• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • Brumma
    Anonym (!) skrev 2016-05-17 06:54:29 följande:

Det sista inkluderar ju inte din sambos barn o dom bor ju oxå där

Det är ju de vuxnas efternamn. Och barnen är deras familj oavsett efternamn.

Tillägg till den.

Men vill ni nödvändigtvis ha efternamn med på skylten hade jag tagit med alla.
  • Anonym (Undrande...)
    smulpaj01 skrev 2016-05-17 07:02:07 följande:
    För att det inte är bara NI som bor där!
    Men jag skrev ju med barn och då inkluderar man ju barnen
  • Brumma
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 07:10:13 följande:

Men jag skrev ju med barn och då inkluderar man ju barnen

I alternativet "Sara och Kristian med barn" har du med barnen. Och det alternativet (om ni inte vill ha med alla barnens namn tex - det kan bli lite långt) är enligt mig bra. Alla är inkluderade.

I andra alternativet skrev du dock " Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg " - inte några barn nämnda. Däremot enbart era efternamn vilket utesluter hans barn.

Jag hade som sagt skrivit alla förnamnen - barn brukar gilla att sätta sin "stämpel" på saker och iallafall mina barn hade gillat att stå med - med sitt namn - på en sådan skylt :)
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-05-17 07:14:30 följande:

I alternativet "Sara och Kristian med barn" har du med barnen. Och det alternativet (om ni inte vill ha med alla barnens namn tex - det kan bli lite långt) är enligt mig bra. Alla är inkluderade.

I andra alternativet skrev du dock " Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg " - inte några barn nämnda. Däremot enbart era efternamn vilket utesluter hans barn.

Jag hade som sagt skrivit alla förnamnen - barn brukar gilla att sätta sin "stämpel" på saker och iallafall mina barn hade gillat att stå med - med sitt namn - på en sådan skylt :)

Japp - håller med helt
  • FuckGoggleAskMe
    EnAnonumius skrev 2016-05-16 22:36:40 följande:
    Jag har en poäng om du läser texten i "välkommen" meddelandet jag föreslog till TS. Sedan var menas med "ni", när du citera mitt inlägg?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

Jag citerade inlägget för jag stödde ditt skyltförslag, och presenterade ett annat förslag själv. Ni betyder TS, trodde inte att du behövde skylttips. Kanske var jag lite otydlig, sorry.
  • BioBonus
    Brumma skrev 2016-05-17 07:14:30 följande:

Problem solved!
  • Anonym (Bra förslag!)
    Kirenaj68 skrev 2016-05-17 02:30:51 följande:

Ja. Har man inga problem i livet kan man ju alltid skaffa sig några...Skriv "Här bor Drutten och Krokodilen med sketungar och annat löst folk. Inträde sker på egen risk. Hjärtligt välkomna." 

Det här var faktiskt ett riktigt bra och roligt förslag tycker jag!:0D
  • Anonym (A)

Eller så skriver man bara välkommen. De flesta som besöker hemmet vet väl säkert redan vilka de ska besöka och är därmed även bekanta med vilken typ av familjekonstellation det är och vems barn som är vems.

Jag tycker att ta med exets (barnens) efternamn är väldigt skevt. Då framstår det ju som att exet bor där, och överlag blir det en onödigt koppling till exet som bara är fel. Jag tycker isåfall "Anna, Anders och barnen". Barnens efternamn kan för guds skull inte stå, men då kan inte heller Anna och Anders efternamn stå. 

Den människa som sätter exets namn på dörren... hujedamig.

• Anonym (Undrande...)

Är det annat med postlådan? Där står bara våra vuxnas efternamn och eftersom våra gemensamma barn har mitt namn så inkluderar det dom oxå. Är det fel gämtemot bonusbarnen? Har aldrig tänkt på tidigare utan slog mig nu..

• smulpaj01
    Anonym (A) skrev 2016-05-17 12:47:02 följande:

Eller så skriver man bara välkommen. De flesta som besöker hemmet vet väl säkert redan vilka de ska besöka och är därmed även bekanta med vilken typ av familjekonstellation det är och vems barn som är vems.

Jag tycker att ta med exets (barnens) efternamn är väldigt skevt. Då framstår det ju som att exet bor där, och överlag blir det en onödigt koppling till exet som bara är fel. Jag tycker isåfall "Anna, Anders och barnen". Barnens efternamn kan för guds skull inte stå, men då kan inte heller Anna och Anders efternamn stå. 

Den människa som sätter exets namn på dörren... hujedamig.

Först skriver du att besökare vet vilka som bor där, i nästa stycke har de ingen aning utan tror att exet bor där. Trams!
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?