• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • EnAnonumius
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-16 11:00:49 följande:
    Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    När jag läser detta,  så poppar DENNA tanke upp.

Du kan skriva på välkomstskylten följande text:

Välkommen till <TS efternamn> där jag exkludera min mans biologiska barn från tidigare förhållande och anser inte att de är en del av familjen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (!)
    EnAnonumius skrev 2016-05-16 21:36:17 följande:
    När jag läser detta,  så poppar DENNA tanke upp.

Du kan skriva på välkomstskylten följande text:

Välkommen till <TS efternamn> där jag exkludera min mans biologiska barn från tidigare förhållande och anser inte att de är en del av familjen.

Bästa inlägget idag
  • FuckGoggleAskMe
    EnAnonumius skrev 2016-05-16 21:36:17 följande:
    När jag läser detta,  så poppar DENNA tanke upp. Du kan skriva på välkomstskylten följande text: Välkommen till <TS efternamn> där jag exkludera min mans biologiska barn från tidigare förhållande och anser inte att de är en del av familjen.

Eller kanske bara Välkommen! En idé skulle vara att ni får gästerna att känna sig välkomna ändå, utan skylt, men det kanske inte är ett alternativ. Ni kanske behöver en skylt.
  • Harmagedon

Men vadå? Har folk skyltar det står "Välkommen till familjen X " på? Har aldrig sett. Vad fult... Själv har jag satsat på en "Här vaktar jag" med en Doberman på. Inte så mycket för det estetiska värdet kanske...men det är en fin hund.

• EnAnonumius
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-05-16 21:59:01 följande:

Eller kanske bara Välkommen! En idé skulle vara att ni får gästerna att känna sig välkomna ändå, utan skylt, men det kanske inte är ett alternativ. Ni kanske behöver en skylt.
    Jag har en poäng om du läser texten i "välkommen" meddelandet jag föreslog till TS.

Sedan var menas med "ni", när du citera mitt inlägg?
  • EnAnonumius
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 21:43:18 följande:
    Bästa inlägget idag
    Tack... Glad

• Anonym (A)

Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi sätta hans ex efternamn på dörren. Ditt och din mans namn ska stå på dörren, eller också inget namn alls. Att sätta exets namn på ens egen dörr är ju att gå extremt långt. Vem accepterar sånt?

• Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-16 23:03:30 följande:

Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi sätta hans ex efternamn på dörren. Ditt och din mans namn ska stå på dörren, eller också inget namn alls. Att sätta exets namn på ens egen dörr är ju att gå extremt långt. Vem accepterar sånt?

Inte exets namn utan barnen som bor där deras namn så klart , ingen har sagt annat
  • EnAnonumius
    Anonym (A) skrev 2016-05-16 23:03:30 följande:
    Det handlar inte om något jävla EX i denna soppan. Det är bara direkt löjligt att ens ta upp det. Det handlar om barn inte något jävla EX.

Det är sambons barn det handlar om från tidigare förhållande. Skall de sota för att det finns några småsinta sippa kärringar som inte hanterar att det är barnen som blir straffade i denna soppa?  Har ni så mycke avsky mot "sambons" EX att ni måste ta ut det direkt på barnen med en tjurighet som "jag vill inte ha EXts namn på dörren". 

Skall man vara så småsint så skall man inte skaffa barn överhuvudtaget tills man växt upp och mognat i stället för att bete sig som en tjurig 5-åting i trotsåldern p.g.a ett efternamn och medvetet exkluderar sambons barn för att "det är ju ett ex efternamn de har".

• Anonym (A)
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 23:14:18 följande:
    Inte exets namn utan barnen som bor där deras namn så klart , ingen har sagt annat
    Vilket är samma sak. Exets namn, exets barn. Exets namn har inte där att göra, oavsett om exets barn bor där ibland eller inte. 
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?