Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

BioBonus skrev 2016-05-16 11:13:42 följande:
    Känns inte det lite väl omständigt för en välkomstskylts skull ;)
    Beror väl på hur hett ts begär efter en välkomstskylt är. Förmodligen stort. 

Ts: vad är det för typ av skylt? Ska du tillverka den själv av vrakdelar och med lödpenna? Ska den matcha något du redan har? Typ toalettskylt med kissande pojke och övriga väggord?
  • Påven Johanna
    Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:19:09 följande:

Haha, jo! Men jag försökte bara påvisa att det kan lösas - detta ENORMA problem med välkomstskylten i hallen.

Pappan, mannen i huset, är trotsallt länken mellan alla.

Hallen? Den ska ju hänga utanpå huset så att förbipasserande förstår att de är välkomna in (om det inte vore för de olyckliga efternamnen då). 
  • Påven Johanna
    Gabriella 009 skrev 2016-05-16 11:22:16 följande:

Vad underbart att inte ha större bekymmer, sjukdom, inga pengar, mm. mm.

Men ändå - sätt dig in i känslan av att få husfasaden kontaminerad av bonusbarnens efternamn som de delar med deras mamma. Sug på det en stund så kommer säkert den rätta avskyn att rinna till. 
  • Påven Johanna
    Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:23:03 följande:
    Eller är VÄGGEN felstavat? Menar hon kanske skylten vid VÄGEN? O.o

Vi får avvakta ett klargörande från ts sida.
  • Påven Johanna
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 12:59:02 följande:

Är det annat med postlådan? Där står bara våra vuxnas efternamn och eftersom våra gemensamma barn har mitt namn så inkluderar det dom oxå. Är det fel gämtemot bonusbarnen? Har aldrig tänkt på tidigare utan slog mig nu..

Vi har självklart samtligas efternamn på brevinkastet. Och jag tror du menar "gentemot". 
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?