• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • Kalibersnus

Skriv förnamnen då? I åldersordning - börja med äldsta.

Du kan ju inte skriva alla efternamn utom deras.

Förnamnen, eller bara "Välkomna hem till oss". Ellee så sätter du ihop begynnelsebokstäverna och bildar ett ord. Så gör vi.

Jag har mitt efternamn, min son har sin pappas, min pojkvän har sitt och hans dotter har sin mammas.

Vi kallar oss "klanen SSVL".

• Kalibersnus

Eller så tar hans barn sedan innan, pappans efternamn som mellannamn. Likaså gör era gemensamma det. Du och gubben gifter er och tar hans efternamn = alla är länkade genom hans efternamn.

• BioBonus
    Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:12:11 följande:

Eller så tar hans barn sedan innan, pappans efternamn som mellannamn. Likaså gör era gemensamma det. Du och gubben gifter er och tar hans efternamn = alla är länkade genom hans efternamn.

Känns inte det lite väl omständigt för en välkomstskylts skull ;)
  • Påven Johanna
    BioBonus skrev 2016-05-16 11:13:42 följande:
    Beror väl på hur hett ts begär efter en välkomstskylt är. Förmodligen stort. 

Ts: vad är det för typ av skylt? Ska du tillverka den själv av vrakdelar och med lödpenna? Ska den matcha något du redan har? Typ toalettskylt med kissande pojke och övriga väggord?
  • Kalibersnus

Haha, jo! Men jag försökte bara påvisa att det kan lösas - detta ENORMA problem med välkomstskylten i hallen.

Pappan, mannen i huset, är trotsallt länken mellan alla.

• Kalibersnus
    BioBonus skrev 2016-05-16 11:13:42 följande:

Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:19:09 följande:

Haha, jo! Men jag försökte bara påvisa att det kan lösas - detta ENORMA problem med välkomstskylten i hallen.

• Anonym (????)

Jag undrar varför man inte vill ha bonusbarnens efternamn på skylten?! Bor inte de hos er?
    Vi har också flera efternamn. Jag har mitt, sambon och gemensamma barnet har ett, och mina barn sedan tidigare har sin pappas. Vi har bara skrivit "här bor" och alla förnamn.

• Påven Johanna
    Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:19:09 följande:

Hallen? Den ska ju hänga utanpå huset så att förbipasserande förstår att de är välkomna in (om det inte vore för de olyckliga efternamnen då). 
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?