Inlägg från: Elisabeth24 |Visa alla inlägg
  • Elisabeth24

Bim september

Jag hoppar med in i tråden i hopp om att få plus på stickan i sept ihop med er alla! 24 år och lycklig sambo med mannen i mitt liv. Jag slutade med p-piller tidigt i våras men vi har skyddat oss sedan dess. Nu är vi redo och förväntansfulla med att sätta igång bebisverkstan. Har dock bara haft mens ett par gånger under detta halvår vilket gör att jag inte har någon bra koll på äl ännu. Vi hade vårt första oskyddade sex i lördags och jag hade min senaste mens 9-12 augusti.

• Elisabeth24
    Hellsing skrev 2016-08-31 08:47:43 följande:

Mitt tips är att använda en app så får du mer koll ;) min bm rekommenderade det t.o.m då man kan använda det som "verktyg" för att se när man troligtsvis blev gravid ^^

Ja men precis :) Jag använder "p tracker lite" sen 2.5 månader tillbaka :)
  • Elisabeth24

Är det rimligt att känna stickningar/molande värk som något slags tidigt gravidtecken äl +5? Känns inte rimligt men jag har en konstig känsla i magen. Ska då notera att jag inte vet om min äl var i lördags eller ej men vi myste då. Jag har haft mycket oregelbunden mens och ej hunnit få koll på cykeln ännu. Kan likaväl vara mensen som väntar runt knuten, mer troligt :)

• Elisabeth24

Är det fler som hunnit få plus än?

Hur många dagar efter första mensdagen brukar ni vanligtvis ha ägglossning? :)

• Elisabeth24

Hejja dig! Vi kämpa på tillsammans! Kram

Svelin skrev 2016-09-02 13:21:53 följande:

Igår kom mensen som beräknat. Så besviken! Hade så mycket symtom. Tror kanske att jag var gravid, men eftersom lutealfasen är så kort så sköljde nog mensen bort ägget innan det hunnit rota sig ordentligt. Ville så gärna ha en liten majbebis. Idag har jag beställt hem b6 vitaminer och jag ska även beställa hem progesterallkräm och hoppas att det förlänger lutealfasen.

• Elisabeth24

Min mens är så oregelbunden. Hade mens senast 9-12 augusti. Har ännu inte testat med äl-stickor. Vi myser regelbundet och det är vårat första försök, vi har legat oskyddat sen endast en vecka tillbaka. Hoppas på att få mens kring den 9 Sept i hopp om att den blivit någorlunda regelbunden sedan p-pillerstoppet i våras. Min senaste mens innan den i augusti dröjde 7 veckor.

Svelin skrev 2016-09-02 17:37:22 följande:

Tack! Var är du i cykeln?Det är tiden mellan äl och mens. :)

• Elisabeth24

Jag tror min bim är runt 9-10 sept, dessvärre har jag haft mkt oregelbunden mens sedan jag slutade med P piller för dryga halvåret sen.

Whudup skrev 2016-09-04 11:57:09 följande:

Någon mer med Bim 10 september? :)

• Elisabeth24

[quote=76941368][quote-nick]Whudup skrev 2016-09-04 14:37:36 följande:[/quote-nick]Jaha okej :) då hoppas vi på plus när hade du ÄL?

[/

Vi är på vårat första försök, därför har vi inte full koll på äl än. Jag hade min senaste mens 9-12 aug. Men vi myste inte förens 27 aug och ungefär varannan dag efter det. Så tyvärr missade jag nog äl denna månad. Osäker ännu. Innan mensen i augusti hade jag mens i Juni, det gick ungefär 7 v mellan junimensen till augusti. Så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka kroppen... När hade du äl? :) :)

• Elisabeth24
    Whudup skrev 2016-09-04 17:45:48 följande:

27-28 :)

Jag hoppas jag hade äl runt det datumet, men jag är inte helt säker :) Känner du av något? När har du tänkt testa? :)
  • Elisabeth24

Ooh vad spännande :) det låter lovande. Jag har haft molande värk sen en vecka tillbaka, så det känns inte som ett gravsymptom utan mer min äl som spökar med molande värk. Känner av det mer eller mindre hela tiden. Inga andra symptom. Slutade med p piller i våras, men vi har skyddat oss fram till att vi bestämde oss för att vi nu är helt redo för drygt 1,5 v tillbaka :)

Whudup skrev 2016-09-04 18:43:07 följande:

Jaha okej :) har du ätit p-piller innan? Jag har slutat ganska nyligen med mina. Men jag hoppas vi fick till det denna månaden, sambon jobbar borta en del nu. Men två dagar innan ÄL, på äl och två dagar efter fick vi till det :p

Min sista mensdag var 14 aug, sen ÄL 27-28 och Bim 9-10 september. Vill väl kunna hålla mig tills dess med att testa, har lite molande värk, haft feberkänsla konstigt nog sen mått illa till och från, kan vara så att det är inbillning ;).

• Elisabeth24

Jag funderar på att ta ett test imorgonbitti. Har inte kommit igång med regelbunden mens men hade min senaste 9-12 aug. Har ej andvänt äl test utan bara myst på, dock från den 27 sept. Kan ha varit för sent men å andra sidan har ju inget i kroppen varit regelbundet sen pillerstopp i våras. Har haft molande värk i magen konstant sen en vecka tillbaka... Inga andra symptom.

Har ni erfarenhet av testlagrets "sticka"? Har dem hemma samt enn cb med veckoindikator, men vill inte "slösa" det i onödan :)

• Elisabeth24

Hihi du har så rätt. Men det känns som att en graviditet borde synas äl +11... Men jag kanske hsr fel. Känner bara en stark instinkt till att något i magen är annorlunda. För mycket molande för att det bara ska kunna vara vanlig värk... När har du bim? :)

Whudup skrev 2016-09-07 20:22:22 följande:

Du hade Bim på fredag också va? Jag är också sugen på att ta ett imorgon bitti, men blir ju inte mer gravid för det. Ska försööööka hålla mig till lördag. Hur det nog ska gå ;) har du några känningar?

• Elisabeth24

Kunde inte hålla mig, tog ett test men det var neg. Jag tror vi missade äl denna gång. Vi ska bara fortsätta mysa på ordentligt när vi känner för det :) hoppas miss röd kommer till helgen så vi snart får en ny chans :) håller tummarna för dig! Kram

Whudup skrev 2016-09-07 22:14:35 följande:

Jag har också på fredag, sega dagar nu. Molande värk främst på kvällen, kissar lite mer, trött som bara den fick lägga mig en stund när jag kom hem idag.

Men jag vet inte, känns inte som något denna månaden ändå, är väl rädd för att bli besviken ;)men jag had ju lutealfas på 11 dagar så för mig är det nog alldeles för tidigt att testa före Bim.

Blir nog en test på lördag morgon om inte tant röd dykt upp :)

• Elisabeth24

Jag vet inte hur vanligt det är att man hr ägglossning runt dag 17-18, vi hann ju inte mysa till det förens dess, och då myste vi för kärleks skull flera dagar i rad. Vi är ju precis i "börja-försöka-skaffa-barn-stadiet", så jag har en känsla av att vi var lite sena med att hinna till äl denna månad. Svårt att veta då min mens varit otroligt oregelbunden. Trots att jag hade mens 9-12 aug senast beräknar min app ägglossning idag, men den kan jag ju inte lite på :) Hur känner du dig idag? :) Jag har ihållande molande värk och är riktigt gasig i magen sen några dagar tillbaka... Haha... Och trött! Men känner inget i brösten.

Whudup skrev 2016-09-08 12:54:16 följande:

Du testade ju ganska tidigt så behöver ju inte betyda att det är kört :) kbt

• Elisabeth24

Negativt, jag ser inte två sträck tyvärr. Kram

Väntar på magen skrev 2016-09-09 22:05:00 följande:

Vad betyder detta?

Tagen på

Kvällsurin BIM minus 6-7

• Elisabeth24

Ja men absolut, gör det!! Håller tummarna :)

Väntar på magen skrev 2016-09-09 23:05:09 följande:

Kan vara så... Men har samma "känsla i kroppen" som med mina andra två grav.

Ska testa ihelgen på morgonurin så får vi se :)

Svar på tråden Bim september