• Anonym (!)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Barnens efternamn är ju deras o dom bor ju där , fånigt att inte vilja ha barnens efternamn bara för att deras mamma har samma

• Anonym (!)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:28:29 följande:
    Moms=nått man betalar, alltså allt annat än bonus. Momsbarn är ett trevligt utryck myntat av en användare här på fl när hon beskrev sin sambos son. Hon brukade även skita i att duka till sonen vid middagen. Härlig människa!
    Än är inte den mest idiotiska människan född . Stackars barn .
  • Anonym (!)
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-16 18:01:43 följande:

Kör med förnamnen. Det gör vi.. Vill inte heller ha sambons barns efternamn på dörren (barnet har sin mammas efternamn). Anledningen? Räknar inte barnet till min familj, dock ingår barnet i hushållet varannan vecka.

Du räknar inte din sambo som familj heller då hoppas jag om inte dennes barn är familj
  • Anonym (!)
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-16 18:12:26 följande:
    Varför skulle jag inte det? Han är en del av min familj. Inte hans barn. Hans barn är en del av hans familj. Sambon gör som han vill med att räkna mina barn till sin familj.
    Men ska han sätta upp en skylt med sina barns namn då o du en med dina?
    Här räknas då alla som bor här in i familjen oavsett vems barn det är .
    Måste vara jobbigt att inte få vara en del av den familj man bor i .
  • Anonym (!)
    Anonym (Mini) skrev 2016-05-16 18:20:11 följande:

Och naturligtvis talar jag om för barnet att jag inte räkna honom till min familj?? Naturligtvis gör jag inte det. Visst skulle vi kunna ha två skyltar varför inte?

Det lär väl barnet märka om du gör skillnad på dina barn som ingår i familjen o hans barn som inte ingår i familjen .
    En familjedag på en djurpark tex då ska bara du o dina barn åka då om han inte ser dina som några i familjen o sen åker han med sina barn
  • Anonym (!)
    Ess skrev 2016-05-16 19:06:05 följande:
    Det är ju liksom helt självklart hur man gör där. Antingen hade jag åkt själv med mina barn, eller så hade han åkt med och även haft sina barn med sig.
    Då är det ju ingen familjedag om hans barn är med .
  • Anonym (!)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 19:53:30 följande:
    Masstroll? Hon är tyvärr inget troll även om man gärna vill att hon ska vara det.
    Hur vet du det ?
  • Anonym (!)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 20:01:59 följande:
    Vet vem hon är i verkliga livet.
    Hur vet du det när det är olika nick hela tiden
  • Anonym (!)
    EnAnonumius skrev 2016-05-16 21:36:17 följande:
    När jag läser detta,  så poppar DENNA tanke upp.

Du kan skriva på välkomstskylten följande text:

Välkommen till <TS efternamn> där jag exkludera min mans biologiska barn från tidigare förhållande och anser inte att de är en del av familjen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Bästa inlägget idag
  • Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-16 23:03:30 följande:

Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi sätta hans ex efternamn på dörren. Ditt och din mans namn ska stå på dörren, eller också inget namn alls. Att sätta exets namn på ens egen dörr är ju att gå extremt långt. Vem accepterar sånt?

Inte exets namn utan barnen som bor där deras namn så klart , ingen har sagt annat
  • Anonym (!)
    Anonym (A) skrev 2016-05-16 23:29:54 följande:
    Vilket är samma sak. Exets namn, exets barn. Exets namn har inte där att göra, oavsett om exets barn bor där ibland eller inte. 
    Så bara för dom har samma efternamn som ett ex kan inte barnens namn stå på dörren ?
  • Anonym (!)
    EnAnonumius skrev 2016-05-16 23:43:02 följande:
    Vissa kvinnor borde faktiskt genomgå en psykologisk utvädring innan de skaffar barn med en man som har barn i ett tidigare förhållande.
    Med tanke på hur omoget  och barnsligt de resonerar om sambon biologiska barn som han har sedan ett tidigare förhållande och medvetet sitter och exkluderar hans barn bara för att de har "mammans namn" och inte "pappans".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Så sant . Tycker synd om både barn o pappa
  • Anonym (!)
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 06:50:27 följande:

Det handlar inte ett dugg om att jag inte ser min sambons barn som vår familj utan att jag helt inte vill ha deras efternamn på min dörr, deras mammas efternamn. 

Jag frågade om lite råd. Jag tänker och tycker lite såhär, att skriva alla våra förnamn blir väldigt långt.. Vad ser bäst ut annars? Välkommen hem till Sara och Kristian med barn eller Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg (allså våra efternamn)

Det sista inkluderar ju inte din sambos barn o dom bor ju oxå där
  • Anonym (!)
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 07:00:19 följande:
    varför kan man inte skriva min och sambons efternamn och barn?
    Det låter ju jättekonstigt
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?