• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • Ess
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 18:22:16 följande:
    Det lär väl barnet märka om du gör skillnad på dina barn som ingår i familjen o hans barn som inte ingår i familjen .
    En familjedag på en djurpark tex då ska bara du o dina barn åka då om han inte ser dina som några i familjen o sen åker han med sina barn
    Det är ju liksom helt självklart hur man gör där. Antingen hade jag åkt själv med mina barn, eller så hade han åkt med och även haft sina barn med sig.
  • Anonym (!)
    Ess skrev 2016-05-16 19:06:05 följande:
    Det är ju liksom helt självklart hur man gör där. Antingen hade jag åkt själv med mina barn, eller så hade han åkt med och även haft sina barn med sig.
    Då är det ju ingen familjedag om hans barn är med .
  • Ess

Det stod bara välkommen på vår skylt.
    Men sen på den lilla lappen på ringklockan stod mitt, makens och de gemensamma barnens efternamn.

• Anonym (Mini)
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 18:22:16 följande:

Det lär väl barnet märka om du gör skillnad på dina barn som ingår i familjen o hans barn som inte ingår i familjen .

En familjedag på en djurpark tex då ska bara du o dina barn åka då om han inte ser dina som några i familjen o sen åker han med sina barn

Nu är det så att mina barn har flyttat hemifrån så familjrdagar på djurparken går liksom bort. Och sambon och hans barn har alltid åkt på semester själva för så vill sambon ha det och det respekterar jag.
  • Anonym (Mini)
    Ess skrev 2016-05-16 19:06:05 följande:

Och exakt så hade vi gjort med om mina barn varit små, men kallat det utflykt inte familjedag.
  • smulpaj01
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:28:29 följande:

Moms=nått man betalar, alltså allt annat än bonus. Momsbarn är ett trevligt utryck myntat av en användare här på fl när hon beskrev sin sambos son. Hon brukade även skita i att duka till sonen vid middagen. Härlig människa!

Ja usch det var en riktigt störd person!
  • Anonym (H)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:28:29 följande:

Moms=nått man betalar, alltså allt annat än bonus. Momsbarn är ett trevligt utryck myntat av en användare här på fl när hon beskrev sin sambos son. Hon brukade även skita i att duka till sonen vid middagen. Härlig människa!

smulpaj01 skrev 2016-05-16 19:17:42 följande:

Ja usch det var en riktigt störd person!

Vem var det? Kan ni länka tråden? Låter hemskt.
  • smulpaj01
    Anonym (H) skrev 2016-05-16 19:30:11 följande:

Vem var det? Kan ni länka tråden? Låter hemskt.

Hon har skrivit MÅNGA trådar.
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?