haft ont i brösten sen 1 dag efter ägglossning. Har haft bruna flytningar i 6 dagar (och de har jag alltid varje månad innan mens) igår upphörde flytningarna o då borde mensen kommit men de gjorde den inte. Kännt mig lite pmsig och dålig i magen, uppsvullen.

Hoppas lilla fröt vill stanna och då blir det en maj bebis.

Lycka till och hoppas alla får plus snart !!!! :)

• Crazy catlady

Jag börjar misstänka att detta blir en månad utan ägglossning.. är på dag 16 och skulle haft ägglossning idag enligt app men testen visar fortfarande jättenegativt.. :( har som senast haft ägglossning på dag 17-18 .. därför alltid positivt ältest på dag 16 som senast... har dessutom tydliga symtom dock.. Men kan man ha symtom utan att ha ägglossning??

• FruGryning

Jag hoppar också in här.

Har två barn födda 2011 och 2013. Blev oplanerat gravid förra året men fick MA i december. Vecka 9. Sedan dess har längtan efter en trea vuxit.

Första försöket denna månad. Hade kraftig ägglossning, men smärta och illamående. Blev lite si och så med myset på grund av det så inga större förhoppningar.

Första barnet blev till på första försöket. Andra barnet på andra. Men då var jag också ung, 23 och 25. 24 och 26 när barnen föddes. Nu är jag 29, snart 30. Och fertiliteten är väl sämre pga åldern. Så jag försöker mentalt förbereda mig på en kamp. Är också livrädd att mitt MF och cytotec-behandlingen ska ha ställt till med något. Hjärnspöken jag vet, men samtidigt en äkta rädsla. Har aldrig haft MA eller MF förut.

• L 91
    Crazy catlady skrev 2016-09-02 09:30:33 följande:

Men varför testar du inte med graviditetstest istället om du letar graviditet? Ältest kan man ju inte riktigt lita på eftersom den även visar positivt vid mens ?

Tror inte jag är gravid så kan lika gärna använda ägglossningstest jag har hemma tills mensen INTE kommer isf...
  • 2017 bebis

Åh stort grattis!!

happylife skrev 2016-09-02 07:42:14 följande:

Tjoho goda nyheter visste väl det! Grattis igen!

• 2017 bebis

Grattis

Crazy catlady skrev 2016-09-02 09:48:47 följande:

Jag börjar misstänka att detta blir en månad utan ägglossning.. är på dag 16 och skulle haft ägglossning idag enligt app men testen visar fortfarande jättenegativt.. :( har som senast haft ägglossning på dag 17-18 .. därför alltid positivt ältest på dag 16 som senast... har dessutom tydliga symtom dock.. Men kan man ha symtom utan att ha ägglossning??

Svar på tråden Bim september