• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Hellsing

Är det någon som haft blödning vid ägglossning? Tror jag hade det (hade värk i äggstockarna i samband)

Så spännande om det går igenom denna gång!!

• sofiapalesjo92

Jag har som du BIM 1 sep och enligt en app så va det äl den 17 , och jag har haft molvärk och stickningar i vänster sida sen dess. Är så nyfiken på om det blev något. Men det är väl bara att vänta och se

Emlin skrev 2016-08-21 11:14:21 följande:

Hej!

Jag och min sambo testar för första gången. Jag är 33 och han 40. Har suttit och läst i olika trådar senaste dagarna och tror att jag lärt mig alla förkortningar. Har inte gjort några ÄL-test men enligt app hade jag ÄL den 17/8 och BIM 1 sep. Sex den 14/8 och 16/8. Jag börjar dock undra om ÄL var senare än 17e då jag nu ca ÄL+4 fortsätter att känna stickningar, pirr å lite värk. Har känt det varje dag sedan beräknad ÄL. Vi får väl se om ett par veckor vad som sker!

• misslina
    stellanocte skrev 2016-08-21 13:04:38 följande:
    L 91 skrev 2016-08-20 18:09:51 följande:Gissar på typ 3 september för mej ..
    Roligt! Då är vi några som kan följas åt den kommande tiden. I morgon bör mina fertila dagar vara över, sen börjar den långa väntan. 
    Har bim kring den 2-3 september :)
  • Emlin
    Blimama34 skrev 2016-08-21 12:10:59 följande:
    Man går ju runt och känner efter extra mycket nu haha :)

Hade otur och fick en uvi som jag äter penicillin för, så har inga större förhoppningar att det kommer bli nått plus för min del denna gr men chansen finns ju ändå där.

Du kanske fick en nidblödning eller så kan det ju vara en ägglossnings blödning?

Vi får hålla tummarna att de blir ett plus snart :) så spännande.
    hehe jag va lite otydlig, jag menade att tandköttet började blöda... Hoppas det funkar för även fast du tagit penicillin 
  • Emlin
    sofiapalesjo92 skrev 2016-08-21 15:42:50 följande:

Jag har som du BIM 1 sep och enligt en app så va det äl den 17 , och jag har haft molvärk och stickningar i vänster sida sen dess. Är så nyfiken på om det blev något. Men det är väl bara att vänta och se

Ja så spännande!! :) Hoppas!
  • Sally8585

Första riktiga försöket denna månad ;) förra månaden så låg vi bara lite när vi kände för det :) Jag har 3 barn sedan tidigare och jag är 31 år snart :) du då?

Ellan1 skrev 2016-08-21 11:24:48 följande:

Spännande!! har också BIM

23/9 ???????? kul och följas åt!

Vilket försök är ni inne på?

Hur gammal är du? Barn sedan tidigare? :)

Ha en fin söndag <3

• Lady K

Hej!

Vill gärna också hänga med i denna tråd. Blir andra försöket med första barnet. Försöker som bäst att lära känna kroppen efter 9 år med p-piller så svårt att veta om mensen håller sig regelbunden men enligt den jag haft nu så borde BIM vara som senast 14 september.

Jag har inte använt några ÄL-test än utan vill gärna försöka utan några gånger först då jag vet att jag nog lätt blir alldeles för besatt annars... Tyckte mig dock känna av förra ÄL då jag fick stickande värk på ena sidan i kombination med riklig seg, lite blodblandad flytning. Gick sedan och inbillade mig gravid-symptom som så många andra...Men inget blev det denna gång så hoppas att även jag har turen att få plussa i september!

• Ellan1

Sally8585

Okej va spännande :)
    Jag är 22 (fyller 23 i dec) har inga barn sedan tidigare så detta blir första. Trodde det skulle gå snabbare men vi ger inte upp :)

Kram

• MeAndMyself

Jag fick också UVI mitt i ägglossningen och äter antibiotika. Läkaren sa att det inte skulle påverka chansen att bli gravid :)

Blimama34 skrev 2016-08-21 12:10:59 följande:

Man går ju runt och känner efter extra mycket nu haha :)

Hade otur och fick en uvi som jag äter penicillin för, så har inga större förhoppningar att det kommer bli nått plus för min del denna gr men chansen finns ju ändå där.

Du kanske fick en nidblödning eller så kan det ju vara en ägglossnings blödning?

Vi får hålla tummarna att de blir ett plus snart :) så spännande.

Svar på tråden Bim september