• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • SerDuInte

Hos bästa vännen har de alla samma efternamn (maken, makan, samt alla barnen - alla är biologiska, helsyskon). På deras dörr står det "Välkomna hem till oss".

På min dörr står det "Forget about the dog, beware of the owner". Den är effektiv.

• Anonym (Styvis)
    Anonym (Moms?) skrev 2016-05-16 13:17:55 följande:

Haha, moms? Var det en felstavning eller vad menar du med moms? Låter kul!

Moms=nått man betalar, alltså allt annat än bonus. Momsbarn är ett trevligt utryck myntat av en användare här på fl när hon beskrev sin sambos son. Hon brukade även skita i att duka till sonen vid middagen. Härlig människa!
  • Anonym (Moms?)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:28:29 följande:

Moms=nått man betalar, alltså allt annat än bonus. Momsbarn är ett trevligt utryck myntat av en användare här på fl när hon beskrev sin sambos son. Hon brukade även skita i att duka till sonen vid middagen. Härlig människa!

Men fy! :-O
  • Anonym (!)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:28:29 följande:
    Än är inte den mest idiotiska människan född . Stackars barn .
  • Anonym (Mini)

Kör med förnamnen. Det gör vi.. Vill inte heller ha sambons barns efternamn på dörren (barnet har sin mammas efternamn). Anledningen? Räknar inte barnet till min familj, dock ingår barnet i hushållet varannan vecka.

• Anonym (!)
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-16 18:01:43 följande:

Kör med förnamnen. Det gör vi.. Vill inte heller ha sambons barns efternamn på dörren (barnet har sin mammas efternamn). Anledningen? Räknar inte barnet till min familj, dock ingår barnet i hushållet varannan vecka.

Du räknar inte din sambo som familj heller då hoppas jag om inte dennes barn är familj
  • Anonym (Mini)
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 18:04:26 följande:

Du räknar inte din sambo som familj heller då hoppas jag om inte dennes barn är familj

Varför skulle jag inte det? Han är en del av min familj. Inte hans barn. Hans barn är en del av hans familj. Sambon gör som han vill med att räkna mina barn till sin familj.
  • Anonym (!)
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-16 18:12:26 följande:
    Varför skulle jag inte det? Han är en del av min familj. Inte hans barn. Hans barn är en del av hans familj. Sambon gör som han vill med att räkna mina barn till sin familj.
    Men ska han sätta upp en skylt med sina barns namn då o du en med dina?
    Här räknas då alla som bor här in i familjen oavsett vems barn det är .
    Måste vara jobbigt att inte få vara en del av den familj man bor i .
  • Anonym (Mini)

Och naturligtvis talar jag om för barnet att jag inte räkna honom till min familj?? Naturligtvis gör jag inte det. Visst skulle vi kunna ha två skyltar varför inte?

• Anonym (!)
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-16 18:20:11 följande:

Och naturligtvis talar jag om för barnet att jag inte räkna honom till min familj?? Naturligtvis gör jag inte det. Visst skulle vi kunna ha två skyltar varför inte?

Det lär väl barnet märka om du gör skillnad på dina barn som ingår i familjen o hans barn som inte ingår i familjen .
    En familjedag på en djurpark tex då ska bara du o dina barn åka då om han inte ser dina som några i familjen o sen åker han med sina barn
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?